PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Date: Sat, 10 Dec 2005 23:57:53 +0100

    W wiadomości news:dnfkcf$kk4$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > tzn firma o dowolnej wielkości także jest niedojrzała bo myśli w swojej
    > skali mikro? toz to normalnie jest barbarzyństwo, że może zaprzewałki
    > zwolnic pracownika/zerwać umowę z dostawcą/podwykonawcą itp itd...
    > firma myśli bardzo krótkowzrocznie...
    Nie rozumiesz. Ale podam Ci przykład firm, które wcale nie są małe a myślą w
    skali makro. Są to np. banki. Nie przypisuję im oczywiście żadnych
    pozystywnych cech, ale one już dawno zrozumiały bezsens zasady "nie
    płacisz - won". Przyparty do muru dłużnik ma wybór żyć albo płacić. Nie
    trudno zgadnąć co wybierze, a możliwości uników ma spore. Toteż banki toczą
    negocjacje, układy, aby odzyskać choć część należności i często na gorszych
    dla siebie warunkach niż pierwotnie zakładały.

    > BTW, krotkowzroczność to wykazują ci którzy powinni własnie myslec w skali
    > makro. Mam oczywiście na myśli decydentów w naszym pięknym kraju, gdzie
    > myśli sie o elektoracie żeby zdobyc posadke zamiast o poparciu swoich
    > słusznych działań w skali mikro żeby mogły się przełożyć na skalę makro.
    Prawo w Polsce tworzone jest w warunakach demokracji, o której niektórzy
    mówią, że jest do niczego tylko jeszcze nic lepszego nie wymyślono. Może to
    prawda, może nie.
    Tak czy inaczej polskie prawo tworzą reprezentanci większości co
    niekoniecznie oznacza "mądrzejszości". No ale nie ma przymusu żyć, mieszkać
    i zarabiać w tym ani w jakimkolwiek innym demokratycznie rządzonym kraju.
    Jest Kuba, Korea Północna, Iran, Arabia Saudyjska, Sułtanat Brunei itd.
    Szerokiej drogi i powodzenia.

    > I jeszcze jedno dołożę do twojej edukacji - przemyśl sobie dokładnie
    > sentencję "myśl lokalnie działaj globalnie"
    Do mojej edukacji nic nie dołożyłeś dotąd i z pewnością niczego dołożyć nie
    zdołasz. Próżne wysiłki i puste zadęcie.

    Jotte