PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników

  • 41. Data: 2005-02-03 13:51:17
    Temat: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Pawel Kender Maczewski wrote:

    > Tak, a jeśli jest płaca minimalna, to ja człowieka, który wg mnie
    > wykonywa pracę o wartości mniejszej niż ta minimalna (uwierz mi, są
    > takie prace. Idź ponownie do urzędu, przyjrzyj się im przez
    > godzine-dwie) nie zatrudnię. I już. Bo co ja, Caritas jestem czy inny
    > WOŚP, coby dokładać do interesu?

    masz zajebisty tok myslenia; z mojego punktu widzenia, Twoja
    dzialalnosc gospodarcza nie przynosi takich zyskow, zeby bylo
    Cie stac na wynagrodzenie pracownika w godziwy sposob - chcesz
    placic 200PLN za miesiac, bo uwazasz ze czyjas praca jest mniej
    warta?? to prosze: idz i pracuj 176 godzin w miesiacu za kwote
    200PLN - i sproboj sie utrzymac z takich pieniedzy;

    skoro uwazasz, ze pewien zakres obowiazkow nie jest warty tego,
    aby pracic za niego 849PLN, to logicznym rozwiazaniem jest
    dolaczenie tego zakresu obowiazkow do zakresu obowiazkow innego
    (zatrudnionego juz) pracownika; i podwyzszenie mu wynagrodzenia
    o wartosc tej pracy; ale Ty sie upierasz, ze koniecznie chcesz
    miec do tego osobne stanowisko (na ktorym nikt Ci nie bedzie i
    tak chcial pracowac, bo wyzyc za 849PLN to juz jest sztuka) i
    jeszcze zadasz modyfikacji przepisow;

    nie rosmieszaj mnie...

    adas;

  • 42. Data: 2005-02-03 13:57:29
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Greg [Thu, 3 Feb 2005 14:50:42 +0100]:

    > Dla wielu ludzi oczywistym to nie jest. Pod przykrywką realizowania
    > zlecenia zawiązują stosunek pracy. O tym pisał JFRad.

    No ale ja wyraznie pisalam: nie ma potrzeby zeby siedzial na
    etacie bo on sie dopiero uczy...

    Kira

  • 43. Data: 2005-02-03 14:14:26
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 3 Feb 2005 08:50:25 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pawel Kender
    Maczewski napisal(a):

> [...]
    > kasy idzie na marketing/wypromowanie marki/łapówki dla urzędników/inne.
    > No i na płacenie pensji w wysokości minimalnej krajowej nie może sobie

    To tenze znajomy nie zna podstaw ekonomii i powodzenia w biznesie mu nie
    wroze. Bo zeby ludzie u niego wydali kase to najpierw skads ta kase musza
    miec - a maja ja z pensji. Zwalnianie ludzi czy obnizanie im pensji to jest
    podcinanie galezi na ktorej sie siedzi - kiedy to dotrze do pustych lbow
    polskich "byznesmenow".

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 44. Data: 2005-02-03 14:23:37
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 03.02.2005 adasiek <p...@p...wp.pl> napisał/a:
> [...]
    > warta?? to prosze: idz i pracuj 176 godzin w miesiacu za kwote
    > 200PLN - i sproboj sie utrzymac z takich pieniedzy;
    Hm, a nie pomyślales, ze ten człowiek moze w trakcie pracy robić coś
    innego? Znam taki przypadek... dziewczyna pracowała w sekretariacie
    pewnej firmy, siedziała tam po 8-10h/dobę (taka praca). Tyle ze miala
    sporo wolnego czasu. I w międzyczasie zajmowała się tłumaczeniem i
    felietonistyką.
    W tamtej firmie była zatrudniona na um. zlecenie (bo nie mogla miec
    stosunku pracy poniżej minimalnej krajowej), dostawała za to chyba 550
    zł do ręki. Z tłumaczeń miesięcznie wyciągała jakieś dodatkowe 1,5-2k.
    Za felietony nie wiem ile dostawała.
    Za te 2 tysiące jakie miała co miesiąc dało się przeżyc...

> [...]
    > dolaczenie tego zakresu obowiazkow do zakresu obowiazkow innego
    > (zatrudnionego juz) pracownika; i podwyzszenie mu wynagrodzenia
    Nie zawsze się da. Czasem praca wymaga siedzenia na tyłku i np. czekania
    na telefon/koordynowania pracy wykonawców w razie potrzeby. Ktoś taki
    musi być w ciągu tych 8h właśnie tylko _dyspozycyjny_ - i nie może być
    np. jednocześnie hadnlowcem, hydraulikiem czy kimś innym.

    > ale Ty sie upierasz, ze koniecznie chcesz
    > miec do tego osobne stanowisko (na ktorym nikt Ci nie bedzie i
    > tak chcial pracowac, bo wyzyc za 849PLN to juz jest sztuka) i
    mylisz się - patrz przykład wyżej. Ta znajoma nie była jakąś przygłupią
    desperatką, tylko logicznie rozumującym dziewczęciem.

    > jeszcze zadasz modyfikacji przepisow;

    Nic nie żądam. Szczerze mówiąc - mam to w d**ie. Jeśli ustawodawca
    koniecznie chce mi przeszkadzać w podjęciu działalności dającej mnie i
    innym (bo nie chcę wcale płacić nikomu 1 czy 2k za normalną pracę)
    zarobek, to jego sprawa. Obejście kretyńskich przepisów się znajdzie.

    > nie rosmieszaj mnie...

    no, widzę, że to jedyny argument, na jaki możesz sobie pozwolić. Oby od
    tego główka nie rozbolała.... ;>

    pozdrawiam,
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Kobiety dzielą się na dwie grupy:

  • 45. Data: 2005-02-03 14:29:54
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:cttalh$mib$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > No ale ja wyraznie pisalam: nie ma potrzeby zeby siedzial
    > na etacie bo on sie dopiero uczy...

    Gdzie tak napisałaś? :-)

    Michał:
    - Jezeli charakter pracy wskazuje ze jest to praca na umowe o prace to taka
    musi byc umowa.

    Ty:
    - Po co Ci umowa o prace jesli dopiero sprawdzasz czy ten chlopak sie
    nadaje?

    Sprawdzanie czy ktoś się do pracy nadaje nie wyklucza przecież, że nie może
    on jednak określonej pracy wykonać. Kodeks pracy nie reguluje wyłącznie prac
    na wysokim poziomie, wykonywanych przez doświadczonych i wydajnych
    pracowników. To co napisałaś zabrzmiało tak jakby nie ważne było co dana
    osoba robi, ale w jakim celu, czy też z jakiego powodu. Moim zdaniem nie
    jest to właściwe podejście.

    Ja:
    - Nawet jeśli sprawdzamy czy osoba nadaje się na dane stanowisko, a
    sprawdzanie nosi znamiona stosunku pracy, należy podpisać właściwą umowę.

    Swoją drogą jak można sprawdzić czy dana osoba się nadaje jeśli nie dopuści
    się jej przynajmniej do części obowiązków jakich miałaby się podjąć, w
    normalnych warunkach? :-) Oczywiście mam na myśli już bardziej zaawansowane
    sprawdzanie. Wstępne może być z grubsza ;-)

    Wiem, wiem - czepiam się. Po prostu odreagowuję z góry, bo za niespełna 3
    godziny to mnie się będą czepiać. Cholerne zanieczyszczenia powietrza i
    instalacje filtrujące ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 46. Data: 2005-02-03 15:09:00
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > musi być w ciągu tych 8h właśnie tylko _dyspozycyjny_ - i nie może być
    > np. jednocześnie hadnlowcem, hydraulikiem czy kimś innym.

    zalosne... i taka osoba, ktorej zadaniem jest siedzenie 8h na
    telefonie i _byc_ _moze_ raz na kilka dni ktos zadzwoni, ale
    jak juz zadzwoni i nikt by tego telefonu nie odebral, to by
    oznaczalo np. kilkanascie tysiecy PLN straty dla firmy, to
    taka osoba nie jest warta 1000PLN miesiecznie; i bys ja rozliczal
    wedlug czasu rozmow telefonicznych, ktore przeprowadzila;

    czyli dla Ciebie osoba, ktorej zadania polegaja np. na przygotowaniu
    planu dnia dla kilku innych pracownikow, ktorzy wychodza w teren,
    a nastepnie ta osoba musi przyjac od pracownikow raporty z zadan,
    czyli od 09 do 10 wysyla pracownikow w teren, od 16 do 17 zbiera
    raporty - to dla Ciebe ona pracuje tylko dwie godziny tego dnia??

    pzdrv;
    adas;

  • 47. Data: 2005-02-03 18:46:12
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kyniu; <x...@4...net> :

> [...]
    > podcinanie galezi na ktorej sie siedzi - kiedy to dotrze do pustych lbow

    No już bez takich ;) - rozważania o efekcie płacenia minimalnego
    wynagrodzenia można prowadzić wyłącznie w kontekście pracodawców jako
    grupy, a nie pojedyńczych osób. Pojedyńcza osoba [pracodawca], nawet
    gdyby dawał 2 razy więcej niż daje, to nie jest w stanie zmienić ani
    swojego wyniku finansowefo [może go tylko pogorszyć], ani zmienić
    gospodarki, czy decyzji innych pracodawców. Dlatego własnie istnieje
    regulacja państwowa.
    Inna sprawa, że w przytoczonym przez PKM przykładzie brak jest jednej
    podstawowej informacji - mianowicie tej, że pracodawca też nie ma
    obowiązku istnieć na rynku - przedsiębiorca źle zarządzający, mający
    zbyt mało gotówki, czy nie mający klientów powinien upaść nim wkręci
    innych przedsiębiorców w spiralę długów. I tutaj naprawdę nie ma
    znaczenia, czy istnieje wyagrodzenie minimalne, czy nie - bez niego i
    bez aparatu nacisku państwa mielibyśmy kryzys wraz z deflacją, który
    jednak nie trwałby lat 5, ale lat 10, czy 20 - co by nie zmieniło na
    plus, a nawet zwiększyło skalę upadłości. Nie rozważałbym też różnych
    utopijnych pomysłów w stylu Chin, gdzie sztywny kurs dolara i niskie
    koszty pracy umożliwiają zalewanie Świata chińskimi towarami -
    utrzymywanie sztywnego/sztucznego kursu dolara kończy się przeważnie źle
    [patrz Rosja, Argentyna], a przerosty chińskiej ludności umożliwiają
    ukrycie prawdziwej "ceny" jaką płaci tamtejsze społeczeństwo [z tą
    uwagą, że "płacą" przeważnie ludzie niewykształceni, więc mało warci w
    sensie nakładów na ich naukę] - już pomijając fakt, że w uproszczeniu
    wszystkie towary sprzedawane przez Chiny są dotowane - kupując za twardą
    walutę stal, węgiel, ropę naftową i gaz [TWORZYWA SZTUCZNE!!!] sprzedają
    je prawdopodobnie poniżej ich wartości [bo przeliczonej wpierw po
    sztucznie utrzymywanym kursie dolara] - taki reeksport, który w krótkim
    okresie czasu generuje zysk, w długim stratę [patrz dokonania PRL w tym
    temacie].

    Flyer

  • 48. Data: 2005-02-03 19:46:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ctrofv$4at$1@nemesis.news.tpi.pl Michal Talaga
    <m...@i...pl> pisze:

    > Jezeli wiesz lepiej to sie tym podziel, a nie ukrywaj mysli, bo wyglada
    > jakby ich wogole nie bylo :-P
    OK ;))

    > Po prostu nie znam sie na wszystkim, jak masz konkretne pytania inne niz
    > te powyzej na ktore odpowiedzialem, to wal.
    No mam ciągle przynajmniej jedno - zdefiniuj jednoznacznie Twoją wersję
    pojęcia "prawdziwy wolny rynek". I jakie są jego podstawowe cechy.

    > Prosze o konkretne pytania.
    > Chociaz wiem, ze latwiej jest krytykowac, to jednak moze poprosze o
    > konstruktywna krytyke.
    Proszę - to co postulujesz, to nie jest wolny rynek, cokolwiek rozumiesz pod
    tym terminem. To jest dzicz, która nieokiełznana w porę będzie generować
    chaos, przestępstwa, a w skrajnych przypadkach rozlew krwi.

    Jotte

  • 49. Data: 2005-02-03 19:46:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd03lu1.39n.pawelma@dziubiak.maczewski.dyndn
    s.org
    Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl> pisze:

    > Wiesz, to że *muszą* pracować gdziekolwiek, to ich problem chyba. I
    > tylko ich.
    Głupie twierdzenie, więc podobnie odpowiem:
    To, ze ktoś prowadzi działalność gospodarczą to jego problem (i to nie
    chyba, a na pewno). Nic nie słyszałem o obowiązku prowadzenia takiej
    działalności. Jak mu się nie podoba, to niech ją zamknie i zatrudni się u
    kogoś, kto jej jeszcze nie zamknął.

    > I mieszanie do tego ustawodawcy zakrawa na conajmniej
    > przekr...przepraszam, działanie zwiazkow zawodowych.
    Co ty wiesz o związkach zawodowych...
    A może chciałbyś zabronić ludzim wolności stowarzyszania się?

    Jotte

  • 50. Data: 2005-02-03 20:21:38
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Paragrafy na co?... Uwazasz ze nie istnieje umowa-zlecenie?...

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&selm=cfqns
    t%24sei%241%40korweta.task.gda.pl&rnum=3

    tam zjezdzamy do umowy zlecenie.

    Dziekuje, nie mam wiecej pytan :-)
    ale co sie naszukalem to przepadlo :-(

    --