PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników

  • 61. Data: 2005-02-04 12:22:00
    Temat: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 04.02.2005 Jotte <t...@W...pl> napisał/a:
    > W wiadomości news:slrnd06gl8.4sr.pawelma@dziubiak.maczewski.dyndn
    s.org

    > A to się w pełni zgadzam. Może nie wszyscy, ale potężna większość.
    > Chcieć mieć pieniądze to samo w sobie nic złego. Co innego w połączeniu z
    > niechęcią do pracy - tak się rodzi pasożyt.
    Albo wynalazca...

    > Wolność stowarzyszania się (w sensie zakładania różnych organizacji) to nie
    > to samo, co możliwość założenia jednostki o nazwie i na prawach
    > stowarzyszenia.
    A jaka różnica jest? Chetnie sie dowiem...

    > Bo to różne typy organizacji, różne są ich cele strategiczne, a więc różna
    > konstytucja prawna działania.
    Dobra. Ale DLACZEGO mają mieć inne prawa? Zbiera się 20 chłopa[1] i
    zakłada stowarzyszenie, i sobie organizują wycieczki w niedziele do
    lasu. Ale zbiera się 20 chłopa[1], organizuje zwiazek zawodowy, i te
    wycieczki robią w czwartek, zamiast pracować. A w piątek kac ich męczy i
    też nie pracuja.

    > Hmm, ciekawa myśl, ;)) ale jako stricte związek zawodowy to raczej nie -
    > przeczytaj pierwsze artykuły ustawy o związkach zawodowych.
    > Zresztą oni mają swoje organizacje: BCC, PKPP, liczne organizacje
    > regionalne.
    Ale mi chodzi własnie o zwiazek zawodowy...

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Tak prymitywny język jak Perl na pewno zostanie poprawnie obsłużony

  • 62. Data: 2005-02-04 12:34:13
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Kyniu [Fri, 4 Feb 2005 12:51:46 +0100]:

    > Ale wy byliscie wlascicielami - wydawalisice kase na rozwoj
    > nowej firmy ktora albo odlozyliscie albo pozyczyliscie.

    A co by sie zmienilo w sytuacji gdyby ci kumple powiedzieli mi
    ze mnie zatrudnia (nie bede wspolniczka) ale dopiero jak firma
    ruszy, a potrzebuja mnie juz teraz? Nie moge sie zgodzic wg.
    tego co pisales -- i nie rozumiem czemu?

    > Alez ja nie mowie ze trzeba zatrudniac wszystkich - prosze
    > bardzo - mozna zwalniac ale w to miejsce zatrudniac nowych.

    A jak nowi nie sa mi potrzebni? Prosty przyklad: zatrudniam
    7 handlowcow. Jeden okazuje sie nieprzydatny totalnie, ale
    w tym czasie pozostali zaczynaja przynosic tyle zlecen, ze
    firma i tak ma non-stop co robic. Zwalniam tego jednego, ale
    powodu do zatrudniania nastepnego na jego miejsce nie mam.

    Wiec po co mam zatrudniac? Zatrudnie dopiero jak z tych zlecen
    co mam bedzie mnie stac na zwiekszenie zespolu wykonujacego, bo
    wczesniej to jest wywalanie pieniedzy w bloto i tyle.

    > Raz ze te robote ktos musi wykonac (zalozymy sie ze dotychczasowi
    > pracownicy beda musieli zostawac po 12 h?)

    Byc moze, ale banku (jeszcze ;)) nie mialam wiec nie wiem czy
    i jakie bylo uzasadnienie tych zmian. Dotychczasowi nie musza
    przeciez sie na to zgadzac bo jest to ewidentne lamanie KP...

    Inna sprawa ze faktycznie wiem jak wyglada jego przestrzeganie
    w niektorych firmach. Tyle ze to juz charakter pracownikow na
    to pozwala niestety. Gnoja nie zmienisz, ale wcale nie musisz
    zgadzac sie na jego warunki -- i niech sam zasuwa.

    Kira

  • 63. Data: 2005-02-04 13:03:49
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd06q78.4sr.pawelma@dziubiak.maczewski.dyndn
    s.org

    > A jaka różnica jest? Chetnie sie dowiem...
    Proszę. Tu masz o stowarzyszeniach:
    http://www.lkp.org.pl/prawo_html/ustawa_stowarzyszen
    ia.html
    a tu, dla porównania, o związkach zawodowych:
    http://www.opzz.org.pl/end/index.php?dzial=poradnik&
    nr=7

    > Dobra. Ale DLACZEGO mają mieć inne prawa?
    Poczytaj te dwie ustawy, które linkuję wyżej (wystarczą pierwsze artykuły),
    a będziesz miał odpowiedź.

    j.w.

    Jotte

  • 64. Data: 2005-02-04 13:55:45
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    > Poczytaj te dwie ustawy, które linkuję wyżej (wystarczą pierwsze artykuły),
    > a będziesz miał odpowiedź.

    Nie rozumiesz :) Ja nie neguję różnic w tych organizacjach. Sam o tym
    powiedziałem. Ja neguję SENSOWNOŚĆ takich różnic. A tego ustawa nie
    tłumaczy. Ustawę przegłosowała jakaś banda polityków, którzy, jak
    zwykle, lepiej wiedzą od ludzi, co dla nich dobre.

    > j.w.

    No to powiedzmy cos takiego: jesli pracodawca jest zrzesznowy w
    organizacji A, to moze zwolnic z dnia na dzien dowolnego pracownika, bez
    wyplacania mu zaległej pensji.
    Jest to prawo, które "chroni" pracodawcę. Znaczy, daje mu dodatkową
    mozliwość zaoszczędzenia. Tak?
    Absurd, prawda? Tak samo jak to, że pracodawca nie może dać członkowi
    związku zaw. wypowiedzenia na takich samych warunkach jak innemu
    pracownikowi.
    Jedna sytuacja naraża na straty jedną stronę, druga - drugą.

    pozdr,
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    No, jak się gwóźdź wyjmuje z buta to na ogół jest przyjemnie.