PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników › Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    From: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Date: Fri, 4 Feb 2005 12:51:46 +0100
    Sender: Kyniu <>

    Fri, 04 Feb 2005 10:00:26 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kira napisal(a):

    > Przeciez pensji nie mielismy konkretnie my, a poniewaz sami swoich
    > uslug kupowac nie zamierzalismy to nie rozumiem co ma pierniczek
    > do wiatraczka?...

    Ale wy byliscie wlascicielami - wydawalisice kase na rozwoj nowej firmy
    ktora albo odlozyliscie albo pozyczyliscie.

    > Niektorych ludzi trzeba wypierdzielic bo inaczej rozloza firme co
    > w efekcie da kilkunastu bezrobotnych zamiast jednego -- kiedy to
    > dotrze do pustych lbow polskich "pracownikow"?

    Alez ja nie mowie ze trzeba zatrudniac wszystkich - prosze bardzo - mozna
    zwalniac ale w to miejsce zatrudniac nowych. A nie jak slucham albo czytam
    ze jeden z bankow zwolnil w oddziale 21 pracownikow za co dyrektor tegoz
    oddzialu wzial premie 200 kPLN za redukcje kosztow. Raz ze te robote ktos
    musi wykonac (zalozymy sie ze dotychczasowi pracownicy beda musieli
    zostawac po 12 h?), dwa ze za ta premie Ci ludzie mogliby spokojnie
    pracowac, a trzy ze to potencjalnie 21 klientow banku mniej, ze Ci ludzie
    wydawali swoja pensje np. u dentysty ktory mial konto w tym banku, na chleb
    z piekarni ktora ma konto w tym banku, i tak zwolnienie tych 21 osob
    wywoluje lawine. Oczywiscie ze to ziarenka piasku ale dostatecznia duza
    ilosc takich ziarenek piasku jest bardzo niszczycielska sila - vide
    pustynia. I w naszym kraju taka pustynia jest coraz lepiej widoczna.
    Bodajze 3 mln ziarenek juz nas zasypalo, 5 mln kolejnych ziarenek jest w
    drodze (rodziny zyjace na skraju nedzy), a lawina ma to do siebie ze
    przyspiesza w tempie wykladniczym a nie liniowym.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/