PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników › Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
  • Data: 2005-02-04 12:34:13
    Temat: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Od: Kira <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Kyniu [Fri, 4 Feb 2005 12:51:46 +0100]:

    > Ale wy byliscie wlascicielami - wydawalisice kase na rozwoj
    > nowej firmy ktora albo odlozyliscie albo pozyczyliscie.

    A co by sie zmienilo w sytuacji gdyby ci kumple powiedzieli mi
    ze mnie zatrudnia (nie bede wspolniczka) ale dopiero jak firma
    ruszy, a potrzebuja mnie juz teraz? Nie moge sie zgodzic wg.
    tego co pisales -- i nie rozumiem czemu?

    > Alez ja nie mowie ze trzeba zatrudniac wszystkich - prosze
    > bardzo - mozna zwalniac ale w to miejsce zatrudniac nowych.

    A jak nowi nie sa mi potrzebni? Prosty przyklad: zatrudniam
    7 handlowcow. Jeden okazuje sie nieprzydatny totalnie, ale
    w tym czasie pozostali zaczynaja przynosic tyle zlecen, ze
    firma i tak ma non-stop co robic. Zwalniam tego jednego, ale
    powodu do zatrudniania nastepnego na jego miejsce nie mam.

    Wiec po co mam zatrudniac? Zatrudnie dopiero jak z tych zlecen
    co mam bedzie mnie stac na zwiekszenie zespolu wykonujacego, bo
    wczesniej to jest wywalanie pieniedzy w bloto i tyle.

    > Raz ze te robote ktos musi wykonac (zalozymy sie ze dotychczasowi
    > pracownicy beda musieli zostawac po 12 h?)

    Byc moze, ale banku (jeszcze ;)) nie mialam wiec nie wiem czy
    i jakie bylo uzasadnienie tych zmian. Dotychczasowi nie musza
    przeciez sie na to zgadzac bo jest to ewidentne lamanie KP...

    Inna sprawa ze faktycznie wiem jak wyglada jego przestrzeganie
    w niektorych firmach. Tyle ze to juz charakter pracownikow na
    to pozwala niestety. Gnoja nie zmienisz, ale wcale nie musisz
    zgadzac sie na jego warunki -- i niech sam zasuwa.

    Kira