PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca.

  • 1. Data: 2004-03-30 00:00:02
    Temat: Pierwsza praca.
    Od: "oen" <o...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Jestem jeszcze studentem i zblizam sie wielkimi krokami do pierwszej pracy.
    W zwiazku z tym mam male pytanie:

    "Jakich zarobków mogę się spodziewać od pracodawcy?"

    Studiuję matematykę (V rok) oraz informatykę (IV rok) na Uniwersytecie
    Warszawskim.

    Pozdrawiam
    oen.

  • 2. Data: 2004-03-30 00:07:36
    Temat: Re: Pierwsza praca.
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    Dnia 2004-03-30 02:00, Użytkownik oen napisał:

> [...]
    >
    > "Jakich zarobków mogę się spodziewać od pracodawcy?"
    >
    > Studiuję matematykę (V rok) oraz informatykę (IV rok) na Uniwersytecie

    Pytanie wybitnie nieprecyzyjne. Tym bardziej z ust (spod palcow ;P)
    matematyka :)
    A gdzie dane? Warunki brzegowe itp.?

    Po takim pytaniu, mozesz oczekiwac jedynie wrozenia z fusow :/

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 3. Data: 2004-03-30 00:25:10
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "oen" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > "Jakich zarobków mogę się spodziewać od pracodawcy?"

    złe pytanie.
    Prawidłowe pytanie brzmi:
    Jak długo będę szukał pierwszej pracy?
    L.

  • 4. Data: 2004-03-30 06:32:23
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik libra napisał:

    > złe pytanie.
    > Prawidłowe pytanie brzmi:
    > Jak długo będę szukał pierwszej pracy?

    i następne pytanie:
    "czy za pierwszą pracę będę dostawał jakieś pieniądze?"

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2004-03-30 06:38:01
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c4b49i$bsi$1@news.onet.pl...
    > i następne pytanie:
    > "czy za pierwszą pracę będę dostawał jakieś pieniądze?"

    a później kolejne, iście hamletowskie:
    Czy wyżyję za czterysta, czy nie wyżyję?

    ewentualnie bardziej dołujące:
    Czy wszyscy pracodawcy oszukują przy płaceniu pensji?
    L.

  • 6. Data: 2004-03-30 13:49:51
    Od: "oen" <o...@N...gazeta.pl>

    No cóż, niezwykle optymistycznie nastawiające posty,

    więc postaram się sprostować:
    I.
    Szerszych danych nie podałem celowo ponieważ chciałem się dowiedzieć (mniej
    więcej) na jakie wynagrodzenie może liczyć student (bez doświadczenia). (np. 0
    zł, 50 zł, 100 zł, 500zł, 1000zł / miesiac, dzień, ...).

    Nie oczekiwałem odpowiedzi: 1053zł/28 dni pracy/m-c 8h/dzien tylko grubsze
    oszacowanie ponieważ z pewnością pracodawca zada pytanie: "A ile chciałby Pan
    zarabiać?" lub "Na jakie wynagrodzenie Pan liczy?" - oczywiście mogę się mylić.

    Umiejętności mam takie jak każdy student z podobnym wykształceniem bez
    doświadczenia.

    II.
    Wiec dodam pytanie:
    "Jak długo będę szukał pracy (i gdzie jej szukać)?" (Warszawa, inne miasto w
    Polsce, inny kraj???)

    Pozdrawiam
    oen

    ps. we wróżenie z fusów nie wierzę.

  • 7. Data: 2004-03-30 18:03:52
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    oen wrote:

    > No cóż, niezwykle optymistycznie nastawiające posty,

    Sens w nich był, bo Ty napisałeś parę ogólników o sobie, zamiast to co
    chciałbyś robić albo to co umiesz robić.

> [...]
    >
    > Umiejętności mam takie jak każdy student z podobnym wykształceniem bez

    Są bardzo różni studenci. To wiele nie wyjaśnia. Mam wrażenie, że
    napisaleś to ot tak sobie, żeby się nie puszyć albo co. Przeciętny
    student nie umie praktycznie nic. Mam od czasu do czasu z takimi
    styczność i mam niezła zlewkę z ich niosa w chmurach, sam jestem
    samoukiem i zastanawia mnie u studentów rozmaitych MIMUWów kontrast
    pomiędzy umeijętnością - po prostu - zrobienia czegoś, a zadufaństwem i
    pyszałkowatością.

    > II.
    > Wiec dodam pytanie:
    > "Jak długo będę szukał pracy (i gdzie jej szukać)?" (Warszawa, inne miasto w
    > Polsce, inny kraj???)

    Nie napisałeś o jakiego rodzaju pracę chciałbyś się starać. Jeśli chodzi
    o informatykę (programista, administrator etc), to licz tak :

    1. optymistycznie : 2-4 miesięcy
    2. przeciętnie : pół roku
    3. pesymistycznie : ponad pół roku, nawet około roku

    Cały czas równolegle do szukania pracy (co jest zajęciem dość
    pracochłonnym) zasuwaj na umowę zlecenie / o dzieło, co się da, byle nie
    za psie pieniądze (chociaż to zależy od wielu rzeczy) i byle się uczyć i
    zdobywać doświadczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 8. Data: 2004-04-02 10:51:06
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    oen napisał(a):

    > Studiuję matematykę (V rok) oraz informatykę (IV rok) na
    > Uniwersytecie Warszawskim.

    jesli jestes na IV roku i dopiero przed toba pierwsza praca to:
    - bedziesz jej dlugo szukal
    - duzo nie dostaniesz

    co robiles przez te 4 lata? i to jeszcze w tym zawodzie... bez
    obrazy...

    ps. cytat z pamieci z wczorajszej polityki "informatyka na
    uniwersytetach to przewaznie teoria, na politechnikach praktyka"

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,