PracaGrupypl.praca.dyskusjePierwsza praca. › Re: Pierwsza praca.
    From: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pierwsza praca.
    Date: Tue, 30 Mar 2004 20:03:52 +0200

    oen wrote:

    > No cóż, niezwykle optymistycznie nastawiające posty,

    Sens w nich był, bo Ty napisałeś parę ogólników o sobie, zamiast to co
    chciałbyś robić albo to co umiesz robić.

> [...]
    > I.
    > Szerszych danych nie podałem celowo ponieważ chciałem się dowiedzieć (mniej
    > więcej) na jakie wynagrodzenie może liczyć student (bez doświadczenia). (np. 0
    > zł, 50 zł, 100 zł, 500zł, 1000zł / miesiac, dzień, ...).
    >
    > Nie oczekiwałem odpowiedzi: 1053zł/28 dni pracy/m-c 8h/dzien tylko grubsze
    > oszacowanie ponieważ z pewnością pracodawca zada pytanie: "A ile chciałby Pan
    > zarabiać?" lub "Na jakie wynagrodzenie Pan liczy?" - oczywiście mogę się mylić.
    >
    > Umiejętności mam takie jak każdy student z podobnym wykształceniem bez

    Są bardzo różni studenci. To wiele nie wyjaśnia. Mam wrażenie, że
    napisaleś to ot tak sobie, żeby się nie puszyć albo co. Przeciętny
    student nie umie praktycznie nic. Mam od czasu do czasu z takimi
    styczność i mam niezła zlewkę z ich niosa w chmurach, sam jestem
    samoukiem i zastanawia mnie u studentów rozmaitych MIMUWów kontrast
    pomiędzy umeijętnością - po prostu - zrobienia czegoś, a zadufaństwem i
    pyszałkowatością.

    > II.
    > Wiec dodam pytanie:
    > "Jak długo będę szukał pracy (i gdzie jej szukać)?" (Warszawa, inne miasto w
    > Polsce, inny kraj???)

    Nie napisałeś o jakiego rodzaju pracę chciałbyś się starać. Jeśli chodzi
    o informatykę (programista, administrator etc), to licz tak :

    1. optymistycznie : 2-4 miesięcy
    2. przeciętnie : pół roku
    3. pesymistycznie : ponad pół roku, nawet około roku

    Cały czas równolegle do szukania pracy (co jest zajęciem dość
    pracochłonnym) zasuwaj na umowę zlecenie / o dzieło, co się da, byle nie
    za psie pieniądze (chociaż to zależy od wielu rzeczy) i byle się uczyć i
    zdobywać doświadczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz