PracaGrupypl.praca.dyskusje › Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie

  • 21. Data: 2007-06-13 19:21:01
    Temat: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:krvfi8z4q3wm$.1iysv8jqs402d.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Ty dzięciole,
    On nie jest dzięciołem, to dewiant.

    > chcesz opracować wzór który pozwoliłby ci eksploatować
    > pracowników na skraju wyczerpania fizycznego, a "znając" przyszłe
    > zdrowie - na taki czas zawierać umowę o pracę - to ci lata po tym pustym
    > deklu - prawda?
    Jego dekiel nie jest pusty. On tam ma chorobę...

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2007-06-13 20:08:49
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Lukasz Sczygiel napisał(a):

    > Nie jestem pewien czy takie AnyUsery w ten sposob to widza. Moze dla nich jest
    > to swego rodzaju "jak nie my to oni"? W koncu pracownik wcale nie musi uciekac
    > sie do eleganckich metod zeby sie obijac. A ze na wojnie uzasadniona jest zasada
    > , co najmniej, wzajemnosci to nie dziw ze takich metod sie lapia. Jak to mowia:
    > "miedzy swiniami chrumkaj jak one...".
    IMO podłoże jest inne a jest nim postawa człowieka, który jak twierdzi,
    mimo iż pochodzi z robotniczej rodziny, pnie się coraz wyżej po
    szczeblach kariery i dobrobytu (czy jakoś tak - cytat z blogu Patryka
    Włosa, czyli AU). No więc zastanawiam się, co takiego działo się w tej
    robotniczej rodzinie, że:

    1. Uważa za konieczne o niej wspomnieć w kontekście "mimo tych
    niesprzyjających okoliczności a jednak się udało".
    2. Pojawia się słowo "dobrobyt".

    > Fajnie, ale pozwole sobie pokontemlowac twoje zdanie i zobacze czy sie zgodze:)
    Jasne :) Przecież nie będę Ci czegoś na siłę wciskał.

    > Hmmm... Nie jestem tego pewny. Czy przez slowo "motywacja" masz na mysli chec do
    > wykonywania tej konkretnej pracy ktora miala by byc mierzona? czy wogole
    > motywacje do robienia czegos za pieniadze - pracowania?
    Rozumiem jako pewien system wartości, w której wartości stanowią nie
    tylko pieniądze i satysfakcja z pracy lecz także sama praca i uczciwość
    względem osoby z która zawiera się umowę (np. o pracę).

    > Tak czy siak jesli ktos pracuje na pol gwizdka a moglby na caly (bo jest w
    > stanie tak fizycznym jak psychicznym to robic) to wydaje mi sie ze jest
    > nieuczciwy. Musze sobie to przemyslec.
    Samo "nie chcenie" jest wynikiem jakiegoś stanu psychicznego. IMO nie
    można tego rozdzielić.

    > Tak, tez tak chcial bym myslec :)
    A co Ci przeszkadza? :)

    > Ale niestety na tym swiecie ktory widze dookola mnie jednak wiekszosc ludzi
    > pracuje bo musi a nie dlatego ze lubi.
    Ja widzę głównie narzekających Polaków. Może nie jest tak źle? W dobrym
    tonie jest twierdzić, że "stara bida", idzie źle, mogłoby być lepiej itd.

    > Tez mi sie tak wydaje ale kiedy pomysle ze takie wyniki na tablicy zakladowej
    > wisza a ja nie mam ich jak zweryfikowac to jednak wiara w takie podejscie we
    > mnie slabnie.
    Sęk w tym, że nie powinny wisieć. Kryteria oceny powinny być jawne dla
    wszystkich a wyniki oceny tylko dla ocenianego pracownika.

    > Nie zawsze da sie zadbac aby pracownik odkladal swoja prace na
    > kupke widoczna dla wszystkich. Wtedy nie ma watpliwosci, kazdy moze podejsc
    > obejzec. Tak mozna np. u programistow, repozytorium jest widoczne dla
    > wszystkich. A na tasmie?
    Charakter pracy na taśmie chyba sam reguluje jawność. Jeśli ktoś nie
    zdąży czegoś zrobić - kolejni pracownicy na taśmie to widzą. Mało taśm
    widziałem, ale z tych które miałem okazję obejrzeć - każdy pracownik był
    kolejnym "etapem" tego samego produktu.

    > Tu juz sie zgodzilem pare postow wczesniej. Nadmienie ze warto aby to sam
    > pracownik liczyl ile wykonal i raportowal to kerownikowi. Kerownik sumuje
    > wszystkich i liczy czy odbiera prace od magazyniera/czy innego "zbieracza" i
    > widzi czy sie zgadza. Jesli nie to ktos zle policzyl albo kombinuje.
    I wówczas nie wiadomo kto kombinuje. Ale z drugiej strony - sam zespół
    ma możliwość wskazać nieuczciwego. Dobrze by też było, gdyby pracownicy
    oceniali przełożonego. To się rzadko zdarza a pokłosie takiego
    jednostronnego systemu oceniania widziałem w paru firmach. W skrajnym
    przypadku pracownik ocenił szefa, robiąc kupę na środku hali
    produkcyjnej. :)

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 23. Data: 2007-06-13 23:12:32
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Nie sadze, ze zaleznosc, ktora chcesz badac, istnieje. Oczywiscie do
    > okreslonych prac potrzebny jest pewien poziom zdrowia fizycznego, latwy
    > do zbadania, ale sama wydajnosc zalezy od cech psychicznych i intelektu,
    > te natomiast nie daja sie wywnioskowac z cech fizycznych - frenologie i
    > pokrewne dziedziny dawno zaliczono do pseudonauki. Natomiast cechy
    > psychiczne i inteligencje da sie w pewnym zakresie zmierzyc testami i
    > wiele firm stosuje testy psychologiczne/IQ jako element rekrutacji.

    Zgadza się, dlatego też bierzemy całkiem serio pod uwagę możliwość
    jednoczesnego badania nawet wielu tysięcy różnych parametrów.

    Dodam jeszcze, że projekt ten będzie projektem badawczym i możemy sobie
    pozwolić na eksperymenty, o ile tylko są ku nim jakiekolwiek podstawy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2007-06-13 23:22:28
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > poważaniu :)
    > Parę miesięcy temu był, chyba w GW, artykuł o pracownicach taśmy w montowni
    > telewizorów. Po początkowych podniecających przemowach kierownictwa i jednej
    > niedotrzymanej obietnicy płacowej ustaliła się pewna swoista wydajność, która
    > była nie do przeskoczenia. Żółci prosili, straszyli, apelowali do honoru,
    > toczyli pianę, próbowali przerwać wszelkie kontakty międzyludzkie i grać w
    > inne swoje gierki - i g..., nie wyszło. Po jakimś czasie sąsiednia montownia
    > nie mogąc w ogóle znaleźć ludzi zaproponowała 150PLN więcej. Zgadnij co się

    Co do tej montowni - nie znali widocznie sposobów naprawdę skutecznego
    zmuszenia ludzi do pracy. Nie chwaląc się, ja takie sposoby znam i cały
    czas staram się doskonalić.

    Niezależnie od tego, wolę się na kilka najbliższych lat poświęcić
    projektowi (jeśli znajdę ludzi i zostanie zatwierdzony), który (mam
    nadzieję) zrewolucjonizuje układ pracodawca-pracownik, umożliwiając temu
    pierwszemu zrzucenie 99% kontroli tego drugiego na komputery, którym nie
    trzeba płacić pensji (w przeciwieństwie do kadry kierowniczej), a do
    tego potrafią być znacznie dokładniejsze i nie mają sentymentów.

  • 25. Data: 2007-06-13 23:36:46
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > 3-5miesiacach powtarzamy badanie i wychodzi nam juz dosyc dokladna wydajnosc
    > pracownika dla sytuacji kiedy pracuje normalnie i sie "lekko poci".
    > A pozniej raz na rok-dwa-piec testowo sprawdzamy wydajnosc ta sama metoda. Wg.
    > mnie w pracach powtarzalnych po 5 tygodniach pracownik powinien miec 80-95%
    > _swojej_ maksymalnej "rozsadnej" (takiej nie wypalajacej) wydajnosci. Po 3
    > miesiacach 99-100%. Potem zmiany tej wydajnosci maja podloze poza fizjologiczne
    > czyli problemy w domu, zdrowie i np. utrata zaufania do pracodawcy/nieuczciwosc

    Z grubsza tak, ale projekt ma na celu stworzenie:

    - systemu potrafiącego monitorować wiele (setki, być może tysiące)
    parametrów jednocześnie, dla każdego pracownika osobno, wiele razy
    dziennie, codziennie, oraz potrafiącego z sensowną wydajnością i
    skalowalnością zarządzać wynikami tych pomiarów

    - systemu wnioskującego o obecnych i przyszłych parametrach pracownika -
    z punktu widzenia użytkownika końcowego chodzi o wnioskowanie perspektyw
    poszczególnych pracowników, czyli wydajność pracy, morale, ewentualne
    zagrożenia zdrowotne (np. zawał), również w oparciu o symulację nacisków
    zewnętrznych - przykładem zastosowania może tu być opracowanie (w pełni
    automatycznie) maksymalnego sposobu wykorzystania pracownika (przy czym
    chodzi o umiejętną maksymalizację, a nie dowalenie tyle roboty, ile się
    da, co po miesiącu skończy się zgonem jeszcze przed rozwiązaniem umowy),
    u którego zaczynamy (tj. automat zaczyna) dostrzegać symptomy wypalenia
    zawodowego, albo wspomnianego zagrożenia zawałem, po czym automatyczne
    powiadomienie odpowiednich osób o zaistniałych faktach, konieczności
    rozwiązania w porę umowy, konieczności zaplanowania rekrutacji itd.

    > Ale to mozna wykryc bez kombinowania z ekg czy falami mozgowymi. Wystarczy
    > obserwowac i rozliczac pracownikow z ilosci wykonanej pracy.

    Ale ktoś to musi robić. Chodzi o to, aby pozbyć się wszystkich możliwych
    pracowników, których pracę da się zautomatyzować, co nawet przy dużych
    kosztach niniejszego projektu, w ciągu choćby tylko kilkunastu lat się
    opłaci.

  • 26. Data: 2007-06-14 06:19:09
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:

    > Co do tej montowni - nie znali widocznie sposobów naprawdę skutecznego
    > zmuszenia ludzi do pracy. Nie chwaląc się, ja takie sposoby znam i cały
    > czas staram się doskonalić.

    O quwa. Dla słyszałeś o czymś takim jak motywacja. Weź się chłopie lecz.
    Czasy się zmieniły i jak ludzie nie zarobią to na co zasługują to wyjadą
    montować TV na wyspach, w Skandynawii czy gdziekolwiek indziej.

    > tego potrafią być znacznie dokładniejsze i nie mają sentymentów.

    Proponuje założyć fundacje która będzie zbierała środki na leczenie
    takich ludzi jak Any User.

  • 27. Data: 2007-06-14 07:27:37
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Any User w wiadomości <f4ptkv$vm3$1@opal.icpnet.pl> pisze:
    [...]
    > Zgadza się, dlatego też bierzemy całkiem serio pod uwagę możliwość
    > jednoczesnego badania nawet wielu tysięcy różnych parametrów.

    Pomijając cel, któremu miałoby to służyć - parametrów możesz mierzyć
    ile tylko dusza zapragnie, ale podejrzewam, żeby znaleźć jakieś
    rozsądne zależności musiałbyś brać pod uwagę np. wpływ śmierci
    ulubionego kotka dziecka pracownika na wydajność tego pracownika.
    Czyli rodzinę i znajomych też trzeba będzie monitorować, bo jak
    siostra zachoruje, to pracownik, który będzie się nią opiekował i
    martwił o nią będzie mniej wydajny... Aha - pisałeś: "dopuszczamy
    mierzenie wszystkiego, co można zmierzyć legalnie i oficjalnie" -
    uważam, że niemożliwe do uwzględnienia czynniki będą miały większy
    wpływ, niż te mierzone.

    > Dodam jeszcze, że projekt ten będzie projektem badawczym i możemy sobie
    > pozwolić na eksperymenty, o ile tylko są ku nim jakiekolwiek podstawy.

    Proponuję przesiąść się na rzeczy łatwiejsze do modelowania - np.
    pogodę.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 28. Data: 2007-06-14 09:01:14
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Proponuje założyć fundacje która będzie zbierała środki na leczenie takich
    > ludzi jak Any User.

    Nalepiej w Holandii - metodą dr. Eutanazji :)))
    --
    Jackare

  • 29. Data: 2007-06-14 09:14:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > mierzenie wszystkiego, co można zmierzyć legalnie i oficjalnie" -
    > uważam, że niemożliwe do uwzględnienia czynniki będą miały większy

    Stary nie pisz więcej bo już tego co piszesz można wyciagnąć wnioski,
    których tu nie przytoczę, bo jeżeli te pacany na prawdę będą miały jakiś
    pokaźny budżet to je wykorzystają i wdrożą.
    Nie dokarmiajmy więcej trola i nie popisujmy się tym co wiemy. W końcu wielu
    z nas z tego żyje i za darmo tej wiedzy nie dostało, więc po co ją za darmo
    oddawać.
    To jest przykład "złej" nauki która obraca się przeciwko jej twórcom więc
    nie drążmy tego tematu.

    Miałem już raz nieprzyjemność pracować z facetem któremu kasa zniszczyła
    mózg i tzw "ludzkie uczucia". Jednym z jego celów było podobnie jak w
    przypadku AU wyrażenie pracownika liczbami i algorytmami. Jako osoba
    kierująca trzema działami tej firmy, nie miałem w tym interesu (tak, tak
    pracownicy też mają w firmach jakiś osobisty interes) i odszedłem. Wraz ze
    mną wielu innych i firma praktycznie przestała istnieć (ze 100 osób cztery
    lata temu zostało jakieś 9 osób dzisiaj i nic nie robią). Nie przypisuję
    sobie broń boże tego że tak się to skończyło. To był proces, ale jestem
    przekonany że taki proces będzie mieć miejsce w każdej "złej" firmie, której
    interes nie będzie wspólny z interesem pracowników, zwłaszcza tych
    kluczowych oraz tych których praca fizycznie utrzymuje firmę na rynku i są
    oni tego świadomi.
    Jackare

  • 30. Data: 2007-06-14 09:49:16
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > pracowników, których pracę da się zautomatyzować, co nawet przy dużych
    > kosztach niniejszego projektu, w ciągu choćby tylko kilkunastu lat się

    Zastanwaiałęś się nad aspektami prawnymi takiego "monitoringu"? Myślę, że
    dość szybko związki zawodowe wykończyły by firmę, która wprowadzi taki
    system monitoringu procowników.

    Jestem, też ciekawy w jaki sposób "na odległość" dokonywano by pomiarów...

    B.Z.