PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okulary a etat

  • 1. Data: 2007-10-05 15:17:52
    Temat: Okulary a etat
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Czy zwrot wydatków na okulary przysługuje tylko pracownikom etatowym?

  • 2. Data: 2007-10-05 17:28:44
    Temat: Re: Okulary a etat
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fe5kja$mml$1@node1.news.atman.pl, *MC* wrote:
    > Czy zwrot wydatków na okulary przysługuje tylko pracownikom etatowym?

    A na jakiej podstawie *niepracownik* mialby dostac kase za okulary?
    Jak ktos wykonuje zlecenie to od inwestowania w przyrzady dla siebie ma
    koszty uzyskania przychodu.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-10-05 18:00:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe5sa6$q47$1@atlantis.news.tpi.pl darnok
    <d...@a...spam.ch> pisze:

    > A na jakiej podstawie *niepracownik* mialby dostac kase za okulary?
    > Jak ktos wykonuje zlecenie to od inwestowania w przyrzady dla siebie ma
    > koszty uzyskania przychodu.
    Hmm, w poście wątkosprawcy wyraźnie jednak stoi - pracownikowi.
    Nie zleceniobiorcy.
    Podejrzewasz, że MC nawet tak prostej rzeczy nie jest w stanie rozróżnić?
    A może chodzi o to czy ta kasa za bryle przysługuje również pracownikom
    niepełnozatrudnionym (czyli nie pracującym na pełnym etacie), tylko nie dał
    rady sensownie zadać pytania?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-10-06 11:56:16
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    MC napisał(a):
    > Czy zwrot wydatków na okulary przysługuje tylko pracownikom etatowym?

    To ja zadam zbliżone bardzo pytanie.

    Okoliczności w których zadaję pytanie:
    Przed przyjęciem do pracy zostałem skierowany na badania lekarskie.
    Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie. Zgodę lekarza MP mam, ale
    podczas badania okulistycznego dostałem receptę na okulary. Umowę
    podpisałem, pracę od niedawna wykonuję, zatrudnienie na pełen etat.

    Pytanie (nieco złożone ;-) ):
    Czy i na jakiej podstawie miałby przysługiwać taki zwrot? W jakiej
    wysokości, czy dotyczy tylko szkieł, czy również oprawek?

    chester

  • 5. Data: 2007-10-06 12:57:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe7t52$jho$1@inews.gazeta.pl chester

    http://42.pl/u/uVh
    http://42.pl/u/uVi

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-10-06 13:58:10
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fe7t52$jho$1@inews.gazeta.pl chester

    > http://42.pl/u/uVh
    > http://42.pl/u/uVi

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Jestem mile zaskoczony i skoro pracodawca był na tyle miły, że zlecił
    badania przed rozpoczęciem pracy (co jest nagminnie olewane), to może
    będzie również na tyle miły, że sfinansuje albo chociaż dofinansuje mi
    okulary, których niestety naprawdę już potrzebuję, co z żalem
    stwierdziłem po badaniu okulistycznym :-(

    chester

  • 7. Data: 2007-10-06 14:11:11
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fe7t52$jho$1@inews.gazeta.pl chester

    > http://42.pl/u/uVh
    > http://42.pl/u/uVi

    I tak to jest jak się wciska 'wyślij' przed napisaniem wszystkiego, co
    chodzi po głowie ;-)

    Mam jeszcze pytanko uzupełniające. Wiem już, że pracodawca powinien mi
    sfinansować co najmniej najtańsze okulary korekcyjne.
    Ale na jakiej podstawie?
    Czy wystarczy recepta na okulary wystawiona podczas badania
    okulistycznego zrobionego przed przyjęciem do pracy?
    Czy to musi być zaznaczone na tym druczku co do niego poszedł od lekarza
    MP (to co było na nim napisane, było pismem odręcznym i średnio czytelne)?

    chester

  • 8. Data: 2007-10-07 13:39:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe8521$i34$1@inews.gazeta.pl chester
    <c...@p...gazeta.pl> pisze:

    > Mam jeszcze pytanko uzupełniające. Wiem już, że pracodawca powinien mi
    > sfinansować co najmniej najtańsze okulary korekcyjne.
    > Ale na jakiej podstawie?
    Odpowiedź znajduje się w linkach, które podałem.

> [...]
    > MP (to co było na nim napisane, było pismem odręcznym i średnio czytelne)?
    Dla pracodawcy wiążące jest orzeczenie lekarza medycyny pracy realizującego
    profilaktyczną opiekę zdrowotną, do zapewnienia której zobowiązany jest
    pracodawca.

    --
    Jotte