PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odzyskać zaległą pensję

  • 1. Data: 2005-04-21 16:24:33
    Temat: Odzyskać zaległą pensję
    Od: karambol <k...@e...pl>

    Witam,

    Moja sprawa wygląda nastęująco:
    Dnia 18 lutego rozwiązałem z moim byłym pracodawcą umowę. Na papierze było
    to 1/4 etatu 215zł miesięcznie. W rzeczywistości pracowałem na pełny etat za
    1500 które wypłacał mi w gotówce. Nie wiem, czy to może w czymś pomóc, ale
    ostatnie udokumetowane odebranie wypłaty to lipiec 2004 (podpisywałem, że
    wynagrodzenie otrzymałem).

    Do tej pory nie otrzymałem wynagrodzenia za luty, i części za styczeń 2005.
    Wg papierów daje to ok 300zł, wg tego co faktycznie mi się należy 1600zł.
    Dodatkowo, aneks do umowy zakładał, że przez rok od odejścia z tej firmy nie
    mogę się zajmować wytwarzaniem pewnego specyficznego rodzaju oprogramowania.

    Obecnie pracuję w innej firmie na umowę o pracę na czas określony.

    Jakie są moje szanse, na ściągnięcie z pracodawcy reszty wynagrodzenia oraz
    czy należy mi się wynikające z art. 101 § 3 KP odszkodowanie w wysokości 25%
    miesięcznego wynagrodzenia przez najbliższy rok?

    --
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-21 19:38:34
    Temat: Re: Odzyskać zaległą pensję
    Od: r...@o...pl

    > Jakie są moje szanse, na ściągnięcie z pracodawcy reszty wynagrodzenia oraz
    > czy należy mi się wynikające z art. 101 § 3 KP odszkodowanie w wysokości 25%
    > miesięcznego wynagrodzenia przez najbliższy rok?

    przykra sprawa. ze sciagnieciem 300 zl nie bedzie problemu. o kwocie 1600 zl
    to raczej mozesz zapomniec. chociaz moge sie mylic. bylem w podobnej sytuacji
    (pol etetu na papierze). co wiecej "szefowa" caly czas grozila karami
    pienieznymi (200 pln), regularnie ucinala z pensji 50 zetow bo miala taki
    kaprys...

    pisze to jako przestoge dla innych NIE podpisywac umow na pol/cwierc etetu,
    NIE wierzyc na gebe pracodawcy chocby nie wiem jak byl mily...predzej czy
    pozniej wyjdzie jaki z niego oszust...

    pozdr

  • 3. Data: 2005-04-22 08:26:01
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-21, karambol <k...@e...pl> wrote:
    > Dodatkowo, aneks do umowy zakładał, że przez rok od odejścia z tej firmy nie
    > mogę się zajmować wytwarzaniem pewnego specyficznego rodzaju oprogramowania.
    Czy w aneksie do umowy jest punkt mówiący ile Ci płacą za nietworzenie
    pewnego specyficznego rodzaju oprogramowania? Jeżeli nie, to punkt ten
    jest nieważny.

    > Jakie są moje szanse, na ściągnięcie z pracodawcy reszty wynagrodzenia oraz
    > czy należy mi się wynikające z art. 101 § 3 KP odszkodowanie w wysokości 25%
    > miesięcznego wynagrodzenia przez najbliższy rok?
    Z tego, co pamiętam musi być stosowny zapis w umowie. Przejrzyj archiwa
    grupy, w ciągu ostatnich kilku miesięcy temat był wałkowany nie raz.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    zapamiętaj, że ludzie i tak o Tobie nie myślą, a jeśli już myślą to
    po to, żeby poczuć, iż są lepsi niż Ty

  • 4. Data: 2005-04-22 08:54:46
    Od: "butel" <l...@d...pl>

    karambol:

    > pełny etat za 1500 które wypłacał mi w gotówce.

    trzeba bylo na czarno nie pracowac

  • 5. Data: 2005-04-22 09:20:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    butel napisał(a):
    > trzeba bylo na czarno nie pracowac

    brawo
    jak sie nie mialo nic madrego to powiedzenia to trzeba bylo sie nie
    wypowiadac
    niestety w obecnym bezrobociu i wysokich kosztach pracy to pracodawcy
    dyktuja warunki

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 6. Data: 2005-04-25 18:33:57
    Od: ad-hoc <a...@p...gazeta.pl>

    karambol napisał(a):
> [...]
    > oraz czy należy mi się wynikające z art. 101 § 3 KP odszkodowanie w
    > wysokości 25% miesięcznego wynagrodzenia przez najbliższy rok?

    Idź do PIPy (Państwowy Inspektorat Pracy). Tam prawnicy darmowo
    udzielają porad pod kontem kodeksu pracy. Wrazie potrzeby pomogą napisać
    pismo do sądu.