PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] Podawanie danych firmy w ogłoszeniach.

  • 1. Data: 2006-05-12 11:47:36
    Temat: [OT] Podawanie danych firmy w ogłoszeniach.
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    Ostatnio coraz czesciej czytam jak potencjalni pracownicy narzekaja na brak
    dokladnych danych o oglaszajacej sie firmie:
    Ja wlasnie zakonczylem u siebie rekryutacje i chetnie podziele sie
    spostrzezeniami.

    Na pewno nalezy podac nazwe firmy, branze, stanowisko i wymagania, bo
    inaczej trudno sobie wyobrazic rozsadnych kandydatow aplikujacych.

    Jesli chodzi o dane adresowe, to uwazam, ze niekoniecznie, w zaleznosci od
    branzy i wielkosci firmy.
    U mnie np. na ogloszenie odpowiedzialo mail`em 430 osob i gdyby chociaz
    niewielka czesc z nich chciala przyniesc aplikacje osobiscie to
    zablokowaliby mi prace sekreteriatu na kilka dni, a najprawdopodobniej
    wprowadzili zamieszanie w calej firmie.
    Z tego samego powodu nie podaje juz w ogloszeniach nr telefonu, bo z
    doswiadczenia wiem, ze dzwoni nonstop, a ludzie ktorzy dzwonia nie potrafia
    nawet sie przedstawic ani nie wiedza o co zapytac.

    Jesli chodzi o podawanie mail`a z bezplatnego serwisu to generalnie tego nie
    pochwalam, bo po rekrutacji przychodzi zawsze strasznie duzo spamu i co
    rekrutacja trzeba zamykac adres typu p...@f...com.pl

    Inaczej sie ma oczywiscie sytuacja jezeli sie szuka rzadkich specjalistow.

    Ale dopoki odpowiedzi przychodza masowo, a firma nie ma kilkunastoosobowego
    dzialu HR mysle, ze takie zachowanie jest rozsadne, a tak naprawde oszczedza
    nawet czas kandydatow, ktorzy odpadna po wstepnej selekcji CV.

    Inna sprawa jest kultura pracodawcy.
    Ja zawsze staram sie odpowiedziec na mail`a z aplikacja i podziekowac za
    zgloszenie swojej kandydatury..

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-12 12:23:32
    Temat: Re: [OT] Podawanie danych firmy w ogłoszeniach.
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Blady wrote:
    > Jesli chodzi o dane adresowe, to uwazam, ze niekoniecznie, w zaleznosci od
    > branzy i wielkosci firmy.

    Warto podac miasto, czesto jest to istotna informacja.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-05-12 21:18:58
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Blady" <maja(no spam)@wp.pl> wrote in message

> [...]

    > potrafia
    > nawet sie przedstawic ani nie wiedza o co zapytac.

    Itd. Tego typu problemy i wiele innych rozwiazuje zatrudnienie agenta, ktory
    zna sie
    na branzy. Agent poda wszelkie swoje dane do publicznej wiadomosci, jemu
    zaplaci
    sie za przyjecie 1000 zgloszen, jeszcze wiecej maili ze spamem, blokade
    komorki i sekretariatu.
    Co najwazeniejsze, agent do ostatniego momentu (kiedy uzna ze nadajemy sie
    na rozmowe
    z jego klientem czyli firma do ktorej aplikujemy) nie poda nazwy firmy, ani
    adresu, ani telefonu,
    ani maila, za to poda charakter pracy i co najwazniejsze - widelki placowe.

    I tak to dziala w UE. Firmy po 200-300 pracownikow nie musza miec swojego
    dzialu HR ani
    angazowac do tego swoich wlasnych ludzi bez znajomosci procesow rekrutacji.
    W Polsce
    jest grafton, addecco i na pewno inne. Czy sa za drodzy by skorzystac z ich
    uslug? Moze ma
    to rozwiazanie jakies inne wady?

    pozdro
    gslabs

  • 4. Data: 2006-05-14 11:08:24
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "gslabs" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > na rozmowe
    > z jego klientem czyli firma do ktorej aplikujemy) nie poda nazwy firmy,

    A do mnie dzwonil taki agent. Ale nie chcial za nic podac nazwy firmy,
    w ktorej bylo stanowisko. Podal tylko nazwe. Reszte chcial koniecznie
    podczas osobistego spotkania. I na tym sie zakonczyla nasza wspolpraca.
    Nie bede bral urlopu i jechal na drugi koniec polski tylko po to by
    sie dowiedziec co to za firma. Moze gdybym nie mial pracy to bym skorzystal.
    Wiec to nie zawsze jest plusem.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2006-05-15 01:33:53
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Marcin" <k...@k...de> wrote in message

> [...]
    > Nie bede bral urlopu i jechal na drugi koniec polski tylko po to by
    > sie dowiedziec co to za firma. Moze gdybym nie mial pracy to bym

    Hmmm. To chyba jednak zalezy od agenta, jego umiejetnosci, ale tez i
    stanowiska,
    ktore chce dla swojego klienta obsadzic. Moim zdaniem powinienes byl uzyskac
    na tyle duzo konkretnych informacji, a zarazem byc wypytanym o informacje o
    sobie,
    by taki przyjazd obie strony uznaly tylko za formalnosc, a na spotkaniu
    otrzymalbys
    nazwe firmy, termin i nazwisko interviewera. Najlepiej w ten sam dzien.

    Inna sprawa, ze taki agent moglby miec swoj oddzial w Twoim rejonie. Sa
    takie agencje
    i pracodawca powienien to wiedziec, by skuteczniej szukac pracownikow.

    Mam wrazenie ze prawie tu jakies dziwy... Moze dlatego ze Polska ma inna
    specyfike rynku
    pracy, ale czym w takim razie zajmuja sie agencje rekrutacyjne, ktore
    zauwazylem w PL?

  • 6. Data: 2006-05-15 05:16:41
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 15 May 2006 02:33:53 +0100, użyszkodnik "gslabs"
    <g...@w...pl> napisał:

    > Hmmm. To chyba jednak zalezy od agenta, jego umiejetnosci, ale tez i
    > stanowiska,
    > ktore chce dla swojego klienta obsadzic.

    mi tam nie podawanie nazwy firmy kojarzy sie z tym ze dana firma jest
    na tyle zła że poprostu nikt nie chce tam pracować

    > Inna sprawa, ze taki agent moglby miec swoj oddzial w Twoim rejonie.

    albo wrecz dana firma nie ma oddziału a zachciewa im sie działać w
    całej Polsce

    > Mam wrazenie ze prawie tu jakies dziwy... Moze dlatego ze Polska ma inna
    > specyfike rynku
    > pracy, ale czym w takim razie zajmuja sie agencje rekrutacyjne, ktore
    > zauwazylem w PL?

    łojeniem kasy od potencjalnych pracodawcow

    w ogóle outsorcing w wydaniu polskim wyglada cokolwiek smiesznie,
    firmy windykacyjne nie potrafia podac numeru i rodzaju dokumentu ktory
    jest podstawa powstanie wierzytelnosci, firmy wynajmowane przez France
    Telecom Polska do ustalania z klientem szczegółowych warunków
    instalacji nie potrafią dołaczyć do momtera umowy do podpisania

    dziwne to wszystko

    --
    futszaK
    601061867

  • 7. Data: 2006-05-15 06:32:30
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > mi tam nie podawanie nazwy firmy kojarzy sie z tym ze dana firma jest
    > na tyle zła że poprostu nikt nie chce tam pracować

    Twoje wrazenie zapewne opiera się na tym, że nigdy nie pracowales na kluczowym
    stanowisku w duzej firmie ani na nie nie aplikowales.

    > albo wrecz dana firma nie ma oddziału a zachciewa im sie działać w
    > całej Polsce

    I to jest zbrodnia! precz z unia europejska! porecz z dostawami
    wewnatrzwspolnotowymi! dawajcie mi etaty w waszych firmach, bo jak nie, to normalnie
    Unie Sprawiedliwości Społecznej naślę!

    > dziwne to wszystko

    juz kubus puchatek mial takie watpliwosci

    Wojtek

  • 8. Data: 2006-05-15 07:35:44
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 15 May 2006 08:32:30 +0200, użyszkodnik "fotech"
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    > Twoje wrazenie zapewne opiera się na tym, że nigdy nie pracowales na kluczowym
    stanowisku
    > w duzej firmie ani na nie nie aplikowales.

    nie mam stosownego doświadczenia wiec nie pcham sie tam gdzie sie nie
    nadaje

    > I to jest zbrodnia! precz z unia europejska! porecz z dostawami
    wewnatrzwspolnotowymi! dawajcie mi etaty w
    >waszych firmach, bo jak nie, to normalnie Unie Sprawiedliwości Społecznej naślę!

    ej, skoro juz jakas firma usiluje działać na wiekszym obszarze to
    powinna miec jakies ku temu zaplecze, a nie takie robienie wszystkiego
    na przysłowiowy klej

    do mnie ostatnio dzwoniła jakaś firma z katowic usilujac sprzedać
    usluge, jak powiedzialem ze ok ale niech ktos przyniesie umowe do
    pospidania to oni mi ze to niemozliwe bo ich firma jest z drugiego
    konca Polski i ja musze sie pofatygowac 100km dalej żeby podpisać
    umowe

    inna sprawa że zwrot kosztów przejazdu na drugi koniec Polski wydaje
    się delikatnie mówiąc absurdalny z powodów jaki opisywali już inni