PracaGrupypl.praca.dyskusje › co z ta placa minimalna?

  • 1. Data: 2006-05-12 09:55:24
    Temat: co z ta placa minimalna?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Co z tego ze w Polsce (a przynajmniej na Zachodzie Polski) prace mozna znalezc,
    to jest niertrudne jak przytlaczajaca wiekszosc to 600- zlotowe propozycje. To
    juz jest jakas paranoja ze switowi giganci tacy jak LG zatrudniaja ludzi za
    nicale 700 zł
    Rzad juz wchodzi inwestorom bez wazeliny... sa firmy ktore maja gwarancje
    dotacji na jedno stanowisko w granicach 200 tys zl.
    Placa minimalna powinna wzrosnac do co najmniej 1200 zl, trzeba by bylo tylko
    zmniejszyc klin podatkowy, to takiego poziomu zeby co najmniej sumaryczna kasa
    sie zgadzala.
    Na szczescie rynek i tak to wymusi, szczytowa fala emigracji dopiero przed nami,
    niedlugo dojdze do sytuacji ze zacznie brakowac ludzi do pracy

  • 2. Data: 2006-05-12 11:07:10
    Temat: Re: co z ta placa minimalna?
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    the_foe napisał(a):
    [...]
    > Na szczescie rynek i tak to wymusi, szczytowa fala emigracji dopiero
    > przed nami, niedlugo dojdze do sytuacji ze zacznie brakowac ludzi do pracy

    jak to? To kto bedzie robił na moją emeryture? ;)

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2006-05-12 12:58:02
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ja nie zamierzam
    :]
    zaloze firme gdzies gdzie jest taniej niz w Polsce Słowacja,Litwa, może
    Estonia
    i nawet tego nie bede zalowac

    ludzie moga wiecej zarabiac pod jedym warunkiem
    700 netto - koszt firmy to 1172
    1200 netto - 2093
    a jak juz ktos chce zarabiac wiecej
    1500 - 2646
    2000 - 3567

    to zostawie bez komentarza
    :]

    wszystko wedlug http://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulatory/placowy/

  • 4. Data: 2006-05-12 15:21:16
    Od: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>

> [...]
    > Estonia
    > i nawet tego nie bede zalowac
    >
    > ludzie moga wiecej zarabiac pod jedym warunkiem

    A ja skomentuje. Wcale nie wydaje mi się żeby te koszty firmy były takie
    strasznie duże, choć wg mnie i tak je zawyżasz. To 1100 - 1200 jako płaca
    minimalna to dosyć niewielkie koszty dna normalnie prosperującej firmy.

    --
    Vlad the Ripper o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami
    gg : 05214126 http://os64.webpark.pl

  • 5. Data: 2006-05-12 18:20:37
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Estonia
    > i nawet tego nie bede zalowac
    >
    > ludzie moga wiecej zarabiac pod jedym warunkiem

    \masz absolutna racje, dlatego panstwo musi wziac na siebie czesc kosztow
    podwyzki placy minalnej likwidujac, choc czesciowo klin. Denerwuje mnie ze dla
    zachodnich megakoncernow wyslupuja 200 tys PLN na jedno stanowisko a dla
    polskiej micro-firmy nie ma nic.

  • 6. Data: 2006-05-12 18:21:35
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.lp> napisał w wiadomości
    > the_foe napisał(a):
    > [...]
    >

    > jak to? To kto bedzie robił na moją emeryture? ;)

    zapomnij, zacznij odkladac juz dzis.

  • 7. Data: 2006-05-12 18:40:03
    Od: "Paweł Pracki" <p...@g...pl>

    Witam
    Nie jest źle. Bezrobocie systematycznie spada.
    Na razie na tych, którzy jeszcze do niedawna mieli jakąś pracę.
    Jak się spadek rozpędzi to może zmieni zwrot :)))

  • 8. Data: 2006-05-12 19:37:38
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Paweł Pracki napisał:

    > Witam
    > Nie jest źle. Bezrobocie systematycznie spada.
    bo ludzie uciekaja za granice.

  • 9. Data: 2006-05-13 08:47:48
    Od: Michał Skrzetlewski <m...@i...domain>

    Vlad the Ripper napisał(a):

    > A ja skomentuje. Wcale nie wydaje mi się żeby te koszty firmy były takie
    > strasznie duże, choć wg mnie i tak je zawyżasz. To 1100 - 1200 jako płaca
    > minimalna to dosyć niewielkie koszty dna normalnie prosperującej firmy.

    To załóż taką normalną firmę i dawaj ludziom pracę, skoro to takie małe
    i do tego jeszcze zawyżone koszty.

    --
    MS

  • 10. Data: 2006-05-13 20:24:40
    Od: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>

    > To załóż taką normalną firmę i dawaj ludziom pracę, skoro to takie małe
    > i do tego jeszcze zawyżone koszty.
    Nie widzę na razie potrzeby zakładania firmy, ale znam ludzi mających firmy
    i zatrudniających pracowników za 2000, 2500 czy nawet 3000 pensji. Jakoś
    prosperują i nawet dobrze się rozwijają. Nic na to nie poradzę, że wielu
    zakłada firmy myśląc, że za rok góra 2 będa milionerami. Biora samochody,
    meble czy mieszkania na krechę, a jak się okarze, że milionerami nie zostaną
    to oszczędazją na wszystkim, a najłatwiej na pracownikach.