PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy - wazny temat do dyskusji

  • 1. Data: 2002-09-14 16:07:59
    Temat: Nowy - wazny temat do dyskusji
    Od: "Rob" <r...@w...pl>

    Witam!

    Chcialbym rozpoczac dyskusje na bardzo wazny, wydaje mi sie, dla kazdego
    tema, mianowicie: Czy mozliwe jest to aby w obecnej sytuacji na rynku pracy
    (w Polsce) robic cos pasjonujacego i jeszcze z tego zyc? Piszac o
    pasjonujacym zajeciu mam na mysli robienie czegos co sie lubi, co kogos
    bardzo interesuje i co chcialby robic, co daje mu wiele satysfacji i
    mozliwosc rozwoju w kierunku, ktory go "wciaga". I nie chodzi tu np. o
    sytuacje kiedy ktos lubi cyferki i chcialby sie realizowac w zawodzie
    kisegowego(j), nie chodzi tu o popularne zawody, nie o takie, na które jest
    i bedzie zawsze zapotrzebowanie. Mam tu na mysli raczej sytuacje, w której
    "gosc" uwielbia wedrowac po gorach i chcialby robic cos z tym zwiazanego np.
    byc przewodnikiem pracujacym w "biurze podrozy specjalizujacej sie w
    turystyce kwalifikowanej".

    Chcialbym poznac opinie na ten temat uczestników dyskusji. Moze ktos ma
    pomysl na taka dzialalnosc? Moze ktos by chcial cos zmienic w swoim zyciu
    aby bylo ono ciekawsze, zeby nabralo sensu i kolorow? Moze ktos chce zyc z
    czegos co dawaloby mu wiele satyswakcji i poczucie spelnienia? Samemu moze
    byc ciezko ale ze wsparciem i pomoca innych jemu podobnym moze sie udac.
    Mysle, ze warto sprubowac (trzeba sprubowac!).

    Pozdrawiam

    Robek

  • 2. Data: 2002-09-14 17:37:52
    Temat: Re: Nowy - wazny temat do dyskusji
    Od: "Grzegorz Kwolek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracy
    > (w Polsce) robic cos pasjonujacego i jeszcze z tego zyc? <ciach>

    To mozesz napisz co jest Twoja pasja i wspolnie sie zastanowimy czy sie da z
    tego wyzyc.

    pozdrawiam
    GK

  • 3. Data: 2002-09-14 18:00:40
    Temat: Odp: Nowy - wazny temat do dyskusji
    Od: "mroowka" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rob <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alvod6$8cv$...@n...tpi.pl...
> [...]
    pracy
    > (w Polsce) robic cos pasjonujacego i jeszcze z tego zyc?
    Myślę,że to jest bardzo dobry pomysł-szczególnie(sic!) w takiej sytuacji jak
    obecnie.
    Powiedzmy sobie szczerze : ile jest osob w Polsce plasujacych sie w 2. i 3.
    przedziale podatkowym i drugie
    Mając pieniadze,oprocz życia i inwestycji,na co ta grupa wydaje pieniadze?
    Ad.1 Za tygodnikiem "wprost" - 5% a więc nieliczna,za to wybredna grupa
    ludzi.
    Ad.2 Przyjemności nietypowe(osoby młode-zwycięzcy 30-latkowie tranformacji
    ustrojowej),przysparzające emocji - skakanie na bangi,spadochronie safari
    itp,eksploracja skarbów.
    Do tego wszystkiego niezbędne są "nietypowe zawody" jak
    podróżnicy,komandosi,historycy,geolodzy.
    Przykład z polski:
    Podziemia Gór Sowich(pozostawione po 2. wojnie światowej)-owiane
    tajemnicą-"bursztynowa komnata itp."
    Np kopleks osówka -Przewodnik,fascynat-oprowadzający gości a la
    Wołoszański,przygotowujący się do eksploracji zawalisk(polecam)
    Gdzie tu biznes?
    Ano oprócz zwykłej działalności człowiek ten urządza tzw "pikniki firmowe" z
    pościgiem w labiryncie skalnym z pochodnią
    Goście zbierają punkty i potem mają wyplacane "skarby" w euro:}
    da się-pewnie że się da
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-09-14 18:06:27
    Od: "mroowka" <f...@p...onet.pl>

    http://www.eksplorator.cud.pl/4.htm

  • 5. Data: 2002-09-15 08:38:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > "gosc" uwielbia wedrowac po gorach i chcialby robic cos z tym zwiazanego np.
    > byc przewodnikiem pracujacym w "biurze podrozy specjalizujacej sie w

    1. a co jest zlego w lubieniu cyferek i uwielbianiu swojej pracy ksiegowego/ej?
    dlaczego uwielbienia dla wedrowania po gorach ma byc ,,gorsze'' (??)
    niz uwielbianie dla obliczania skladek na ZUS?
    2. co do tego tematu maja czasy?
    czasy sa kiepskie dla wszystkich... i ksiegowym jest ciezko i TOPRowcom...

    po prostu jedni maja wiecej szczescia i ,,bawia'' sie jednoczesnie zarabaiajac
    a inni maja tego szczescia mniej i bawia sie bez zarobku albo zarabiaja bez
    zabawy.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 6. Data: 2002-09-15 13:35:18
    Od: "Plissken" <p...@p...fm>

    Pewnie. Mozna sie niezle dorobic jako zlodziej lub gwiazdor filmow porno.

  • 7. Data: 2002-09-16 18:08:47
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Znaleźć pracę która byłaby jednocześnie hobby czy pasją jest bardzo trudno,
    ale przy wyborze pracy nie należy sugerować się jedynie wysokością pensji i
    prestiżem. Co z tego jeśli ma się wysokie stanowisko i dużą pensję jeśli się
    szczerze nienawidzi tego co się robi.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2002-09-18 10:09:49
    Od: " gretchen" <g...@N...gazeta.pl>

    --

    Popieram jak najbardziej - sama chce zrezygnować z pracy w międzynarodowej
    instytucji finansowej, bo nie mam życia dla siebie i czuję, że przemyka mi