PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiezbedna znajomosc Excela - na jakim poziomie? › Re: Niezbedna znajomosc Excela - na jakim poziomie?
    From: "Koziorozec" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Niezbedna znajomosc Excela - na jakim poziomie?
    Date: Tue, 18 Oct 2005 16:20:32 +0200

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" napisał w wiadomości

    > Bo w excelu łatwiej zrobić takie tabelki niz w wordzie
    > czy accessie.

    Tiaa.
    A niektórzy mówią, że _zwykłe_ tabelki łatwiej zrobić w Excelu
    niż w Wordzie ;P

    > Próbowałem kilka osób które miały 'bazę danych' w excelu
    > przekonać do accessa. Za leniwi byli by się trochę pouczyć.

    Ja nie miałam na myśli, aby się każdy użytkownik teraz uczył
    Accessa, tylko - według mnie - taki 'firmowy' informatyk
    powinien umieć wykorzystać, np. Accessa, gdzie zrobi bazę
    z formularzami - tak, jakby to była samodzielna aplikacja
    i każdy szaraczek-user będzie wiedział, że należy użyć tego
    przycisku do jakiegoś przefiltrowania, a innego do wydruku;
    czy też zrobić coś na MySQL - ale tu już trzeba więcej
    umieć. Natomiast w Accessie masz graficzny interfejs,
    wiele gotowych rozwiązań (nagrywanie makr, raporty, które
    łatwo przystosować, możliwość stworzenia czegoś na kształt
    okien - przy pomocy formularzy).

    A potem taka firma/instytucja kupuje jakiś pseudo-bazowy
    program, no bo "musimy mieć bazę danych".
    Mogę podać kilka przykładów.

    > Hm, a jak to się ma do Twojej postawy z innego wątku
    > na temat tego co jest do życia potrzebne? ;>

    Ma, ma ;)
    Ja spokojnie żyję bez Coca-Coli.
    A - jak być może zauważyłeś - to był tylko cytat:
    kiedyś ponoć pewnego Amerykanina spytano się, czy można
    żyć bez Coca-Coli, na co odpowiedział: "można, ale poco".
    A teraz pewnie Coca-Cola Co. lansuje to hasło ;)))

    --
    Koziorozec