PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy pracodawca...Aidem Media z Gdańska

  • 11. Data: 2003-09-10 09:04:32
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca...Aidem Media z Gdańska
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > Pozwolę się nie zgodzić z przedpiścą.
    >

    > (jednak dla chcacego nic trudnego).
    >
    > Wszystko to moze nie miec zadnego zwiazku z wyplacalnoscia firmy i tym ile
    > kto zarabia.

    Czyli jednak potwierdzasz, że upatrywanie w spółkach z o.o. bardziej pewnych
    kontrahentów wcale nie
    musi miec pokrycia.
    Właściwość osoby prywatnej zawsze daje przynajmniej nadzieje na odzyskanie długu, co
    w wypadku
    spółki z o.o. po jej likwidacji nie jest w żaden sposób możliwe.

    mer

  • 12. Data: 2003-09-10 11:42:32
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Czyli jednak potwierdzasz, że upatrywanie w spółkach z o.o.
    > bardziej pewnych kontrahentów wcale nie
    > musi miec pokrycia.
    1. tyczy się to wszystkich firm.
    2. Im większa firma, tym prawdopodobieństwo wystąpienia krachu mniejsze
    3. Im większa firma, tym w przypadku krachu boleśniejszy updaek.
    4. reguła jest jedna - brak reguł.

    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 13. Data: 2003-09-10 12:07:39
    Od: "magix" <m...@N...infinity.net.pl>

    Użytkownik "JetSetWilly" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 05.09.03 pojawiło się ogłoszenie z ofertą pracy z firmy Aidem Media.
    > Ostrzegam, że jest to nieuczciwy pracodawca, wykiwa każdego. Chodzi mu o
    > nazbieranie gotowców z tzw. portfolio kandydatów lub zrobienie zadań a potem
    > przejęcie wykonanych prac. Na końcu odpowiada kandydatom, że się nie nadają. W
    > ogłoszeniu pojawiło się następujące zdanie " w związku z dynamicznym rozwojem
    > zatrudnimy...". Jaki dynamiczny rozwój? Od kilku lat jest to firma "krzak",
    > która nawet nie ma statusu spółki z.o.o. Nie wiem nawet czy są spółką
> [...]

    Dzis znowu sie oglosili :

    pl.praca.oferowana

    cytuje:

    Firma Aidem Media poszukuje konsultanta z zakresu nauczania początkowego
    języka angielskiego przy procesie produkcji edukacyjnego programu
    multimedialnego dla dzieci.

    Wymagana perfekcyjna znajomość języka angielskiego i doświadczenie w
    nauczaniu dzieci.

    Uwaga oferta tylko dla osób z Trójmiasta.

    Oferty proszę kierować na adres i...@a...pl

  • 14. Data: 2003-09-10 14:01:00
    Od: "Krzys Hrynkiewicz" <p...@a...pl>

    oj kolego...gdyby to było takie proste.... dać ogłoszenie, zebrać te
    wszystkie nieprawdopodobnie fantastyczne rzeczy z waszych portfolio i skleić
    to w genialny, nowatorski program edukacyjny...

    niestety, tworzenie multimediów to troszkę wyższa szkoła jazdy.

    a tak serio, zdajesz sobie sprawę, że to co tu piszesz graniczy z poważnym
    oszczerstwem? to są poważne, acz kompletnie niczym nieuzasadnione zarzuty
    umieszczone na forum publicznym.

    pozwól, ze napiszę ci w skrócie, jak przebiega rekrutacja:
    - potrzebujemy programisty
    - dajemy ogłoszenie
    - dostajemy 80 CV
    - wybieramy 20, zapraszamy na rozmowę i dajemy do wykonania zadanie: to
    samo zadanie dla wszystkich.
    - porównujemy wyniki i zatrudniamy tego, kto najlepiej wykonał zadanie.
    - pozostałe (gorzej działające) Space Invaders ląduje w koszu lub na liście
    kontaktów (jeśli było niezłe) na wypadek, jeśli mielibysmy w przyszłości
    znowu szukać programisty.

    i tyle.

    Krzysztof Hrynkiewicz
    Aidem Media

  • 15. Data: 2003-09-11 07:43:55
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    liście
    > kontaktów (jeśli było niezłe) na wypadek, jeśli mielibysmy w przyszłości

    Skoro tak prowadzicie rekrutację to nie dziwcie się oskarżeniom o
    nieuczciwość.
    Napisany kod programu jest własnością jego autora i nie ma znaczenia jego
    stopień skomplikowania. Kandydat odrzucony w procesie rekrutacji nie ma
    pewności czy jego kod nie zostanie wykorzystany bez jego wiedzy i
    gratyfikacji finansowej.
    Aby rekrutacja była uczciwa należałoby dać tym kandydatom zadanie do
    wykonania w domu i następnego dnia niech pokażą gotowe działające
    rozwiązanie bez ujawniania kodu.

    Jak dla mnie jesteście kanciarzami i zgadzam sie z autorem wątku.

    wm

  • 16. Data: 2003-09-11 07:58:52
    Od: "Krzys Hrynkiewicz" <p...@a...pl>

    skoro tak bardzo się zgadzasz, to podpisz się z imienia i nazwiska jeden z
    drugim :)

    a tak serio - oczywiście, że kod jest własnoscią programisty i oczywiście,
    że go nie wykorzystujemy. zresztą nie wymagamy źródeł do kodu, wystarczy
    exec - naprawdę nikt nie ma czasu, żeby studiować czyiś kod w poszukiwaniu
    unikatowych algorytmów - to są zbyt proste rzeczy. własciwie to w ogóle nas
    nie interesuje kod :) - chodzi tylko o to, żeby pokazać praktyczną sprawność
    programistyczną, czyli wypadkową prędkości i jakości. jeśli ktos sobie życzy
    zwrot swojego zadania domowego, oddajemy. czego jeszcze chcesz? żebyśmy
    sobie formatowali dyski po każdym kandydacie, żeby broń boże żaden fragment
    kodu się nie zachował gdzieś?

    konkludując - jeśli na podstawie argumentów kolegi JSW nadal uwazacie nas za
    kanciarzy zróbcie listę z nazwiskami i możemy porozmawiać sobie dalej.

    i żeby wszystko było jasne - jestem szeregowym pracownikiem firmy Aidem
    Media i szlag mnie trafia jak czytam takie anonimy na poważnym formu
    publicznym. gdzie wy żyjecie chłopaki?

    Krzysztof Hrynkiewicz

  • 17. Data: 2003-09-11 09:31:44
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "wm" <w...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > rozwiązanie bez ujawniania kodu.
    >
    > Jak dla mnie jesteście kanciarzami i zgadzam sie z autorem wątku.

    szanowny kolega cierpi chyba na paranoje.

    taka metoda rekrutacji - ze sie wszystkich kandydatow prosi o
    wykonanie jakiegos zadania, a potem ocenia efekty - jest dosc
    powszechna, nie tylko w Polsce.

    Zeby zas kogos oskarzac o kanciarstwo to najpierw trzeba to udowodnic.

    Takze - ma kolega jakis dowod na to, ze jego kod - badz kogos innego,
    kto bral udzial w rozmowie - zostal wykorzystany do generowania pieniedzy?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 18. Data: 2003-09-11 09:54:16
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Skoro tak prowadzicie rekrutację to nie dziwcie się oskarżeniom o
    > nieuczciwość.
    Wszystkie firmy - łącznie z moją - które zatrudniają programistów (nie mylić
    z informatykami) prowadzą rekrutację w ten sposób. Dlaczego?
    1. powierzenie projektu konkretnemu programiście i jego dalsze rozwijanie to
    sprawa na długie lata - dlatego taka decyzja podejmowana jest baaaardzo
    ostrożnie.
    2. programu nie pisze się w tydzień czy dwa, ale tworzy się go co najmniej
    przez rok.
    3. bardzo często ogląda się fragmenty kodów źródłowych po to by odrzucić
    tych którzy piszą niechlujnie, po których trudno byłoby przejąć pracę i
    dalej ją rozwijać.
    4. zadanie które trzeba wykonać, które porównuje się z efektami innych
    kandydatów najczęściej jest już dawno przez firmę rozwiązane (my tak
    praktykujemy) po to, żeby zarówno kandydat jak i my mieli świadomość
    realności zadania.
    5. zadania najczęściej są bardzo krótkie i jako takie nie stanowią żadnego
    kluczowego fragmentu realizowanego projektu, chodzi o tzw. "zadanie z
    marszu" - siadam i robię bez projektu.

    pozdrawiam serdecznie...
    Andrzej Wąsik

  • 19. Data: 2003-09-11 11:52:47
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    Z Pana wypowiedzi wynika, że nie orientuje się Pan we wszystkim co się dzieje
    w firmie:). Są inne doświadczenia...

    JetSetWilly