PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy pracodawca...Aidem Media z Gdańska

  • 1. Data: 2003-09-08 17:07:32
    Temat: Nieuczciwy pracodawca...Aidem Media z Gdańska
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    W dniu 05.09.03 pojawiło się ogłoszenie z ofertą pracy z firmy Aidem Media.
    Ostrzegam, że jest to nieuczciwy pracodawca, wykiwa każdego. Chodzi mu o
    nazbieranie gotowców z tzw. portfolio kandydatów lub zrobienie zadań a potem
    przejęcie wykonanych prac. Na końcu odpowiada kandydatom, że się nie nadają. W
    ogłoszeniu pojawiło się następujące zdanie " w związku z dynamicznym rozwojem
    zatrudnimy...". Jaki dynamiczny rozwój? Od kilku lat jest to firma "krzak",
    która nawet nie ma statusu spółki z.o.o. Nie wiem nawet czy są spółką
    cywilną:).

    JetSetWilly
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-09-08 17:47:52
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca...Aidem Media z Gdańska
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > zatrudnimy...". Jaki dynamiczny rozwój? Od kilku lat jest to firma "krzak",
    > która nawet nie ma statusu spółki z.o.o. Nie wiem nawet czy są spółką
    > cywilną:).

    A co ma piernik do wiatraka?

  • 3. Data: 2003-09-08 18:25:07
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    zatrudnimy...". Jaki dynamiczny rozwój? Od kilku lat jest to firma "krzak",

    >A co ma piernik do wiatraka?
    >A co ma piernik do wiatraka?
    Co jest Twoim zdaniem piernikiem a co wiatrakiem:)?

    Jeśli firma podaje w ogłoszeniu "w związku z dynamicznym rozwojem
    zatrudnimy..." i jakoś nie widać żeby ten "dynamiczny rozwój" przez kilka
    lat:) wpłynął znacząco na wzrost personelu w firmie (więcej zleceń - więcej
    zadań - potrzeba więcej pracowników), to chyba jest to tani chwyt żeby zwabić
    zdeterminowanych czy zdesperowanych brakiem pracy ludzi. Poza tym firmę, która
    ma w swoich danych wpisane spółka z.o.o można powiedzmy skojarzyć z legalnie
    zarejestrowaną firmą płacącą podatki. Gorzej (z punktu widzenia szukającego
    pracy)jest gdy nie wiadomo jaki jest status firmy, po prostu nie można tego
    wprost się dowiedzieć. A spółka cywilna jest z reguły niewielką firmą jeśli
    chodzi o liczbę zatrudnianych pracowników. Wnioski: spółka z.o.o = jakaś tam
    legalnie zarejestrowana firma, spółka cywilna = mała firma firma. Jeśli nie

    półka z.o.o lub nawet nie spółka cywilna to kto? "No i ten dynamiczny rozwój"

    Można niestety liczyć się z tym, że oszuści:).

  • 4. Data: 2003-09-09 05:30:18
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > Co jest Twoim zdaniem piernikiem a co wiatrakiem:)?

    To że twierdzisz, że spółka z o.o. to coś pewniejszego niż inna spółka.

    >Gorzej (z punktu widzenia szukającego pracy)jest gdy nie wiadomo jaki jest status
    firmy, po prostu
    nie można tego
    > wprost się dowiedzieć.

    O statusie firmy wiadomo od razu po jej nazwie. Jeżeli ktoś chce sprawdzić coś więcej
    to sa od tego
    urzędy, które tą firmę rejestrowały. Każda działalność jest rejestrowana.

> [...]
    firma. Jeśli nie
    > półka z.o.o lub nawet nie spółka cywilna to kto? "No i ten dynamiczny rozwój"

    Jak dla mnie to znacznie pewniejszym partnerem do interesów jest spora firma osoby
    prywatnej niż
    wiekszość spółek z o.o.
    Poczytaj jak powstają spółki to nie będziesz wyciągał błędnych wniosków.

    mer

  • 5. Data: 2003-09-09 06:14:13
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > Jak dla mnie to znacznie pewniejszym partnerem do interesów jest spora firma
    osoby prywatnej

    rozumiem że chodzi o spółkę cywilna ?

    niż
    > wiekszość spółek z o.o.
    > Poczytaj jak powstają spółki to nie będziesz wyciągał błędnych wniosków.

    kpisz sobie ? czy tak serio ?

    Paweł

  • 6. Data: 2003-09-09 08:20:15
    Od: "mer" <b...@w...de>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > osoby prywatnej
    >
    > rozumiem że chodzi o spółkę cywilna ?

    Co ty tak ciągle z tymi spółkami? Tu mam na myśli tak zwaną działalność gospodarczą
    prywatnej osoby.

    > niż
    > >
    > kpisz sobie ? czy tak serio ?

    Zupełnie serio.
    Prywatna osoba może być ścigana za długi do końca swoich dni. Natomiast spólka z o.o.
    jak szybko
    powstała tak szybko może zniknąć. I to wszystko w zgodzie z prawem.

    mer

  • 7. Data: 2003-09-09 08:50:20
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Zupełnie serio.
    > Prywatna osoba może być ścigana za długi do końca swoich dni. Natomiast
    > spólka z o.o. jak szybko
    > powstała tak szybko może zniknąć. I to wszystko w zgodzie z prawem.
    Pozwolę się nie zgodzić z przedpiścą.

    1. ksiegowosc spolki z o.o. dziala w/g tzw. "pelnej ksiegowosci" -
    kilkakrotnie drozsza impreza, mniejsza mozliwosc dokonywania przekretow
    (jednak dla chcacego nic trudnego).
    2. ksiegowosc spolki cywilnej, to najczesciej ksiazka przychodow i rozchodow
    3. spolki cywilne moga byc spolkami jesli ich obroty nie przekraczaja ilus
    tam set tysiecy euro, stad wniosek ze s.c. ma male obroty (male zyski), a z
    o.o. wieksze. Kontynuujac - wieksze obroty - wiecej pracownikow etc.

    Wszystko to moze nie miec zadnego zwiazku z wyplacalnoscia firmy i tym ile
    kto zarabia. Znam spolki cywilne gdzie pracownicy zarabiaja cirka 10 tys PLN
    brutto. W sp. z o.o tzw. "zarzad" bedzie cial koszty metoda obnizenia
    zarobkow pracownikow.

    -----------
    Andrzej

  • 8. Data: 2003-09-09 12:03:03
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > Co ty tak ciągle z tymi spółkami? Tu mam na myśli tak zwaną działalność
    gospodarczą prywatnej osoby.

    dlaczego "ciągle" ?

> [...]
    spólka z o.o. jak szybko
    > powstała tak szybko może zniknąć. I to wszystko w zgodzie z prawem.

    zbyt proste to Twoje rozumowanie.

    Paweł

  • 9. Data: 2003-09-09 12:03:15
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2003-09-09 12:05:27
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "mer" <b...@w...de> wrote in message news:bjk2g1$k3t$1@news.onet.pl...

> [...]
    spólka z o.o. jak szybko
    > powstała tak szybko może zniknąć. I to wszystko w zgodzie z prawem.

    Prywatna osoba moze nie miec nic do scigniecia (wszystko ma zona) zgodnie z
    prawem. Zgodnie z prawem sp. z o.o. ma przynajmniej na dzien dobry kapital
    zakladowy (50 000 pln na dzien dzisiejszy chyba)