PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieskończenie leczenia po zasiłku rehabilitacyjnym, co dalej?

  • 1. Data: 2007-03-18 14:44:43
    Temat: Nieskończenie leczenia po zasiłku rehabilitacyjnym, co dalej?
    Od: Grzegorz <g...@j...pl>

    Witam, mamy następujący problem: żona w 10.2005 miała wypadek w pracy
    (jest nauczycielką w szkole prywatnej-umowa na czas nieokreślony, staż
    16 lat) i przeszła operację kolana. W kwietniu kończy się jej zasiłek
    rehabilitacyjny, który trwał rok. W lipcu tego roku ma następną operację
    kolana. Posiada zaległy urlop wypoczynkowy 55 dni, ale zakład pracy
    udzielenie jego uzależnia od badań lekarskich, które będą mówić, że
    jest zdolna do pracy. Lekarz wystawił zaświadczenie, że nie jest zdolna
    do pracy. W ZUS-ie zaproponowano złożenie dokumentów o rentę- co
    zrobimy. W związku z tym mamy kilka pytań:
    1.W jaki sposób wybrać zaległy urlop wypoczynkowy- czy wymagane jest na
    pewno pozytywna opinia lekarza?
    2.Jeżeli żona nie otrzyma renty to z czego ma się utrzymywać do czasu
    uzyskania orzeczenia zdolności do pracy?
    3.Czy powinna się zgłosić do pracy mimo negatywnej opini lekarskiej?
    Szkoła nie wyraża chęci jej zwolnienia.
    4.Czy po zasiłku rehabilitacyjnym 12 miesięcznym, może dostać zwolnienie
    lekarskie na inną jednostkę chorobową? Zwolnienia nie może kontynuować
    na tą jednostkę chorobową.

    Pozdrawiamy grupowiczów i czekamy na pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-18 19:57:35
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Grzegorz nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > udzielenie jego uzależnia od badań lekarskich, które będą mówić, że
    > jest zdolna do pracy. Lekarz wystawił zaświadczenie, że nie jest zdolna

    Zakład ma rację. Istotą urlopu jest odpoczynek a nie leczenie. Dlatego na
    urlop może iść osoba zdolna do pracy. Inaczej powinna iść na zwolnienie
    lekarskie.

    > 3.Czy powinna się zgłosić do pracy mimo negatywnej opini lekarskiej?
    > Szkoła nie wyraża chęci jej zwolnienia.

    Nie może iść do pracy dopóki lekarz medycyny pracy nie stwierdzi że może
    pracować na danym stanowisku.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-03-18 20:21:48
    Od: Grzegorz <g...@j...pl>

    Nikiel ;) napisał(a):
> [...]
    > lekarskie.

    > Nie może iść do pracy dopóki lekarz medycyny pracy nie stwierdzi że może

    Dzięki za odpowiedź, ale przeczytaj to co "nabazgroliłem na ekranie"
    jeszcze raz, ponieważ pytam się wyrażnie o możliwości rozwiązań. Dlatego
    szczegółowo opisałem sytuację.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-03-19 20:56:45
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@j...pl> napisał w
    wiadomości news:etjj8j$b8h$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > zrobimy. W związku z tym mamy kilka pytań:
    > 1.W jaki sposób wybrać zaległy urlop wypoczynkowy- czy wymagane jest

    Jeżeli po zakończeniu pobierania zasiłku rehabilitacyjnego uzyska
    zdolność do pracy, to może wykorzystać urlop wypoczynkowy w terminie
    uzgodnionym z pracodawcą.

    > 2.Jeżeli żona nie otrzyma renty to z czego ma się utrzymywać do
    czasu
    > uzyskania orzeczenia zdolności do pracy?

    Orzeczenie o zdolności do pracy lub o niezdolności do pracy
    kwalifikującej do przyznania renty zostanie wydane przez lekarza
    orzecznika ZUS po zakończeniu okresu pobierania zasiłku
    rehabilitacyjnego. Jeżeli ZUS zaproponował złożenie dokumentów do
    renty, to należy je niezwłocznie skompletować i złożyć w ZUS.
    Jeżeli lekarz orzecznik ZUS nie wyda zaświadczenia o niezdolności do
    pracy (uprawniającrej do renty), to wyda zaświadczenie o zdolności do
    pracy.
    Decyzję o przyznaniu renty ZUS wydaje do 30 dni od złożenia wniosku z
    kompletem dokumentów.

    > 3.Czy powinna się zgłosić do pracy mimo negatywnej opini lekarskiej?

    Negatywna opinia lekarska oznacza niezdolność do pracy, co po 12-mies.
    okresie pobierania zasiłku rehabilitacyjnego oznacza uprawnienie do
    renty (w opisanej sytuacji prawdopodobnie wypadkowej).

    > Szkoła nie wyraża chęci jej zwolnienia.

    To dobrze, bo za okres pobierania zasiłku rehabilitacyjnego
    przysługuje urlop wypoczynkowy. Pracodawca mógł rozwiązać umowę o
    pracę bez wypowiedzenia już po 90 dniach pobierania zaswiłku
    rehabilitacyjnego.

> [...]
    zwolnienie
    > lekarskie na inną jednostkę chorobową? Zwolnienia nie może

    Zwolnienie można zawsze kontynuować, tylko zasiłek chorobowy nie musi
    być przyznany.
    Ponadto, po tak długim okresie niezdolności do pracy pracodawca może
    rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia (nie wiem, czy dotyczy to
    również nauczycieli mianowanych).
    W przypadku przyznania renty wydaje się, że najkorzystniejsze byłoby
    rozwiązanie umowy o pracę (np. na wniosek pracownika na mocy
    porozumienia stron), co skutkowałoby wypłatą ekwiwalentu pieniężnego
    za niewykorzystany urlop wypoczynkowy oraz wypłatą odprawy rentowej.
    Następnie zatrudnienie się od nowa u tego samego lub innego
    pracodawcy, w warunkach określonych w orzeczeniu o niezdolności do
    pracy wydanym przez lekarza orzecznika ZUS.

    Pozdr

    --
    wa

  • 5. Data: 2007-03-22 19:36:45