PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie

  • 1. Data: 2007-03-18 08:39:32
    Temat: umowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie
    Od: "deejaymario" <d...@g...pl>

    Witam jestem zatrudniony na umowe o prace stala na czas okreslony i
    mam zwolnienie lekarskie czy w tym czasie moge miec podpisana umowe
    zlecenie???? czy bedzie to zgodne??

  • 2. Data: 2007-03-18 13:19:42
    Temat: Re: umowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    On 18 Mar, 09:39, "deejaymario" wrote:
    > Witam jestem zatrudniony na umowe o prace stala na czas okreslony i
    > mam zwolnienie lekarskie czy w tym czasie moge miec podpisana umowe
    > zlecenie???? czy bedzie to zgodne??

    Jeżeli umowa-zlecenie przewiduje wykonanie pracy w terminie
    zwolnienia, to oczywiście nie możesz jej wykonać (np. sprzątanie w
    godz. od - do w terminie, które obejmuje czas zwolnienia). Ale jeśli
    um.-zlec. przewiduje tylko zakres usług i końcowy termin ich
    wykonania, to zw. lekarskie nie koliduje z tą umową. Oczywiście, um.-
    zlec. nie jest refundowana przez ZUS w przypadku chorobowego.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 3. Data: 2007-03-18 14:02:36
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:1174223982.273734.316030@o5g2000hsb.googlegrou
    ps.com>
    JaMyszka <f...@g...com> pisze:

    > Jeżeli umowa-zlecenie przewiduje wykonanie pracy w terminie
    > zwolnienia, to oczywiście nie możesz jej wykonać (np. sprzątanie w
    > godz. od - do w terminie, które obejmuje czas zwolnienia).

    Dlaczego nie?
    Kto komu zabroni wykonywania zlecenia w czasie choroby, nawet jeśli ma
    zwolnienie lekarskie?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-03-18 15:21:30
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 18 Mar 2007 06:19:42 -0700, JaMyszka napisał(a):

    > Jeżeli umowa-zlecenie przewiduje wykonanie pracy
    ^^^^^
    *Zlecenia* a nie pracy.

    > w terminie zwolnienia, to oczywiście nie możesz jej wykonać

    LOL
    Po czym to wnosisz?

    > (np. sprzątanie w godz. od - do w terminie, które obejmuje czas
    > zwolnienia).

    ROTFL
    ZLA wystawia się obecnie na "godziny"? :P

    > Ale jeśli um.-zlec. przewiduje tylko zakres usług i końcowy termin ich
    > wykonania

    I to jest ZASADĄ tego typu UMÓW

    > to zw. lekarskie nie koliduje z tą umową. Oczywiście, um.-zlec. nie
    > jest refundowana przez ZUS w przypadku chorobowego.

    Jeżeli zleceniobiorca zgłosił się do dobrowolnego Uch - dlaczego by nie
    miał prawa do zasiłku chorobowego?

  • 5. Data: 2007-03-18 20:09:21
    Od: "deejaymario" <d...@g...pl>

> [...]
    > wykonania, to zw. lekarskie nie koliduje z tą umową. Oczywiście, um.-
    > zlec. nie jest refundowana przez ZUS w przypadku chorobowego.

    czyli odpowiedz brzmi nie, dzięki wielkie

  • 6. Data: 2007-03-18 20:47:28
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:1174248561.152854.131970@b75g2000hsg.googlegro
    ups.com>
    deejaymario <d...@g...pl> pisze:

    > czyli odpowiedz brzmi nie, dzięki wielkie

    Odpowiedź brzmi - możesz jak najbardziej zawrzeć umowę zlecenie nawet jeśli
    jesteś na zwolnieniu lekarskim z tytułu umowy o pracę. To są dwie zupełnie
    niekolidujące ze sobą rzeczy.

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2007-03-18 23:39:35
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    On 18 Mar, 16:21, Artur wrote:
    > [...]
    > ^^^^^
    > *Zlecenia* a nie pracy.

    Hmm... Mam nadzieję, że ta Twoja uwaga ma na celu dookreślenie mojej
    wypowiedzi, a nie zdeprymowanie mojej osoby. owszem, powinnam użyć
    "czynności", a nie "pracy", by nie wprowadzać zamętu z um. o pracę.
    Ale czyż um.-zlec. obejmująca załadunek towarów nie jest pracą w
    powszechnym rozumieniu?

    > LOL
    > Po czym to wnosisz?

    Chwila! To kwit zwany zwolnieniem lekarskim nie jest pisemnym
    stwierdzeniem, że dana osoba w danym okresie nie nadaje się do
    wykonywania pracy?

    > ROTFL
    > ZLA wystawia się obecnie na "godziny"? :P

    Różne są czynności wykonywane w ramach um.-zlec. i różne są warunki je
    określające. Jeśli np. um.-zlec. była zawarta w poniedziałek na
    czynności porządkowe/biurowe, itd. w ilości 30 godz. z terminem
    wykonania do piątku, a we wtorek pracownik (jednocześnie
    zleceniobiorca) dostarcza zwolnienie lekarskie do końca tygodnia, to
    nie ma fizycznej możliwości wywiązania się z tej umowy.

    > Jeżeli zleceniobiorca zgłosił się do dobrowolnego Uch - dlaczego by nie
    > miał prawa do zasiłku chorobowego?

    Nie słyszałam o takim przypadku. Jeśli znasz rozwiązania, to proszę
    podziel się nimi. Czy wtedy zleceniobiorca składa zwolnienie
    bezpośrednio w ZUS-ie?
    Wiem, że pracodawca ma taką możliwość, ale wtedy obowiązują go 180 dni
    karencji, a chorobowe ma naliczone na podstawie podstawy opłacania
    składki.

  • 8. Data: 2007-03-19 04:36:30
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 18 Mar 2007 16:39:35 -0700, JaMyszka napisał(a):

> [...]
    > określające. Jeśli np. um.-zlec. była zawarta w poniedziałek na
    > czynności porządkowe/biurowe, itd. w ilości 30 godz. z terminem

    W umowie jest okres od - do.

    > a we wtorek pracownik (jednocześnie zleceniobiorca) dostarcza
    > zwolnienie lekarskie do końca tygodnia,

    Tylko w jakim celu to dostarcza?
    By "dogadać" się ze zleceniodawcą o "przesunięcie" terminu realizacji?

    > to nie ma fizycznej możliwości wywiązania się z tej umowy.

    Zleceniobiorca "bierze" osobę trzecią dla potrzeb wykonania zlecenia.

    > Nie słyszałam o takim przypadku. Jeśli znasz rozwiązania, to proszę
    > podziel się nimi. Czy wtedy zleceniobiorca składa zwolnienie
    > bezpośrednio w ZUS-ie?

    Dokładnie nie znam procedury. Czy to poprzez płatnika (zleceniodawca) czy
    bezpośrednio do ZUSu składa się ZLA - nie wiem - najlepiej zatelefonować i
    dowiedzieć się u źródła.

    > Wiem, że pracodawca ma taką możliwość, ale wtedy obowiązują go 180 dni
    > karencji, a chorobowe ma naliczone na podstawie podstawy opłacania
    > składki.

    Nie rozumiem tego zdania :(

  • 9. Data: 2007-03-19 08:54:42
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    On 19 Mar, 05:36, Artur wrote:
    > W umowie jest okres od - do.

    Takie ujęcie um.-zlec. jest charakterystyczne dla umowy o dzieło.
    Wszystkie znane mi um.-zlecenia obejmowały stawkę godzinową, ilość
    godzin i termin ich realizacji. Niektóre umowy-zlec obejmowały również
    czas dobowy w którym należało wykonać zlecone czynności (uwarunkowania
    zleceniodawcy).

    > Tylko w jakim celu to dostarcza?
    > By "dogadać" się ze zleceniodawcą o "przesunięcie" terminu realizacji?

    Jeżeli jest jednocześnie pracownikiem zleceniodawcy lub nie może się
    wywiązać z owej umowy - jako usprawiedliwienie.

    > Zleceniobiorca "bierze" osobę trzecią dla potrzeb wykonania zlecenia.

    A ma taką możliwość? Czy w um.-zlec. nie ma zdania - "zobowiązuję się
    osobiście do wykonania czynności"?

    > Dokładnie nie znam procedury. Czy to poprzez płatnika (zleceniodawca) czy
    > bezpośrednio do ZUSu składa się ZLA - nie wiem - najlepiej zatelefonować i
    > dowiedzieć się u źródła.

    Czyli wiesz nie więcej niż ja.
    BTW Grasz w lotto?

    > Nie rozumiem tego zdania :(

    Sorry:) Te moje skróty myślowe...
    Osoba fizyczna, prowadząca DG, może być pracodawcą. I jako pracodawca
    może zgłosić się do dobrowolnego Uch - wtedy pierwsze chorobowe jakie
    ma płacone, to po okresie 180 dni opłacania składek. A podstawą
    naliczania dniówek chorobowego nie jest jej zysk/dochód, lecz kwota od
    jakiej płaci to dobrowolne Uch.

  • 10. Data: 2007-03-19 10:09:48
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 mar o godzinie 09:54, na pl.praca.dyskusje, JaMyszka napisał(a):

    > Takie ujęcie um.-zlec. jest charakterystyczne dla umowy o dzieło.

    W UoDz występuje tylko "do".

    > A ma taką możliwość? Czy w um.-zlec. nie ma zdania - "zobowiązuję się
    > osobiście do wykonania czynności"?

    Przecież to jest umowa a nie dyktat jednej ze stron. Nie musisz zawierać
    takiej umowy w której jest taki paragrafik.
    Art. 738 §1 KC daje możliwość "zastępstwa".

    > Osoba fizyczna, prowadząca DG, może być pracodawcą.

    Oczywiście że może.

    > I jako pracodawca może zgłosić się do dobrowolnego Uch

    Jako "niepracodawca" także może się zgłosić do UCh. W czym problem?

    > - wtedy pierwsze chorobowe jakie ma płacone, to po okresie 180 dni
    > opłacania składek.

    I co z tego ma wynikać?

    > A podstawą naliczania dniówek chorobowego nie jest jej zysk/dochód,
    > lecz kwota od jakiej płaci to dobrowolne Uch.

    Minimalna i maksymalna podstawa jest ogłaszana przez ZUS.
    + opłacania w terminie składekna UCh jest także fakt że w przypadku
    choroby, okres przebywania na "zwolnieniu" nie podlega pod "normalne
    oskładkowanie".

    --
    Herbi
    19-03-2007 11:09:41