PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Różne formy zatudnienia

  • 1. Data: 2007-01-31 14:06:24
    Temat: Re: Różne formy zatudnienia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:epq493$in6$1@news.onet.pl cOOba <c...@o...pl> pisze:

    > Wiem, co prawda, że zaraz, w pierwszych słowach, niemalże jako zaklęcie
    > pojawi się magiczne stwierdzenie 'Use Google' ale ja, świadom tego, co
    > paść może i po przeszukaniu ~dziesięciu stron spośród całego śmietnika
    > jakim jest IMHO google (choć pożyteczne informacje też tam niewątpliwie
    > są) nie znalazłem odpowiedzi.
    Bo trzeba umieć szukać.
    Google nie jest śmietnikiem, to tylko zbiór procedur i baza obojętnych
    indeksów.
    Śmietnikiem jest Internet - to cena za powszechny dostęp i dość banalnie
    pojmowaną wolność. Jednak warto tę cenę zapłacić.

    > Chciałbym oto [najlepiej na jednej stronie - w celu łatwiejszego ich
    > porównania] móc odnaleść wszelkie warianty form zatrudnienia (umowa o
    > pracę, dzieło, zlecenie etc.) by móc sobie w razie czego ocenić, kiedy
    > będę stał przed wyborem takiej, czy innej formy umowy - co taka umowa
    > daje, a jakie ma 'minusy'.
    A co jest lepsze: piła, młotek czy śrubokręt? Tak się nie da. Wybór
    konkretnej formy świadczenia pracy zależy od wielu czynników, które mogą być
    ważone bardzo indywidualnie.
    Na poczatek polecam zaznajomić się z prawnymi definicjami i najważniejszymi
    cechami wszystkich tych rodzajów umów (niekoniecznie muszą być w tym celu na
    jednej stronie) i samemu przeanalizować ich zastosowania w zależności od
    własnych potrzeb i oczekiwań.

    > Myślałem nawet niejednokrotnie o zakupie
    > Kodeksu Pracy, ale nie zdecydowałem się jeszcze [co nie znaczy, że się
    > nie zdecyduje] z prostego powodu: Co mi z tego, ze kupię Kodeks w
    > I.2007 skoro w 2008 roku już będzie nieaktualny (chyba, że się mylę) ?
    Po co wydawać kasę na coś, co jest za darmo i w dodatku lepsze niż płatne?

    > Poza tym wcale nie jestem pewny, czy w Kodeks Pracy zawiera takie
    > infomacje ?
    KP dotyczy stosunku pracy (umowa o pracę). Umowa o dzieło i umowa-zlecenie
    to umowy cywilno-prawne opisane w KC.

    --
    Jotte