PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie robim, bo się narobim › Re: Nie robim, bo się narobim
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie robim, bo się narobim
    Date: Fri, 7 May 2004 08:23:15 +0200

    (...ciach....)
    > Artykuł opowiadał tylko o jednej stronie bezrobocia, co nie oznacza że
    > obok są też inne.

    W pełni się z Tobą zgadzam. Chciałem tylko podkreślić, że to co opisuje
    raport nie jest bynajmniej regułą.

    (....ciach.....)

    > Zgoda. Niektórzy bezrobotni to nieroby, bo nauczył ich tego komunizm.
    >
    > Ale to jest wredna wymówka.
    > Bo czemu niektórym chce się pracowac, a innym nie? Na tych pierwszych
    > komunizm nie miał wpływu?

    Szybicej pisze niż myślę i dlatego mętnie..
    Oczywiscie, nawyki z czasów komunizmu nie stanoiwą usprawiedliwienia dla
    obijactwa i braku inicjatywy.
    Jednak obawiam się, że często opisany w raporcie sposób na życie będzie
    automatycznie przypisywany wszystkim bezrobotnym - taki pogląd już słyszałem
    od paru znajomych i moge się założyć, że podziela go także duża część moich
    krewnych.....
    Tymczasem poważne trudności, ze znalezieniem pracy mają także ldzie młodzi,
    energiczni i dobrze wykształceni. Parę miesiecy temu moja starsza siostra
    zatrudniała pracownika do swojej malutkiej firmy. Uczcziwie informowała, że
    nie jest w stanie zaoferować kokosów (ok 1100 "na rekę"). Miała poważny
    problem z wyborem, ponieważ 7 spośród osoób które odpowiedziały na ofertę,
    było zaintersowanych a ich kwalifikacje były o niebo wyższe od jej
    wymagań......

    > Polska jest biednym krajem. Pomagajmy tym, którzy chcą sobie pomóc.
    > W raporcie znalazłem też dosyć niepokojacą wypowiedź urzędnika, że
    > trzeba się zdobyć na gest solidarności społecznej i dać takim ludziom
    > rentę socjalną. Tak, a w międzyczacie siostra Chmielewska zakłada
    > kolejne fundacje, które dają po 100, 150 złotych młodym ludziom, którzy
    > CHCĄ się wyrwać z postkomunistycznego skansenu, kropla w morzu potrzeb,
    > ale innej pomocy tacy nie mają.

    To prawda. W artykule jest też inna ważna informacja - o braku poważnych
    programów stypendialnych pozwalających zdolnym, ambitnym i pracowitym młodym
    ludziom zdobywać wykształcenie).
    Pozdrawiam
    Paweł