PracaGrupypl.praca.dyskusje › Najbardziej Efektywne sposoby szukania pracy!

  • 21. Data: 2004-12-01 09:26:17
    Temat: Re: Najbardziej Efektywne sposoby szukania pracy!
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości
    news:coio06$shk$1@shodan.interia.pl...

    > 3 lata licencjata (dzienne - to byl zle taktyczne posuniecie)
    > teraz ostatni rok mgr (juz zaoczny) wiec nie mialem 5 lat

    Na 1 roku studiow dziennych (a 1 rok jest jednym z najciezszych) pracowalam
    w sekretariacie szkoly jezykowej, po poludniu. Szlam na 16 i wychodzilam o
    21. Odbieralam telefony udzielajac informacji, witalam przychodzacych na
    zajecia, zegnalam wychodzacych, a przez spora reszte czasu wolnego
    siedzialam z ksiazka i uczylam sie - nawet skuteczniej niz w domu, gdzie
    byly rozne kuszace inne alternatywy (wlasciwie dobrze mi to zrobilo na
    nauke - malo ktory student spedza nad notatkami 2 h _kazdego_ dnia nie w
    sesji :) ). Tak wiec da sie zdobywac doswiadczenie nawet na 1 roku
    dziennych - nawet niech to bedzie doswiadczenie "panienki w recepcji" (dzis
    go juz nie wpisuje do CV, ale byl czas, ze wpisywalam).

    Reasumujac, tlumaczenie sie, ze sie bylo na dziennych i nie moglo sie
    wskutek tego zdobywac doswiadczenia, jest dla mnie wymowka. Na rynku jest
    duzo prac wieczorno-popoludniowych, nisko platnych, odpowiednich wlasnie dla
    studenta - recepcje, bary itd. Nie oglaszaja sie - w tym przypadku trzeba
    samemu chodzic.

    I.

  • 22. Data: 2004-12-01 09:34:57
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dla
    > studenta - recepcje, bary itd. Nie oglaszaja sie - w tym przypadku trzeba

    Ale co to za doświadczenie? Chyba tylko takie, że się gdziekolwiek pracowało
    i to tyle.
    Na rozmowie można często usłyszeć: dla mnie to żadne doświadczenie, lepiej
    było siedzieć i się uczyć.

    pozdr

  • 23. Data: 2004-12-01 09:53:20
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Mikołaj" <l...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    wiadomości
    > dla
    >
    > Ale co to za doświadczenie? Chyba tylko takie, że się gdziekolwiek

    Wbrew pozorom pomaga - oznacza, ze masz chec do pracy, nie jestes zyciowym
    leniem i olewusem, a chec do pracy i motywacja oraz aktywnosc zyciowa sa
    dosc cenione w atrakcyjnych grupach pracodawcow.

    > Na rozmowie można często usłyszeć: dla mnie to żadne doświadczenie, lepiej
    > było siedzieć i się uczyć.

    Nie zdarzylo mi sie. Ale w takim wypadku pokazuje sie indeks z czworkami i
    piatkami :)

    Moze to zalezy od kierunku. Na kierunkach np. politechnicznych -
    inzynieryjnych rzeczywiscie material ze studiow jest tym, co decyduje o
    kompetencji i rozne doswiadczenia zupelnie spoza studiowanej dziedziny przy
    braku sukcesow naukowych oznaczaja, ze ktos sie nie pasjonowal dziedzina
    studiow. Na humanistyce czy ekonomii brak doswiadczen zawodowych w trakcie
    studiow to samoboj, chyba ze ktos wygrywal jakies miedzynarodowe konkursy
    naukowe. Zreszta bary i recepcje to na 1, 2 rok. od 3 roku studiow
    doswiadczenia trzeba IMHO planowac tak, zeby byly zgodne z planami
    zawodowymi. Trik polega na tym, ze zglaszajac sie na praktyke podczas 3 roku
    studiow i majac za soba prace gdzies w recepcji na 1 roku masz przewage nad
    tym, kto nie pracowal nigdzie.

    I.

  • 24. Data: 2004-12-01 10:36:43
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > Reasumujac, tlumaczenie sie, ze sie bylo na dziennych i nie moglo sie
    > wskutek tego zdobywac doswiadczenia, jest dla mnie wymowka.

    troche jest w tym racji...lepiej wczesniej zaczynac bo pozniej trafiaja sie
    takie ogloszenia: "24 letni z doswiadceniem 5 letnim i studiami wyzszymi"
    wychodzi na to ze da sie to zalatwic:) albo idealna sekretarka: "20 letnia z
    25-letnim stazem pracy" :)
    pzdr

  • 25. Data: 2004-12-01 13:59:15
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cok3bm$rta$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mikołaj wrote:
    > Ale co to za doświadczenie? Chyba tylko takie, że się gdziekolwiek
    > pracowało i to tyle.

    Ale to dokładnie o tyle lepsza pozycja startowa po studiach w stosunku
    do tych, którym "sie nie chciało". W 100% zgadzam się z Immoną, sam
    robiłem podobnie (no, chociaż od początku w branży :)

    > Na rozmowie można często usłyszeć: dla mnie to żadne doświadczenie,
    > lepiej było siedzieć i się uczyć.

    Nie mając żadnego doświadczenia można się w ogole na tą rozmowę nie
    dostać.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 26. Data: 2004-12-01 14:00:32
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cok6q2$gu8$1@shodan.interia.pl>, xet wrote:
    > troche jest w tym racji...lepiej wczesniej zaczynac bo pozniej trafiaja sie
    > takie ogloszenia: "24 letni z doswiadceniem 5 letnim i studiami wyzszymi"

    A w czym problem? No, może nie 24, tylko 25 (technikum sie kłania :)
    ale ja miałem dokładnie takie CV po skończeniu studiów.
    Daniel

  • 27. Data: 2004-12-01 20:23:03
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > takie ogloszenia: "24 letni z doswiadceniem 5 letnim i studiami wyzszymi"
    > wychodzi na to ze da sie to zalatwic:)

    to da się załatwić jestem tego przykładem, szkoda tylko że narazie mi to nie
    pomaga:)

    Omen

    &&&Mobilis in Mobili&&&