PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nagroda (nie jubileuszowa)

  • 11. Data: 2006-11-11 17:50:04
    Temat: Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > To lecz, może nie jest za późno.

    > Chlebodawców? Dajesz komuś chleb?

    > Jakość usług oferowaną przez sferę prywatną dokładnie tak samo. Rżną,
    > kradną, oszukują, wprowadzają w błąd, trzeba hołoty pilnować na każdym
    > kroku.

    Sorry ale chyba z tobą jest coś nie tak lub nawet sam pracujesz w
    budżetówce. Chciałbym poinformać Ciebie i towarzyszy że mamy ustrój
    kapitalistyczny i to prywatne a nie państwowe firmy generują zyski dzięki
    którym ten kraj jakoś funkcjonuje.
    Jeżeli masz takie fobie na punkcie prywatnych firm to kup bilet do Mińska bo
    nawet w Chinach panuje ustrój kapitalistyczny i ciężko znaleźć inny kraj jak
    Białoruś gdzie ludzie myślą podobnie jak ty.

    A do autora postu mam prośbę, jeśli czujesz się pokrzywdzony zmień prace.
    Jeśli jesteś zdolny i potrafisz coś robić to znajdziesz ją szybko. Jeśli
    nie, to pozostań w swoim urzędzie i zaakceptuj to poniżenie jakim jest niska
    nagroda.

  • 12. Data: 2006-11-11 18:11:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ej52ha$2v4$1@atlantis.news.tpi.pl yale
    <b...@s...net.pl> pisze:

    [cut]
    Przez chwilę miałem zamiar ci odpowiedzieć, ale właściwie nie wymytsliłem
    jak to zrobić.
    Wyłożyć wszystko po kolei - byłoby długo, a i tak byś nie dał rady pojąć.
    Krótko i prostym, zrozumiałym dla Ciebie językiem - nie da się, bo
    zagadnienie złożone.
    Ograniczyć się do prymitywnych przepychanek słownych - mógłbym, ale po co?
    Tak więc - zrezygnowałem. Miej sobie to, co uważasz za swoje zdanie.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2006-11-11 18:12:26
    Od: MK <X...@p...fm>

    Paweł Kleciak napisał(a):

    > Tak nawiasem nie jestem urzędnikiem a specjalistą IT. Niestety mało który
    > pracodawca to docenia jak widać na załączonym obrazku.

    Nie jesteś specjalistą IT, firm państwowych nie stać na specjalistów.

    MK

  • 14. Data: 2006-11-11 18:26:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 14:11:12 +0100, Paweł Kleciak <j...@w...pl>
    w <ej4iji$6ug$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Witam,

    [ ... ]
    > Pracodawca - budżetówka.
    >
    > Dodam tylko tyle że nagroda jest rażąco niska w odniesieniu do innych
    > pracowników i godzi w mój autorytet oraz ma na celu obniżenie prestiżu
    > wykonywanej pracy.

    Na pytania ci już odpowiedzieli.
    Pytanie jest - jakie były zasady przyznawania tej nagrody?
    Przypuszczam, że była to nagroda jubileuszowa, wypłacana w zależności od
    stażu pracy.
    Jeżeli mam strzelać dalej, możliwe, że jesteś w miarę niedawno po
    studiach i jest to twoja pierwsza praca - bo specjaliści majątendencję
    do przechodzienia z budżetówki gdzieś indziej, gdzie obowiązująinne,
    realne siatki płac - dlatego poziom nagrody nie był wysoki.

    Oczywiście mogę się mylić, ale to wydaje mi się najbardizej
    prawdopodobne.

    Oczywiście możesz zapytać pisemnie przełożonego, dlaczego dostałeś tyle
    a tyle pieniędzy.

    > Paweł

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 15. Data: 2006-11-11 19:09:32
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 14:11:12 +0100, Paweł Kleciak <j...@w...pl>
    w <ej4iji$6ug$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Witam,

    [ ... ]
> [...]
    > wykonywanej pracy.

    Na pytania ci już odpowiedzieli.
    Pytanie jest - jakie były zasady przyznawania tej nagrody?
    Przypuszczam, że jej wysokość była zależna od stażu pracy.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 16. Data: 2006-11-11 19:58:41
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-11-11 17:24:48 +0100, zly <b...@p...fm> said:

    > Zawsze i wszedzie? Nigdy nie zdazyla Ci sie mila pani w okienku? Jakies
    > pomysly zeby to zmienic?Wszystkich tych ludzi zwolnic?

    Ależ trafiła mi się. Pani w US. Wytłumaczyła mi, że nie muszę doliczać
    VATu na fakturze dla klienta z Francji. Zaraz potem miły pan zza biurka
    obok wytłumaczył mi, że jednak muszę. Generalnie po wyjściu stamtąd
    wiem tyle, co przed wejściem, a kara za nieprawidłowy VAT na fakturze
    wisi nade mną ciągle.

    Idiotyczne przepisy (np. budowlane) wygenerowały mnóstwo urzędów,
    urzędniczej samowoli, braku odpowiedzialności i kłopotów dla obywateli.
    Wydaje się, że całe mnóstwo ustaw jest intencjonalnie korupcjogennych.
    Ale w obliczu braku jakiejkolwiek odpowiedzialności polityków to nie
    dziwi. Kiedy jedziesz za szybko, możesz obawiać się radaru. Kiedy
    uchwalasz ustawę, szkodliwą dla społeczeństwa a przynoszącą profity
    kolesiom, nic ci nie grozi. Ten system, to prosta droga do upadku.

    Przepisy w Polsce szczegółowo regulują mnóstwo sfer życia, które
    regulacji wcale nie wymagają. Za to ich kretyńska konstrukcja daje pole
    do urzędniczych interpretacji a więc oznacza łapówki, stratę czasu i
    ciągłe zagrożenie zmianą decyzji "zgodną z obowiązującym prawem". To
    nie jest dobre środowisko do życia dla uczciwych ludzi. Duży wkład w
    ten stan mają urzędnicy.

    Wyżej - pracujący chyba w urzędzie - niejaki jotte, nie zrozumiał
    mojego określenia "chlebodawca" w odniesieniu do podatnika. Taka już
    jest mentalność urzędnicza, która każe uważać, że wypłatę dostaje on od
    rządu, a więc jest tegoż rządu reprezentantem przeciw petentowi. Gdy
    tymczasem w prawdziwych krajach urzędnik wie, że jego wypłata pochodzi
    z płaconych przez obywateli podatków i czyni wszystko, by owemu
    obywatelowi żyło się lepiej, to i urzędnikowi się poprawi.

    Ktoś kiedyś wymyślił trafny neologizm - zurzędniczały umysł. Częsta
    przypadłość w naszym kraju.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 17. Data: 2006-11-11 21:55:13
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 20:58:41 +0100, camel napisał(a):

    > Wyżej - pracujący chyba w urzędzie

    Tyle, ze budzetowka to nie tylko urzedy. A nawet jesli to szarzy pracownicy
    nie zawsze sa odpowiedzialni za glupie przepisy.
    Pozatym sa spolki przynoszace zyski.

    A wstydzic sie moze ten co kradnie (choc i to nie zawsze), a nie ten co
    pracuje tam gdzie mu oferuja prace
    --
    And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger
    those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will

  • 18. Data: 2006-11-11 23:45:15
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 22:55:13 +0100, zly <b...@p...fm>
    w <1vcyraogddjzc.fgycbu5z2v07$.dlg@40tude.net> napisał:

    > Tyle, ze budzetowka to nie tylko urzedy. A nawet jesli to szarzy pracownicy

    Znaczy się państwowe szkoły wyższe, jakieś ZOZy, Straż pożarna i inne
    takie.
    W przerażającej większości są to jednak urzędy które, jak sama nazwa
    wskazuje, żyją z podatków płaconych przez jednostki generujące wartość
    dodaną.

    > nie zawsze sa odpowiedzialni za glupie przepisy.

    Ale je egzekwują. I problem pojawia się, że jeżeli przepis jest
    popierdolony, napisany, że jak na tylko dwoje babka wróżyła, to jest
    dobrze. I jeżeli obywatelowi jedna interpretacja jest na rękę, a inna
    nie, to obywatel za drobną opłatą może otrzymać tę pierwsza, a w
    przypadku braku opłaty tę drugą.
    I wszyscy są szczęśliwi - urzędnik dorobił do nędznej pensji, jego szef
    ma haka na urzędnika, więc swoje lody też ukręci.
    Szczęśliwy jest także klient, który posmarował, bo ma wygodną dla niego
    decyzję.

    Gorzej jest, gdy jednak inny urzędnik postanowi ukręcić swoje lody,
    wygrzebie tamtą posmarowaną sprawę i jest władny zmienić decyzję.
    Tadam, należy płacić od początku.

    Nieporównywalnie lepsza sytuacja jest jednak wtedy gdy przepisy są
    jednozanczne i nie pozostawiają pola do popisu dla kreatywnej
    interpretacji pani w okienku.

    > Pozatym sa spolki przynoszace zyski.

    Wiele ich?

    > A wstydzic sie moze ten co kradnie (choc i to nie zawsze), a nie ten co
    > pracuje tam gdzie mu oferuja prace

    A jak pracuej tam gdzie mu oferują a podczas tej pracy wymusza łapówki?
    Albo je przynajmnije sugeruje?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 19. Data: 2006-11-11 23:51:41
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A wstydzic sie moze ten co kradnie (choc i to nie zawsze), a nie ten co
    > pracuje tam gdzie mu oferuja prace

    Oczywiście, że nie powinien sie wstydzić. Przeciez jest idiotą, który ma etat a
    to przecież zwalnia od myślenia.
    Każą przykręcac śrubki w lewo to będzie przykręcał, każą murować to muruje, każą
    siedzieć za biurkiem i wydawać zezwolenia na handel alkoholem to będzie wydawał,
    każą strzelać do policji to sie bedzie szczelać, każą robić mydło z ludzi to
    trzeba robić.

    --
    vertret

  • 20. Data: 2006-11-12 00:52:23
    Od: "Any User" <a...@d...com>

> [...]
    > wydawał,
    > każą strzelać do policji to sie bedzie szczelać, każą robić mydło z ludzi

    Bo tak właśnie powinno być (oczywiście z wyłączeniem łamania prawa, np. z
    tym strzelaniem, czy mydłem). Podwładny powinien bezwarunkowo wykonywać
    polecenia przełożonego. A ten z kolei swojego przełożonego. Jak inaczej
    wyobrażasz sobie sprawne działanie mechanizmu, jakim jest firma?