PracaGrupypl.praca.dyskusje › [NIEOFICJALNE GLOSOWANIE] ocena moderatorow p.p.o

  • 21. Data: 2004-07-06 11:19:56
    Temat: Re: [NIEOFICJALNE GLOSOWANIE] ocena moderatorow p.p.o
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > tego, co zauważyłem:
    > - nie zaoferowałeś się, że możesz zająć się moderacją ppo,
    > - nie podjąłeś próby zmiany FAQ tej grupy,
    > - nie próbowałeś zmieniać statusu ppo z moderowanej na niemoderowaną,
    > - nie próbowałes założyć czegoś w rodzaju pl.praca.oferowana.odrzuty,
    > - nie próbowałeś założyć np. alt.pl.praca.oferowana.
    > Nie robisz _nic_konstruktywnego_ w celu rozwiązania problemu, toczysz
    > jedynie personalne wojenki z moderatorami, jęczysz i narzekasz dla samego
    > jęczenia i narzekania.
    > To tyle uwag obserwatora z boku. Usuwam się z powrotem w cień, możesz

    Ok, prawo do komentarza kazdy ma, ale z tego co czytam to twierdzisz, ze nie
    robie nic konstruktywnego. Oczywiscie moglbym probowac zmienic FAQ,
    moderatorow, zalozyc nowa grupe, czy cokolwiek jeszcze. Jednak pomyslalem
    sobie tak: 'Zanim zaczniesz cokolwiek robic to zapytaj o zdanie innych, moze
    inni sadza inaczej'. Wlasnie po to jest to glosowanie - zeby poznac zdanie
    innych. Czy to nie jest konstruktywne ? Wg mnie jest to bardziej
    konstruktywne, niz cokolwiek, co wymieniles w tych punktach.
    Sprawa druga: z nikim nie tocze wojen. Jesli ktos zuca mi chamskimi tekstami
    to mu odpowiadam (bo na usenecie to jedyna mozliwosc). Oczywiscie mozna
    zamknac sie, stulic ogon na widok slowa 'abuse' w poscie ktoregos z panow,
    ale ja nie z tych. Nie lubie dziadostwa i mowie o tym glosno.
    Sprawa bicia piany: nie uwazam zebym bil piane oglaszajac glosowanie i
    zachecajac ludzi do udzialu w nim (to chyba oczywiste).

    Pozatym uwaga na boku: gdybym zglosil bezposrednio na pl.news.nowe-grupy
    procedure usuniecia moderatorow (nawet nie wiem jak to formalnie powinno sie
    robic) to jak bys to wtedy skomentowal ? Napisalbys ze jestem cham, bo nie
    pytam nikogo o zdanie tylko samowolnie robie to, co subiektywnie uwazam za
    sluszne. Czy tak ?

    Tomek

  • 22. Data: 2004-07-06 11:23:57
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    chinol wrote:
    > 9. W poscie prosilem o glosy na TAK i NIE a nie o komentarze, lamiesz wiec
    > reguly dobrego wychowania poprzez brak szacunku dla mojej osoby.

    Ty zrobiles duzo gorzej.
    Zlamales zasady, ktore sam ustaliles.
    Ocene wlasnego postepowania pozostawiam Tobie (mimo, ze znam jej
    rezultat juz teraz).
    --
    Robert Jaskula

  • 23. Data: 2004-07-06 11:25:51
    Temat: Re: [NIEOFICJALNE GLOSOWANIE] prawda !!!
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Janek wrote:
    > pa pa

    Nareszcie.

    PS.
    Ciekawe czy chociaz jest konsekwentny...
    --
    Robert Jaskula

  • 24. Data: 2004-07-06 11:27:52
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    -addy- wrote:
> [...]
    > Nie robisz _nic_konstruktywnego_ w celu rozwiązania problemu, toczysz
    > jedynie personalne wojenki z moderatorami, jęczysz i narzekasz dla samego

    Nie wiesz po co?
    To ja Ci powiem.
    "Mlody gniewny" ma w d**** wszelkie zasady.
    Dzisiaj walczy z FAQ, jutro zapisze sie do Samoobrony lub innej LPR.
    Albo zalozy dresik i bedzie gnebil dzieci i starsze panie.
    --
    Robert Jaskula

  • 25. Data: 2004-07-06 11:28:10
    Temat: TAK
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    --
    Robert Jaskula

  • 26. Data: 2004-07-06 11:35:12
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Ty zrobiles duzo gorzej.
    > Zlamales zasady, ktore sam ustaliles.
    > Ocene wlasnego postepowania pozostawiam Tobie (mimo, ze znam jej
    > rezultat juz teraz).

    Wiec w imie lamania zasad zlamie zasade informujac cie o lamaniu zasad przez
    wszystkich lamiacych zasady.

    Tomek

    Ps. Ocena wlasnego postepowania: Jestem zawiedziony wlasna osoba. Musze
    pojsc do spowiedzi :((

  • 27. Data: 2004-07-06 12:17:29
    Temat: Re: TAK
    Od: "motto" <m...@w...pl>

    Móglbys rozwinac mysl? Wybacz, ze nie jestem na tyle inteligentny, aby ten
    post przyswoic. :>
    Pozdrawiam

    ps. *PLONK* Warning
    --
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623

  • 28. Data: 2004-07-06 12:27:44
    Temat: Re: [NIEOFICJALNE GLOSOWANIE] ocena moderatorow p.p.o [trochę długie]
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [chinol] - 2004-07-06 13:19:

    Skoro, jak widzę, dość oficjalnie pogrzebaliście czysto statystyczny
    charakter tego wątku to pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze :)

> [...]
    > innych. Czy to nie jest konstruktywne ? Wg mnie jest to bardziej
    > konstruktywne, niz cokolwiek, co wymieniles w tych punktach.

    Myslę że nie masz jednak racji. Złozenie uzasadnionej w jakiś sposób
    propozycji naniesienia zmian w FAQ czy też przeprowadzenie próby zmian w
    statusie grupy na p.n.n-g byłoby mimo wszystko bardziej konstruktywne. Z
    tego względu że byłby jakiś konkretny efekt tego działania. Po zebraniu
    iluś głosów na tak i iluś przeciw bedziesz (lub nie w zależności od
    wyniku) miał satysfakcję że większość (lub nie w zależności od wyniku)
    popiera Twoje racje. Na tym się skończy bo satysfakcja nic nie zmieni.

> [...]
    > zamknac sie, stulic ogon na widok slowa 'abuse' w poscie ktoregos z panow,

    Jeśli uważasz że treści wysuwane przez innych w jakiś sposób godzą w
    Twoją osobę lub wartości, które wyznajesz to po prostu sam zgłoś to do
    abuse.

    > ale ja nie z tych. Nie lubie dziadostwa i mowie o tym glosno.
    > Sprawa bicia piany: nie uwazam zebym bil piane oglaszajac glosowanie i
    > zachecajac ludzi do udzialu w nim (to chyba oczywiste).

    J.w. z tego głosowania nie wyniknie nic ani dobrego ani złego dla grup
    p.p.* więc jednak pod bicie piany można to podciągnąć :)

> [...]
    > pytam nikogo o zdanie tylko samowolnie robie to, co subiektywnie uwazam za

    Pytanie nie do mnie ale IMHO odpowiedź powinna być negatywna. Po to jest
    p.n.n-g żeby takie procedury tam przeprowadzać. Jeśli czyjaś inicjatywa
    nie spotka się z poparciem użytkowników to po prostu przegra głosowanie.
    Wszelkie epitety pod kierunkiem osoby rozpoczynającej procedurę byłyby
    nie na miejscu.

    I trzy grosze zupełnie ogólnie ale w temacie. Sytuacja jaka jest każdy
    widzi. Jednak moim zdaniem nie da się ocenić czegoś czego się nie widzi.
    My widzimy tylko sam koniec. Na p.p.o. pojawiają się ogłoszenia. Czasem
    są dziury czasowe, czasem ktoś na p.p.d. pomstuje że wysłał a nie ma.
    Tyle widzę ja. Nie widzę natomiast tego wszystkiego co się na ten
    widzialny efekt składa. Czy moderator ma czas żeby moderować, co trafia
    do skrzynki moderatora, jak działa sprzęt na którym musi on pracować i
    inne takie. Dopiero pełny ogląd sprawy daje możliwość pełnego ale
    _subiektywnego_ określenia czy te wszystkie warunki powinny składać się
    na efekt taki jaki jest czy też nie. I na tej podstawie można próbować
    oceniać czy moderator robi to co robi dobrze czy źle.
    Ja osobiście nie mogę napisać że moderatorzy się obijają. Nie każdy
    chciałby poświęcić swój wolny czas na takie zajęcie. Zwróć uwagę że
    często godziny są późnonocne. Ja w tym czasie po całym dniu pracy
    (jakbym ją kurde miał) wolałbym zapewne robić coś innego. A może tych
    ogłoszeń faktycznie trafia na grupę tyle ile się ukazuje. Może odwalane
    są tylko pojedyncze przypadki. Może 90% zawartości skrzynki moderatora
    to śmieci ze spamem i obelgami. W takim zawale może się zdarzyć że coś
    co powinno trafić na grupę ląduje w koszu. Ale to nie jest jeszcze powód
    do wszczynania krucjaty. Może jednak zamiast utrudniać moderatorom ich
    zajęcie wiecznym czepianiem się trzeba spróbować im pomóc w czymś co w
    końcu robią dla nas a nie dla siebie. Darek wyprodukował szablon do
    wysyłania ogłoszeń. Trzeba ten szablon zoptymalizować i bardziej
    uszczegółowić. FAQ wymaga podania pewnych istotnych informacji. Można
    dla każdego takiego punktu zrobić oddzielne okienko. Oddzielnie opis
    pracy, oddzielnie wymagania, co się oferuje, itp... W takiej formie jak
    jest w tej chwili też jest prawdopodobieństwo że ktoś zapomni czegoś w
    treści ogłoszenia napisać i pojawi się wątek "wysłałem z formularza i
    nie ma - moderator do piachu" albo coś podobnego. Ja z własnego
    doświadczenia wiem że jak jest formularz o którym mówią że jest ok to
    się pisze i wysyła a nie czyta co tam z boku ktoś się natrudził. Sam tak
    kiedyś miałem. A potem zagwozdka bo nie ma...
    Mimo wszystko postulowałbym o robota, który wyśle odpowiedź typu
    "ogłoszenie przyjęte do moderacji, jeśli nie ukaże się w ciągu x czasu
    sprawdź poprawność w FAQ (tu link), skontaktuj się z ppo#hell.pl lub
    wyślij ponownie używając formularza". Jesli ktoś nie ma doświadczenia w
    korzystaniu z usenetu (a takie osoby mają problemy techniczne z ppo) to
    najprawdopodobniej nie ma też odspamiacza i taki list dojdzie a jeśli
    nie to deliverki zwrotne można przecież filtrować.

    No i na koniec odpowiedź na putanie z tematu. Ja widzę że ogłoszenia się
    ukazują więc moderacja działa. Dlatego jestem na TAK.

    Wybaczcie przydługą pisaninę :)

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 29. Data: 2004-07-06 13:42:59
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [CUT ALL BO DLUGIE]

    Wszystko racja.
    Co do zasadnosci samego glosowania to przynajmniej widac, ze problem nie
    jest az tak wielki (kilkanascie glosow) oraz ze glosy rozkladaja sie w miare
    rownomiernie (czyli ze moderatorzy pracuja raz lepiej, raz gorzej, ale
    pracuja). Wniosek z tych wynikow dla mnie jest prosty:
    1. Nie ruszac ukladow jakie sa obecnie (czyli moderowania i moderatorow);
    2. Wprowadzic to co napisales w zycie (automat, formularz poprawiony itp) -
    tutaj juz moderatorzy musza zadzialac.
    3. Moj apel: zamieszczac info o formularzu na p.p.o. z czestotliwoscia
    conajmniej 2 razy w tygodniu (jest to tylko propozycja).

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 30. Data: 2004-07-06 14:14:16
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > Dzisiaj walczy z FAQ, jutro zapisze sie do Samoobrony lub innej LPR.
    > Albo zalozy dresik i bedzie gnebil dzieci i starsze panie.

    Czy uchybilem ci w jakikolwiek sposob ?
    Mowisz o olewaniu zasad ?
    Nie zycze sobie, aby ktokolwiek tutaj obrazal mnie bez powodu.
    Bez odbioru

    Pa