PracaGrupypl.praca.dyskusje › Minimum emerytalne w UE

  • 1. Data: 2006-12-26 16:10:21
    Temat: Minimum emerytalne w UE
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    Witam świątecznie :)

    Czy ktoś wie jak wyglada sprawa emerytury w krajach UE? Chodzi mi o
    jedną rzecz - Otóż wyjeżdzając do danego kraju przechodzimy na wiek
    emerytalny i otrzymujemy emeryturę wg przepisów w danym kraju?
    A dokładnie, to czy otrzymujemy minimalną emeryturę taką, jakie te
    minimum obowiazuje w danym kraju?

    --
    Piotr M.

    "Nic nie robić, Nie mieć zmartwień, Chłodne piwko w cieniu pić.
    Leżeć w trawie, Liczyć chmury, Gołym i wesołym być!"

  • 2. Data: 2006-12-27 11:44:20
    Temat: Re: Minimum emerytalne w UE
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Piotr M. napisał(a):
> [...]
    > emerytalny i otrzymujemy emeryturę wg przepisów w danym kraju?
    > A dokładnie, to czy otrzymujemy minimalną emeryturę taką, jakie te
    Nie. Otrzymujesz taka emeryture, jaka zes sobie wypracowal. Czyli jesli
    pracowales 40lat w Polsce i wyjedziesz do Anglii to bedziesz dostawal w
    Anglii polska emeryture a nie angielska.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-28 18:42:32
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    badzio napisał(a):

    > Nie. Otrzymujesz taka emeryture, jaka zes sobie wypracowal. Czyli jesli
    > pracowales 40lat w Polsce i wyjedziesz do Anglii to bedziesz dostawal w
    > Anglii polska emeryture a nie angielska.

    Zgadza się ale zakładając że ktoś pracuje 15 lat w polsce i po 5 lat
    przykladowo w holandii i włoszech to emeryturę włoską dostaje na
    warunkach włoskich i adekwatnie. Czy ktoś wie gdzie można zasięgnąc info
    na temat warunków emerytalnych w różnych krajach UE?

  • 4. Data: 2006-12-30 06:55:26
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Czy ktoś wie gdzie można zasięgnąc info
    > na temat warunków emerytalnych w różnych krajach UE?

    przypuszczam że na ichnich odpowiednikach stron rządowych, ubezpieczycieli itp.
    Jak potrzebowałem się dowiedzieć np. o UK, to znalazłem je na www.hmrc.gov.uk
    Sugerowałbym poszperać na stronach internetowych i się dokładnie dowiedzieć jakie sa
    zasady funkcjonowania tego typu sfer w innych państwach.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*