PracaGrupypl.praca.dyskusje › Minimalne wymagania ?

  • 11. Data: 2006-08-17 19:49:03
    Temat: Re: Minimalne wymagania ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ec2gai$k4p$1@news.onet.pl Wiktor
    <w...@p...onet.pl> pisze:

    > Zaraz, zaraz. Przecież CV to nie jest to samo co "życiorys", wygląda tylko
    > podobnie, ale to jednak zgoła co innego.
    Widzisz, niektórzy utożsamiają termin curriculum vitae z życiorysem w sensie
    biograficznym. Inni natomiast kojarzą go z życiorysem dotyczącym wyłacznie
    sfery zawodowej.
    Szczerze mówiąc mnie to za bardzo nie obchodzi. Widziałem raz cefałkę, w
    której autorka uznawała za stosowne zamieścić, że ma zainteresowania, a
    mianowicie taniec towarzyski i hodowla kaktusów.
    To było chyba z 5-6 lat temu, ale pamiętam do dziś bo uśmialiśmy się setnie.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-08-18 08:41:34
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > mianowicie taniec towarzyski i hodowla kaktusów.
    > To było chyba z 5-6 lat temu, ale pamiętam do dziś bo uśmialiśmy się setnie.

    Niewiem, co cie wym tak ubawilo? Do dzis z 10% aplikantow sie chwali swoimi
    zainteresowaniami, a szczególnie przy rekrutacji np do dzialu marketingu. Nawet
    jesli zastosowanie wiedzy w ramach pasji ma sie nijak kompletnie do profilu
    zawodowego.
    Pytaja o to tez czasem i nie tak rzadko prowadzacy rekrutacje, bo w ich opinii mozna
    sie wiecej cos dowiedziec o człowieku w ten sposob.
    Wojtek

  • 13. Data: 2006-08-18 09:00:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ec3umn$9h3$1@nemesis.news.tpi.pl fotech
    <w...@p...onet.pl> pisze:

    > Niewiem, co cie wym tak ubawilo?
    Trudno, widocznie mamy inne poczucie humoru, ale cośmy sie pośmiali to
    nasze.

> [...]
    > kompletnie do profilu zawodowego. Pytaja o to tez czasem i nie tak
    > rzadko prowadzacy rekrutacje, bo w ich opinii mozna sie wiecej cos
    Dziś jak widzę, słyszę i czytam, to niektórzy aplikanci gotowi są napisać i
    opowiedzieć wszystko, odpowiedzieć na każde pytanie tzw. rekrutera, ba -
    wręcz dociekają co by tu zrobić aby mu się spodobać. Ale wówczas (może to
    było trochę dawniej niż z początku mi się zdawało?) ludzie raczej szanowali
    swoją prywatność i nie mieszali jej ze sprawami zawodowymi, toteż tego typu
    "zwierzenia" należały do rzadkości. Stąd wyglądało to śmiesznie.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-08-18 09:22:34
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Wiktor" <w...@p...onet.pl> napisał

    > Zaraz, zaraz. Przecież CV to nie jest to samo co "życiorys", wygląda
    > tylko podobnie, ale to jednak zgoła co innego.

    Ekhm... curriculum vitae to znaczy własnie życiorys, więc trudno, by było
    czymś innym :)

    N.

  • 15. Data: 2006-08-18 11:03:28
    Od: m...@g...com

    Nixe wrote:

    > Użytkownik "Wiktor" <w...@p...onet.pl> napisał

    > Ekhm... curriculum vitae to znaczy własnie życiorys, więc trudno, by było
    > czymś innym :)

    No ale w CV się umieszcza takie nieżyciorysowe dane jak
    zainteresowania/hobby, stan cywilny, miejsce zamieszkanie czy wręcz
    zdjęcie.

    To nie wiem czemu te informacje pasują do CV a minimalne wynagrodzenie nie.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-08-18 13:18:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ec46q8$irt$1@atlantis.news.tpi.pl m...@g...com
    <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > zdjęcie.

    > To nie wiem czemu te informacje pasują do CV a minimalne wynagrodzenie
    Nie wiem czy to satysfakcjonujący argument, gdyż ma charakter czysto
    logiczny -
    bo w życiorysie ujmuje się dane faktograficzne dotyczące czegoś co już
    zaistniało. Jak nie zaistniało to przecież nie ma się tego w życiorysie. W
    zależności od przeznaczenia życiorysu niektóre elementy się pomija, inne
    szczególnie eksponuje.
    Ale można napisać w CV np. taki punkt:
    "2004 - aplikowałem na stanowisko (tu wpisać odpowiednio) oczekując
    wynagrodzenia (tu kwota) zł, co praktykuję do dziś". ;))
    A w ogóle to tu jest co nieco na ten temat:
    http://cv.pracanowo.pl/jakpisac_cv.php

    Jotte

  • 17. Data: 2006-08-18 15:30:19
    Od: m...@g...com

    Jotte wrote:

> [...]
    > "2004 - aplikowałem na stanowisko (tu wpisać odpowiednio) oczekując
    > wynagrodzenia (tu kwota) zł, co praktykuję do dziś". ;))

    Zgodnie z taką klasyfikacją należałoby zamiast "stan cywilny - żonaty"
    pisać "2004 - zmieniłem stan cywilny na żonaty".

    Zamiast "zainteresowania - pływanie,nurkowanie" pisać "2001 -
    zainteresowałem się pływaniem\n 2003 - zainteresowałem się nurkowaniem".

    p. m.

  • 18. Data: 2006-08-18 15:49:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 18 Aug 2006 15:18:31 +0200, Jotte napisał(a):

    > A w ogóle to tu jest co nieco na ten temat:
    > http://cv.pracanowo.pl/jakpisac_cv.php

    Czegos tu nie kumam. Najpierw sie nabijasz, ze ktos opisal swoje
    zainteresowania w CV, a teraz linkujesz artykul, w ktorym proponuja je w CV
    dodawac.
    To w koncu uwazasz, ze te informacje powinny byc w tym dokumencie zawarte,
    czy nie?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2006-08-18 15:50:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ec4mil$b67$2@nemesis.news.tpi.pl m...@g...com
    <m...@g...com> pisze:

    > Zgodnie z taką klasyfikacją należałoby zamiast "stan cywilny - żonaty"
    > pisać "2004 - zmieniłem stan cywilny na żonaty".
    Wprawdzie stan cywilny to sprawa prywatna, ale - czemu nie?

    > Zamiast "zainteresowania - pływanie,nurkowanie" pisać "2001 -
    > zainteresowałem się pływaniem\n 2003 - zainteresowałem się nurkowaniem".
    "Zaś od 2005 intensywnie ćwiczę wynurzanie." ;)

    Jotte

  • 20. Data: 2006-08-18 15:54:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:19lc7ayamf872$.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Czegos tu nie kumam. Najpierw sie nabijasz, ze ktos opisal swoje
    > zainteresowania w CV, a teraz linkujesz artykul, w ktorym proponuja je w
    > CV dodawac.
    Co w tym dziwnego? Wiele rzeczy, które ktoś gdzieś proponuje jest śmieszne.

    > To w koncu uwazasz, ze te informacje powinny byc w tym dokumencie zawarte,
    > czy nie?
    Mogą być. Założyć sandały do smokingu też można.

    Jotte