PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyczaic ile mozna zarobic w innej firmie?

  • 1. Data: 2006-08-16 13:01:08
    Temat: Jak wyczaic ile mozna zarobic w innej firmie?
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Sa ogloszenia w prasie ze firma X przyjmie na stanowisko Y. Mam
    prace, ale czuje ze moglbym wiecej zarabiac. Jak sprawdzic ile mozna
    maksymalnie zarobic na danym stanowisku? W rozmowie kwalifikacyjnej nie
    za duzo powiedza. Najlepiej moze zapytac pracownikow hehe. Macie jakies
    pomysly?

  • 2. Data: 2006-08-16 13:39:27
    Temat: Re: Jak wyczaic ile mozna zarobic w innej firmie?
    Od: AKWinner <e...@w...pl>

    MiReK napisał(a):
    Macie jakies
    > pomysly?

    Może zapytać wprost? Postawić sprawę jasno? Nie widzę powodu by ukrywać
    przed potencjalnym pracownikiem wysokości oferowanych zarobków.
    Przynajmniej to właśnie nakazuje logika, ale z tym czasem u pracodawców
    trudno...

    Pzdr

    Ewa

  • 3. Data: 2006-08-16 14:28:26
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    MiReK <r...@a...pl> wrote:
    > Sa ogloszenia w prasie ze firma X przyjmie na stanowisko Y. Mam
    > prace, ale czuje ze moglbym wiecej zarabiac. Jak sprawdzic ile mozna
    > maksymalnie zarobic na danym stanowisku? W rozmowie kwalifikacyjnej

    na rozmowie kwalifikacyjnej po prostu podajesz ile chcialbys zarabiac,
    przy czym zazwyczaj jest to kwota wyzsza od tej która obecnie zarabiasz.
    I tyle filozofii. A jezeli nie jestes pewnien ile mozesz zadac,
    rozejrzyj sie po rynku. Gdybys powiedzial dokladnie o jaki rodzaj pracy
    chodzi, moze znalazlbys na tej grupie podpowiedzi.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 4. Data: 2006-08-16 15:17:26
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    AKWinner napisał(a):
> [...]
    > przed potencjalnym pracownikiem wysokości oferowanych zarobków.
    > Przynajmniej to właśnie nakazuje logika, ale z tym czasem u pracodawców

    Róznie to jest. Z reguly przez pracodawce jest pytanie ile chcialbys
    zarabiac i odpowiedz na to pytanie jest jednym z czynnikow
    kwalifikujacych do zatrudnienia. Nie mniej jednak jesli takich
    stanowisk jest wiecej w dnej firmie, to sila rzeczy nabywa sie
    doswiadczenia i fachu i warto wiedziec ile inwestujac swoj czas i
    zasoby mozna bedzie docelowo zarobic.

  • 5. Data: 2006-08-16 15:19:34
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 16-08-2006 o 17:17:26 MiReK <r...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > stanowisk jest wiecej w dnej firmie, to sila rzeczy nabywa sie
    > doswiadczenia i fachu i warto wiedziec ile inwestujac swoj czas i

    zainwestuj czas i zasoby, idz na pare rozmow...

    --
    TLP

  • 6. Data: 2006-08-16 15:25:48
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Bronek Kozicki napisał(a):

    > na rozmowie kwalifikacyjnej po prostu podajesz ile chcialbys zarabiac,
    > przy czym zazwyczaj jest to kwota wyzsza od tej która obecnie zarabiasz.
    > I tyle filozofii.

    Poza placa jest jeszcze rodzaj pracy. Ta praca jest dla osoby ktora
    szuka zawodowo bardziej znacząca. Chodzi jeszcze o inne pozaplacowe
    sprawy, ktore maja znaczenie, takie jak mozliwosci urlopowe, praca w
    soboty, wyplacalnosc firmy, praca po godzinach jak jest liczona, a
    takze mozliwosci awansu na inne stanowiska w firmie, ogolnie chodzi o
    caloksztalt funkcjonowania firmy.

    A jezeli nie jestes pewnien ile mozesz zadac,
    > rozejrzyj sie po rynku. Gdybys powiedzial dokladnie o jaki rodzaj pracy
    > chodzi, moze znalazlbys na tej grupie podpowiedzi.

    Osoba, ktora to szuka, szuka pracy na producji, w firmie produkcyjnej.
    Ma pewne doswiadczenie w tym kierunku.

  • 7. Data: 2006-08-16 21:06:26
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Ja kiedys bylem na rozmowie w agencji posrednictwa
    (mostwanted o ile pamietam) i jak przyszlo do podawania
    moich oczekiwan finansowychi to kobieta powiedziala mi
    dosc dokladnie ile oferuje pracodawca (choc nazwy firmy
    na tym etapie nie podala) i pogadalismy sobie ogolnie o
    rynkowych stawkach na tym stanowisku - jak nietrudno
    sie domyslic babka byla niezle zorientowana. Moze w
    podobny sposob uda Ci sie zdobyc jakies ogolne
    informacje. Dowiedzialem sie tez przy okazji, ze
    pracodawcy podaja czesto agencjom zanizone stawki,
    zeby zaplacic mniej prowizji za znalezienie pracownika...

    Pzdr
    Piotr

  • 8. Data: 2006-08-17 08:05:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >Ta praca jest dla osoby ktora
    >szuka zawodowo bardziej znacząca.

    Hę??? Że co proszę?
    Kali radzić osoba żeby zapytywała się jednak na wprost do osoba podczas
    rozmowa o kierunek praca takoż jej charaktery i pieniądz.

    >Chodzi jeszcze o inne pozaplacowe
    >sprawy, ktore maja znaczenie, takie jak mozliwosci urlopowe, praca w
    >soboty, wyplacalnosc firmy, praca po godzinach jak jest liczona,
    Taka sprawy być regulować Kodeks Praca

    >takze mozliwosci awansu na inne stanowiska w firmie, ogolnie chodzi o
    >caloksztalt funkcjonowania firmy.
    Rozmowa, pytania wprost być pomocnik.

    >Osoba, ktora to szuka, szuka pracy na producji, w firmie produkcyjnej.
    >Ma pewne doswiadczenie w tym kierunku.
    Jak osoba posiadać doświadczenie to wiedzieć że produkcja sie zazwyczaj
    najniżej wynagradzana być w firma produkcyjna.
    Dużo pracowniki, a każda niewiele zarabiający. Można oni mieć akord, stawka
    godzinowymi, akord godzinowy, ryczałt miesięcznymi.
    Pracownika z produkcji może być możliwe awansowała na brygadzistę itp w
    obrębie hali produkcyjna. Rzadko w jednej firma udawa się historia "od zera
    do managera" kiedy pracowniki od produkcja idziemy w góra do fotelu prezesem
    być.

    --
    Jackare

  • 9. Data: 2006-08-18 15:56:24
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Jackare napisał(a):

    > Hę??? Że co proszę?
    > Kali radzić osoba żeby zapytywała się jednak na wprost do osoba podczas
    > rozmowa o kierunek praca takoż jej charaktery i pieniądz.

    > Taka sprawy być regulować Kodeks Praca

    Czesto ten problem dotyczy maly firm. Jak chcesz sie pienic to mozesz
    ja podac do sadu, ale licz sie z tym, ze karriery tam nie zrobisz. hehe

    > Rozmowa, pytania wprost być pomocnik.

    > Jak osoba posiadać doświadczenie to wiedzieć że produkcja sie zazwyczaj
    > najniżej wynagradzana być w firma produkcyjna.

    Tu nie masz racji, przejzyj sobie GUS. W sektorze gospodarki produkcja
    zarabia sie wiecej niz np w uslugach.

> [...]
    > do managera" kiedy pracowniki od produkcja idziemy w góra do fotelu prezesem

    Firma produkcyjna KGHM, jedna z najwiekszych spolek w Polsce. 13-stki,
    14-stki, premie, barbórki, zyski, dodatki. Mozna zarabiac wiecej niz
    twoj szef w malej firmie. Wiec nie chrzań mi ze nie jest oplacalne,
    tylko sztuka dobrą firme znalezc.

  • 10. Data: 2006-08-19 06:55:03
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    >Czesto ten problem dotyczy maly firm. Jak chcesz sie pienic to mozesz
    >ja podac do sadu, ale licz sie z tym, ze karriery tam nie zrobisz. hehe

    wiesz, to tylko praca. Jak się zaczniesz sądzić to i w diżej firmie kariery
    nie zrobisz bo to zawsze oznacza nadepnięcie na odcisk konkretnej osobie.

    >Tu nie masz racji, przejzyj sobie GUS. W sektorze gospodarki produkcja
    >zarabia sie wiecej niz np w uslugach.

    to zależy.
    hydraulik
    administrator sieci
    stomatolog
    chirurg plastyczny
    pracują w usługach. Niektórzy z nich zarabiają znacznie więcej niż
    pracownicy produkcyjni. Statystyka spłaszcza pespektywę.

    >Firma produkcyjna KGHM, jedna z najwiekszych spolek w Polsce. 13-stki,
    >14-stki, premie, barbórki, zyski, dodatki. Mozna zarabiac wiecej niz
    >twoj szef w malej firmie.

    Chcesz iść pod ziemię - proszę bardzo Twój wybór, ale uważaj żebyś tam nie
    został. Polecam najpierw zobaczyć kopalnię od środka i warunki pracy.
    Moim zdaniem nie warte żadnych pieniędzy.

    Tutaj zresztą Cię nie rozumiem - w zakładach o jakich piszesz funkcjnują
    regulaminy wynagrodzeń i siatki płac więc wszystko jest jasne - wystarczy
    zapytać.
    Nikt tam nie negocjuje indywidualnych wynagrodzeń z grupą 700 pracowników
    pracujących na tym samym stanowisku, więc z uzyskaniem informacji o
    strukturze i wysokości płacy nie powinno być problemu.

    Gorsze jest to że wiele takich firm jest obstawionych agencjami leasingu
    pracowniczego lub agencjami pracy tymczasowej i dla świętego spokoju wolą
    zatrudnać w ten sposób aby nie mieć kłopotów z "ruchami z załogą", także
    może byc trudno z bezpośrednim zatrudnieniem w takiej firmie, ale życzę
    powodzenia.
    --
    Jackare