PracaGrupypl.praca.dyskusjeMala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow › Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    From: Shrek <l...@w...pl>
    Date: Sat, 22 Nov 2003 09:43:04 GMT

    Dnia 21 lis 2003, "PiotrG" <p...@s...com.pl> zapodal(a):

    > Bzdura. Bujda na resorach.

    Nie do konca, sa rozne czynniki, ale zarzadzanie jest chyba
    najwazniejszym.

    > Rozumiem, ze pracowales cale zycie
    > w budzetowce,

    Nie.

    > popijajac kawe 10 razy dziennie?

    6 :)

    > No, byc moze jest tak tez w firmach produkcyjnych.

    fakt, ale raczej moze byc niz jest.

    > Ale firmy uslugowe lub handlowo-uslugowe nie moga w
    > dzisiejszych czasach pozwolic sobie na labe.

    Chyba zadne nie moga.

    > Popracuj w serwisie albo supporcie jakiejs firmy, i pokombinuj
    > troche, jak supportowac dwa problemy na raz, szukajac jednoczesnie
    > rozwiazania trzeciego problemu, i wiedzac, ze od tego czy rozwiazesz
    > ten problem zalezy los kontraktu na 1.5mln$ (przypadek praktyczny)..

    Jesli uwzasz, ze to nie jest zle zarzadanie to ja nie rozumiem. Albo
    bierze sie wiecej pracownikow, albo mniej zadan. Jesli ktos nie moze sie
    skupic na problemie od ktorego zalezy taki kontrakt bo musi rozwiazywac 2
    dodatkowe, to jest to tragiczne zarzadzanie.

    > Wiesz, wszystko zalezy od poczucia odpowiedzialnosci - jesli chcesz
    > byc bylejakim pracownikiem, mozesz miec wszystko w dupie - praca
    > 8-16, nic za darmo, to sie nie da, tamto tez sie nie da.... Tak jak za
    > komuny. Bedziesz na tym samym stanowisku do konca zycia.

    Mozna chciec, a i tak sie nie da. Poza tym prezes bierze za to wiecej
    kasy, jest to jego firma wiec dla niego moze (nie musi) byc drugim domem.
    Pracownik podpisuje umowe na osiem godzin wiec nie ma obowiazku siedziec
    za darmo dluzej. Inaczej sprawa wyglada gdy za te dodatkowe godziny
    dostanie kase za nadgodziny, premie za zwiekszony zysk firmy. A ja siedze
    po godzinach bo sie chce nauczyc nowych rzeczy ale to jest dobre na
    poczatek, jak juz sie naucze to dlaczego mam zostawac po godzinach za
    darmo. Do pracy przychodzisz zarabiac pieniadze a nie dla przyjemnosci.

    > Jesli natomiast rozumiesz cele firmy i sens tego, co robisz, potrafisz
    > poczuc sie odpowiedzialny za swoja prace.

    Celem firmy jest pomnarzec dochody. Chyba, ze wierzysz w jakas misje
    firmy, ale to chyba tylko organizacje charytatywne (ew budrzetowka, ale w
    to juz chyba malo kto wierzy, pozatym piszemy jak rozumiem raczej o
    firmach prywatnych). Generalnie celem firmy jest zaracieac pieniadze dla
    wlasciciela, a celem pracownika zarabiac dla siebie.

    > (a w szczegolnosci za to,
    > co czasami spieprzysz - nie czarujmy sie, kazdemu sie zdaza), masz
    > szanse na cos innego. A co innego? To juz zalezy od firmy.

    Wszystkim sie zdarza mi, tobie zarzadzajacym, klientom...

    > PiotrG

    Pozdr.

    --
    Shrek