PracaGrupypl.praca.dyskusje › MLM - powiadomienie o popełnieniu przestępstwa, żadanie odszkodowania

  • 11. Data: 2005-11-25 12:36:46
    Temat: Re: MLM - powiadomienie o popełnieniu przestępstwa, żadanie odszkodowania
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A koszta użycia do roztrzygnięcia sporu narzędzia zwanego prawem to co?

    te koszty powstają zawsze gdy się po to narzędzie sięgnie, zawsze mozna ich
    pokrycie scedowac na uznanego winnym- o tym decyduje Sąd..

  • 12. Data: 2005-11-25 14:56:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > te koszty powstają zawsze gdy się po to narzędzie sięgnie, zawsze mozna ich
    > pokrycie scedowac na uznanego winnym- o tym decyduje Sąd..

    No to podaj przykład takiej decyzji Sądu w Polsce. Słucham uważnie.

    j.

  • 13. Data: 2005-11-25 15:42:03
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jackare napisał(a):
    > Dostałem (już nie pierwszy raz zresztą0 na mojego maila zaproszenie do MLM-
    > sciema z raportami.
    > Jako że ta forma to piramida finansowa ktora jest w Polsce nielegalna (vide:
    > Bluesky), uważam że zproszenie do nielefalnej działalności to nakłanianie do
    > przestępstwa.
    > Co sądzicie o zamiarze poinofrmowania o tym prokuratury i żadaniu
    > odszkodowania finansowego?

    Prokuraturę powinieneś powiadomić, natomiast co do odszkodowania to
    praktycznie nie masz szans. Musiałbyś udowodnić jakie szkody poniosłeś a
    to w tym przypadku byłoby niezwykle trudne. Zwróć też uwagę że proces o
    odszkodowanie toczyłby się z powództwa cywilnego więc sporo by Cię to
    kosztowało, zwłaszcza że tak jak wcześniej pisałem prawdopodobieństwo
    wygranej jest znikome.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2005-11-25 16:38:39
    Od: road666 <r...@p...fm>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Bluesky), uważam że zproszenie do nielefalnej działalności to nakłanianie do

    A moze to podpada pod oferte handlowa, ktorej wysylanie mailem rowniez
    jest niezgodne z polskim prawem :)

  • 15. Data: 2005-11-26 23:03:34
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-25, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > No to podaj przykład takiej decyzji Sądu w Polsce. Słucham uważnie.

    - Wszystkie (kilkanaście) moich spraw o alimenty, zakładanych przez moją
    Mamę. W sądach od PRL do III RP, na przestrzeni kilkunastu lat. Zawsze
    koszty sądowe ponosił pozwany (ojciec).

    - Znana mi z bliska sprawa rozwodowa (rozwód "z winy", sąd zasądził, że
    pozwany ma zwrócić za adwokata powódce. I to nietaniego adwokata ;-)

    Pewnie dałoby się więcej, ja nie miałem z wymiarem sprawiedliwości
    do czynienia ponad powyższe.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 16. Data: 2005-11-27 09:26:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    [...]

    > Pewnie dałoby się więcej, ja nie miałem z wymiarem sprawiedliwości
    > do czynienia ponad powyższe.

    Aaaa.... Daj sobie spokój. Naprawdę nie wiesz o czym mówisz ;)

    EOT.

    j.

  • 17. Data: 2005-11-27 21:59:33
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    vertret wrote:
    > Oczywiscie, że to ich prywatna sprawa.
    > Piramidy mi się nie podobaja podobnie jak palenie papierów. Zarówno o
    > rozumie palaczy jak i uczestników MLM mam podobne zdanie, ale to nie
    > znaczy, że chce im tego zabronic. Oczywiscie pod warunkiem, że sami
    > sie bedą w to bawić i nie wciagać innych.

    Maslo maslane. To wlasnie polega na wciaganiu innych.

  • 18. Data: 2005-11-28 06:09:10
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Maslo maslane. To wlasnie polega na wciaganiu innych.

    Dopóki nie będą przekonywać nożem, aby kupić udział to mogą sobie werbować kogo
    chcą.
    Nie ma obowiązku bycia mądrym.

    vertret

  • 19. Data: 2005-11-30 09:45:40
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    vertret wrote:
    > Dopóki nie będą przekonywać nożem, aby kupić udział to mogą sobie
    > werbować kogo chcą.

    To Twoja opinia. Polskie prawo stanowi inaczej.

    > Nie ma obowiązku bycia mądrym.

    Prawo ma również chronić słabych (tu naiwnych).

  • 20. Data: 2005-11-30 10:44:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotrek napisał(a):

    > To Twoja opinia. Polskie prawo stanowi inaczej.

    Podstawa prawna?

    > Prawo ma również chronić słabych (tu naiwnych).

    j/w

    j.