PracaGrupypl.praca.dyskusje › MCSA ??

  • 1. Data: 2005-02-13 12:50:19
    Temat: MCSA ??
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Czy moze sie ktos podzielic doswiadczeniami na temat MCSA?:
    jak zmienia sie wartosc pracownika na rynku pracy po uzyskaniu MCSA?
    czy pracodawcy w naszyk kraju uznaja ten certyfikat ?
    na jakie mozna liczy pensje [mniej wiecej - rzad wielkosci] na przyklad w
    Polsce polodniowej, polodniowo zachodniej ?

    pozdrawiam
    xyloo

  • 2. Data: 2005-02-13 13:48:58
    Temat: Re: MCSA ??
    Od: "t...@t...pl" <t...@t...pl>

> [...]
    > na jakie mozna liczy pensje [mniej wiecej - rzad wielkosci] na przyklad w
    > Polsce polodniowej, polodniowo zachodniej ?

    Nie znaja tego papieru i nic nie zmiania on w wartosci pracownika.
    Nawet MCSE niewiele daje w Polsce. Jedz za granice, np od UK.
    Tam doceniaja papiery chociaz MCSA tez malo kto zna
    :-)

    Pozdrawiam
    Tester
    tester321(bez_tego)@tlen.pl

  • 3. Data: 2005-02-13 14:10:13
    Od: " Jarod" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nawet MCSE niewiele daje w Polsce. Jedz za granice, np od UK.
    > Tam doceniaja papiery chociaz MCSA tez malo kto zna
    > :-)

    A jakie znaja w UK ? MCAD / MCSE ? [ interesuja mnie tylko papiery MS]
    Jarod

  • 4. Data: 2005-02-13 17:01:44
    Od: Melon <melonism@[REMOVE]op.pl>

    > Tam doceniaja papiery chociaz MCSA tez malo kto zna

    Roznie to bywa... Widzialem oferty pracy z wymaganym CCNA (Cisco) na
    stanowiskach helpdesku (1st line support, czyli odbierasz telefony).
    MCSE, MCP i bardziej popularne certyfikaty to tylko slowa kluczowe dla
    wiekszosci ludzi z HR.

    --
    1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

  • 5. Data: 2005-02-13 19:49:04
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Xyloo wrote:

    > Czy moze sie ktos podzielic doswiadczeniami na temat MCSA?:
    > jak zmienia sie wartosc pracownika na rynku pracy po uzyskaniu MCSA?

    przepraszam, ze poza tematem, ale dla mnie pytanie o MSCA
    a nie wyjasnienie co to jest (mam na mysli rozwiniecie
    skrotu) to snobizm; zatem gratuluje Ci wiedzy na temat
    MSCA i pozdrawiam inne osoby, ktore nie maja nawet pojecia
    z jakiej branzy jest MSCA;

    adas;

  • 6. Data: 2005-02-13 19:54:36
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skrotu) to snobizm; zatem gratuluje Ci wiedzy na temat
    > MSCA i pozdrawiam inne osoby, ktore nie maja nawet pojecia

    W rozmowie w realu by tak bylo, ale siedzimy na Sieci i google jest o
    klikniecie mysza.

    http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/default.a
    sp

    I.

  • 7. Data: 2005-02-13 20:19:35
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: adasiek [Sun, 13 Feb 2005 20:49:04 +0100]:

    > przepraszam, ze poza tematem, ale dla mnie pytanie o MSCA
    > a nie wyjasnienie co to jest (mam na mysli rozwiniecie
    > skrotu) to snobizm

    Dlaczego zaraz snobizm? Pytanie skierowane jest do okreslonej
    grupy osob ktore wiedza co to jest, a jesli ktos nie wie to
    istnieje google. Rozwijanie kazdego mozliwego skrotu uwazam
    za lekka przesade...

    Kira (NMSP i nie, nie rozwine)

  • 8. Data: 2005-02-13 20:19:37
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Immona wrote:

    > W rozmowie w realu by tak bylo, ale siedzimy na Sieci i google jest o
    > klikniecie mysza.
    >
    > http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/default.a
    sp

    dzieki - przeczytalem z lekka opis tego produktu na polskich
    stronach Microsoft; wynika z niego, ze certyfikat potwierdza
    umiejetnosc administrowania serwerami opartymi o Windows 2000
    i o Windows XP; zaswiadcza rowniez, ze delikwent ma wiedze
    na temat zarzania stacjami roboczymi (jak sadze opartymi o
    powyzsze systemy); czyli certyfikat ten jest dla pracodawcy
    potwierdzeniem pewnych umiejetnosci; niestety nie wiem jakich,
    ale nie sadze by byl to certyfikat bieglego administrowania
    systemami windows ani zorientowanego na bezpieczenstwo;

    ile Waszym zdaniem powinien kosztowac taki certyfikat (przy
    zalozeniu ze nie wliczamy w to zadnego przygotowania, tylko
    koszt egzaminu na certyfikat), zeby mogl byc traktowany
    przez pracodawce zatrudniajacego admina windowsow jako jedno
    z obligatoryjnych wymagan - tzn. zeby czlowiek ktory posiada
    odpowiednie umiejetnosci mogl bez problemu sobie certyfikat
    zdac, a jednoczesnie zeby nie bylo tak, ze setki ludzi
    probuja go zdac i jest zdawalnosc 10%; [...] a ile kosztuje??

    adas;

  • 9. Data: 2005-02-13 20:31:30
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Kira wrote:

> [...]
    > grupy osob ktore wiedza co to jest, a jesli ktos nie wie to
    > istnieje google. Rozwijanie kazdego mozliwego skrotu uwazam

    akurat w przypadku produktu takiego jak MCSA, ktory kosztuje
    ladne pare tysiecy zlotych, a wedle samego microsoft Polska,
    jest on skandalicznie malo popularny... czyli kreowany przez
    microsoft na jakies niesamowite dobro nie do zdobycia...
    dostrzegam szanse snobistycznego traktowania tego certyfikatu;
    oto przychodzi posiadacz MCSA na rozmowe kwalifikacyjna, rzuca
    na stol swoj MCSA i czeka, az ekipa rekrutujaca padnie na kolana;
    no i widze, ze nawet nie posiadajac MCSA mozna na jakims forum
    rzucic haslo "MCSA" i wszystkim czytajacym opadaja szczeki, bo
    oto jest podnoszony temat MCSA; no i fakt, ze ktos traktuje ten
    caly MCSA tylko jako klucz do wysokich zarobkow: "aha, teraz
    zarabiam 5kPLN/miesiac, ale jak kupie sobie MCSA to przeniose
    sie do konkurencji i bede zarabial 12kPLN/miesiac - pomyslmy
    czy mi sie to kalkuluje";

    adas;

  • 10. Data: 2005-02-13 20:54:00
    Od: "Piter" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > na jakie mozna liczy pensje [mniej wiecej - rzad wielkosci] na przyklad w
    > Polsce polodniowej, polodniowo zachodniej ?

    Jeśli chcesz być administratorem systemów MS, na pewno warto mieć certyfikat
    MCSA/MCSE.
    Na pewno warto posiadać wiedzę i umiejętności takie one sobą prezentują.
    Dziwnie, jak ludzie piszą, że MCSA jest mało popularny.
    Oglądam co pewien czas oferty pracy (w Warszawie) i w miarę często
    poszukiwani są Administratorzy Windows 2000/2003.
    Czasami MCSA/MCSE są wymagane, czasami zalecane, ale na pewno na stanowisku
    Administratora Systemów MS będą pomocne.
    Czasami widzę, że banki (pewien czas temu np. Fortis) szukają
    Administratorów Systemów MS.
    Powodzenia i pozdrawiam.

    Piter (gubit)
    PS. Pewien czas temu zdawałem egzamin 70-215 (Windows 2000 Server), jak byś
    chciał materiały, to coś mam.