PracaGrupypl.praca.dyskusje › :::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu

  • 1. Data: 2005-02-13 01:38:57
    Temat: :::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

    Witam,

    pisalem juz w tym temacie na pl.biznes, ale tam nikt nie udzielil mi
    odpowiedzi. Moze wiec tutaj znajde odpowiedz na nurtujace mnie pytania.

    Zalozylem firme miesiac temu i przede mna pierwsze miesieczne
    rozliczenie. rozliczam sie w formie ksiegi przychodow i rozchodow. mam do
    wypelnienia pit-5 za styczen. i tutaj mam problem... to znaczy w rubryce
    20. (koszty uzyskania przychodu) wpisuje wszystkie poniesione koszty za
    styczen + zus (spoleczene i fundusz pracy) czy bez zusu? do czego sluzy
    czesc E tego PITa? mam tam odliczenia od dochodu i 1. Skladki na
    ubezpieczenia spoleczne. To tam umieszczam zus, czy w kosztach uzyskania
    przychodu?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-02-13 09:59:55
    Temat: Re: :::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Do KUP zaliczasz FP+FGSP-czyli robisz dowod wewnetrzny i wrzucasz do
    ksiazki, zus - czyli ubezpieczenia spoleczne wykazujesz w czesci E1 wiersz
    34, potem leci normalnie i wazne ze od podatku odliczasz zdrowotne fatycznie
    zaplacone czyli naliczone w grudniu zaplacone w styczniu.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-02-13 12:11:59
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [ThauthiM] - 2005-02-13 14:02:

    > 1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    PIT-5 składasz co miesiąc bez względu na to czy masz zysk czy stratę. W
    tym drugim przypadku po prostu nie odprowadzasz zaliczki. Przychody i
    koszty na PIT-5 wykazujesz narastająco od początku roku (np. w PIT-5 za
    czerwiec podasz przychód i koszty za okres całego półrocza). Stara z
    jakiegoś miesiąca rozlicza się w związku z tym "automatycznie".

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 4. Data: 2005-02-13 12:14:36
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > 1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    PIT 5 skladasz w przypadku wystapienia koniecznosci zaplaty podatku
    Podatek dochodowy obliczasz narastajaco za caly rok, tak wiec deklaracja
    PIT 5 za luty bedzie obejmowala koszty i przychody stycznia i lutego.

    > 3. PIT-5 skladam? - JAK WYSTAPI PODATEK DO ZAPLATY W 1 MIESIACU TO
    > SKALADASZ, JAK NIE TO NIE AZ DO MOMENTU WYSTAPIENIA, A JAK POZNIEJ BEDZIE
    > STRATA TO SKLADASZ JUZ DO KONCA

    Sciagnij sobie program do robienia PIT5 www.pity.pl sam ci wypelnia
    deklaracje ty tylko wpisujesz koszty i przychody etc.
    pozdr.
    KJ

  • 5. Data: 2005-02-13 12:33:03
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [jarmulowicz krzysztof] - 2005-02-13 13:14:

    > PIT 5 skladasz w przypadku wystapienia koniecznosci zaplaty podatku

    Fakt :) Pominąłem ten szczegół z pierwszym pitem.

    > Sciagnij sobie program do robienia PIT5 www.pity.pl sam ci wypelnia
    > deklaracje ty tylko wpisujesz koszty i przychody etc.

    Ja korzystałem i mogę polecić Małą Księgowość Rzeczpospolitej. Kwoty na
    PIT się wpisują same :) Poza tym prowadzi KPiR, magazyn, fakturowanie,
    rozrachunki, ofertowanie, środki trwałe, przelewy, parę innych
    przydatnych drobiazgów i co najważniejsze jest gratis :)

  • 6. Data: 2005-02-13 13:02:46
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

> [...]
    > 34, potem leci normalnie i wazne ze od podatku odliczasz zdrowotne fatycznie
    > zaplacone czyli naliczone w grudniu zaplacone w styczniu.

    Dziekuje za odpowiedz. Jeszcze tylko jedna sprawa.

    Przypuscmy, ze firma rozpoczela dzialalnosc 10 stycznia b.r. Przypuscmy,
    ze do 20 lutego chce za nia zlozyc pit-5. W miesiacu styczniu firma
    odnotowala strate w wysokosci powiedzmy 300zl. Przyjmijmy, ze zarobila 300
    i ma straty 300.

    1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    W miesiacu nastepnym firma ma przychod 1500zl (powiedzmy ze bez zadnych
    strat). Kosztow powiedzmy 100. Czyli mamy zarobkow 1400zl.

    2. Rozumiem, ze dalej podatku nie place, jako ze moj dochod w tym roku nie
    przekroczyl jeszcze 2790zl, czy tak?
    3. PIT-5 skladam?
    3. Czy te 2790zl to jest przychod-koszty, czy po prostu przychod?
    4. Co sie dzieje z tymi pieniedzmi (strata) ze stycznia? Czy moge sobie ja
    odliczyc w nastepnych miesiacach?

    z gory dziekuje za pomoc

  • 7. Data: 2005-02-13 14:08:27
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 13 lut 2005 w liście [news:cunh9c$gps$1@opal.futuro.pl] Pe.Ka
    [c...@t...cy] napisał(a):

> [...]
    > fakturowanie, rozrachunki, ofertowanie, środki trwałe, przelewy,
    > parę innych przydatnych drobiazgów i co najważniejsze jest gratis

    Potwierdzam i polecam ten program.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 8. Data: 2005-02-13 16:25:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > potem leci normalnie i wazne ze od podatku odliczasz
    > zdrowotne fatycznie zaplacone czyli naliczone w grudniu zaplacone w
    > styczniu.

    No nie zupełnie faktycznie zapłacone.
    Zapłaci 8,25% czy 8,5% podstawy,
    ale odliczyć tylko 7,75% można.

  • 9. Data: 2005-02-14 16:50:29
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Sun, 13 Feb 2005 01:38:57 +0000, gdy ThauthiM
    <u...@i...pl> napisał:

    >Witam,
    >
    >pisalem juz w tym temacie na pl.biznes, ale tam nikt nie udzielil mi
    >odpowiedzi. Moze wiec tutaj znajde odpowiedz na nurtujace mnie pytania.

    ... a na pewno ją znajdziesz na pl.soc.prawo.podatki :)

    r.