PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyka: AGH czy Politechnika Wrocławska...

  • 1. Data: 2005-02-12 16:24:11
    Temat: Informatyka: AGH czy Politechnika Wrocławska...
    Od: "Darek" <n...@s...pl>

    Witam

    Co byście wybrali na moim miejscu do studiowania. AGH czy PW? We Wrocławiu
    mam prawie pewną pracę na pierwszy rok i myślę że na zaoczne lub wieczorowe
    bym się dostał... AGH podobno ma jednak lepszą renomę?
    Czy płaca 1000 zł dla studenta pracującego, powiedzmy o dwa kroki od swojej
    specjalizacji to bardzo mało? Czy to o wiele mniej niż w Krakowie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-12 16:35:47
    Temat: Re: Informatyka: AGH czy Politechnika Wrocławska...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Darek <n...@s...pl> zapodał(a):
    > Witam
    >
    > Co byście wybrali na moim miejscu do studiowania. AGH czy PW?

    Na wstępie - PW - tak najczęsciej określa się Politechnikę Warszawską,
    Wrocławska to PWR (albo PeWro).
    AGH jest wyżej w rankingach, ale ja bym pewnie wybrał PWR, bo znam
    tą uczelnię ;)

    > We Wrocławiu
    > mam prawie pewną pracę na pierwszy rok i myślę że na zaoczne lub wieczorowe bym się
    dostał...

    No to chyba nie ma o czym mówić? Na zaoczne się dostaniesz, byle się utrzymać.

    > AGH podobno ma jednak lepszą renomę?

    ma wyższą renomę.

    > Czy płaca 1000 zł dla studenta pracującego, powiedzmy o dwa kroki od swojej
    specjalizacji to bardzo mało?

    Zależy jak na to patrzeć - chodzi o to, czy za to masz się utrzymać. Niby dużo,
    ale:
    - mieszkanie we Wrocławiu to ok. 350zł/ms
    - miesięcznie ok. 400zł za uczelnię (~2000/5)
    - na jedzenie trzeba liczyć z 300-350zł

    ... no i już zaczynamy przekraczać 1000zł... (rozumiem że netto 1000zł będziesz
    zarabiać...).
    Jedziemy dalej:
    - komunikacja miejsca: min. 60zł/ms - ulgowa karta (120 bez zniżek)
    - jak studia - to ksiązki - chociaż 50zł/ms
    - ubrać się też trzeba
    - na piwo trzeba wyskoczyć: 5zł piwo w knajpie (3.5, jak się złapać na studenckie)

    1000zł.... dużo, czy mało? ;)

    > Czy to o wiele mniej niż w Krakowie?

    Nie wiem :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2005-02-12 16:46:44
    Od: "Darek" <n...@s...pl>

    > No to chyba nie ma o czym mówić? Na zaoczne się dostaniesz, byle się
    > utrzymać.

    Hmm... co znaczy że się dostane? :). Powiem szczeże: nie licze na super
    wyniki z matury czy stypendium od Kwaśniewskiego... ale w końcu jeśli nie
    ja, to kto? W końcu jest prawie połowa w gorszej sytuacji :P.
    Ile tak mniej-więcej % się tam dostaje? Ile osób na jedno miejsce na
    zaoczne?

    > ma wyższą renomę.

    A na jakiej podstawie ustalane są renomy uczelnii?

    > - mieszkanie we Wrocławiu to ok. 350zł/ms
    Właśnie... widziałem w ogłoszeniach. Jak wygląda takie mieszkanie? Czy to
    kompletny syf, trzeba mieszkać z kimś innym w pokoju, bród, brak ciepłej
    wody itp. czy raczej warunki do życia?

    > - na piwo trzeba wyskoczyć: 5zł piwo w knajpie (3.5, jak się złapać na
    > studenckie)

    Własnie... dla mnie to kurortowe ceny...

    > 1000zł.... dużo, czy mało? ;)

    Chyba mało... ale może rodzice dopłacą jak się mnie pozbędą? :D

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-02-12 17:28:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2005 17:46:44 +0100, "Darek" <n...@s...pl> wklepał(-a):

    >Właśnie... widziałem w ogłoszeniach. Jak wygląda takie mieszkanie? Czy to
    >kompletny syf, trzeba mieszkać z kimś innym w pokoju, bród, brak ciepłej
    >wody itp. czy raczej warunki do życia?

    Przedpiśca użył chyba skrótu myślowego. Za taką cenę będziesz mieć co najwyżej
    pokój, a nie całe mieszkanie.

  • 5. Data: 2005-02-12 17:41:30
    Od: "Darek" <n...@s...pl>

    > Przedpiśca użył chyba skrótu myślowego. Za taką cenę będziesz mieć co
    > najwyżej
    > pokój, a nie całe mieszkanie.

    Ja też... :). Za 350 zł całe mieszkanie to może na Ukrainie :P

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-02-13 09:20:34
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Darek <n...@s...pl> zapodał(a):
    > Hmm... co znaczy że się dostane? :). Powiem szczeże: nie licze na super wyniki z
    matury czy stypendium od Kwaśniewskiego... ale
    > w końcu jeśli nie ja, to kto? W końcu jest prawie połowa w gorszej sytuacji :P.

    To są studia zaoczne - płacisz właśnie za to, aby się dostać.

    > Ile tak mniej-więcej % się tam dostaje? Ile osób na jedno miejsce na zaoczne?

    Tym się nie przejmuj - dostaniesz się.

    > A na jakiej podstawie ustalane są renomy uczelnii?

    Osiągnięcia naukowe doktorów, honorowanie dyplomu na świecie,
    poziom, etc.

    > Właśnie... widziałem w ogłoszeniach. Jak wygląda takie mieszkanie? Czy to kompletny
    syf, trzeba mieszkać z kimś innym w pokoju,
    > bród, brak ciepłej wody itp. czy raczej warunki do życia?

    350zł - pokój 2 osobowy (lub mała 'jedynka'), najczęsciej ze wszystkim
    (lodówka, łazienka, internet...). Troszkę poszukać i za 350zł super.

    > Własnie... dla mnie to kurortowe ceny...

    Tak jest w każdym większym mieście, pojedź do Warszawy - tam w Rynku to chyba
    przyzwoite ceny tylko w Pizza Hut :>
    Inna sprawa: piwo w sklepie ma normalną cenę, zawsze można wypić np. na wałach
    przy Politechnice :D

    > Chyba mało... ale może rodzice dopłacą jak się mnie pozbędą? :D

    Są ludzie, którzy się za duuuużo mniej utrzymują jako studenci. Obiad można zjeść za
    2zł
    (w MISiu, albo pierogi w jakimś 'Manhatanie'), nie trzeba łazić po jadłodajniach;
    jak się mieszka w kilka osób - można wspólnie gotować... (jedej osobie się nie opłaca
    raczej).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 7. Data: 2005-02-13 09:21:36
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> zapodał(a):
    > Dnia Sat, 12 Feb 2005 17:46:44 +0100, "Darek" <n...@s...pl> wklepał(-a):

    > Przedpiśca użył chyba skrótu myślowego. Za taką cenę będziesz mieć co
    > najwyżej pokój, a nie całe mieszkanie.

    Wynajęcie kawalerki - ceny zaczynają się do 700zł (ale taka sobie kawalerka, do tego
    dodaktowe opłaty). Dwa małe pokoje: ceny od 1000zł w górę.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 8. Data: 2005-02-13 20:09:25
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Darek wrote:

    > A na jakiej podstawie ustalane są renomy uczelnii?

    no coz... uczelnia o wyzszej renomie wcale nie musi pociagac
    za soba lepszego wyksztalcenia; na renome skladaja glownie
    osiagniecia naukowe pracownikow i studentow; projekty badawcze
    w ktorych uczestnicza poszczegolne jednostki uczelniane,
    udzial w konferencjach; a z osiagniec naukowych to glownie
    publikacje, stopnie naukowe pracownikow, liczba cytowan,
    wypromowani samodzielni pracownicy naukowi, zdobyte granty,
    nagrody ministra, prezydenta, rozne inne...

    ..ale to jest bardzo mylace kryterium, bo po pierwsze
    ludzie z ktorymi bedziesz mial stycznosc jako student wcale
    niekoniecznie musza byc dobrymi wykladowcami, dobrze
    prowadzic zajec - mimo ze maja duze osiagniecia naukowe -
    a po drugie studiujac bedziesz mial stycznosc z jednym
    wydzialem i prawdopodobie z jednym instytutem, ktory
    moze byc znacznie lepszy albo znacznie gorszy niz reszta
    uczelni a nawet wydzialu;

    przykladowo na Politechnice Poznanskiej kierunek Informatyka
    zostal przeniesiony z Wydzialu Elektrycznego (gdzie byl razem
    z np. elektrotechnika) na Wydzial Informatyki i Zarzadzania
    (ktory powstal specjalnie w tym celu w wyniku wytworzenia
    trzech wydzialow z dwoch); w efekcie okazalo sie, ze powstalo
    niezle zamieszanie i nowy wydzial praktycznie nie mial wynikow
    m. in. w kwestii wypromowanych doktorow; dodatkowo czesc
    pracownikow z informatyki pozostala na starym wydziale;
    jesli chodzi o zajecia dla studentow, to trzon kadry pozostal
    prawie ten sam (profesorowie, doktorzy hab.) - a pozycja
    samego kierunku w najrozniejszych opracowania sie zmienila;

    adas;