PracaGrupypl.praca.dyskusje › MCSA ??

  • 21. Data: 2005-02-14 19:31:11
    Temat: Re: MCSA ??
    Od: whatever <"tjabek(whatever)"@o2.pl>

    Express wrote:

    > W takim razie musiało potanieć.

    > Jest to metoda (całkiem niezła), ale do większego kursu (AD, MS SMS) to
    > jednak trzeba mieć nieco sprzętu na sensowne laboratorium.

    jejku, czy parę płyt na BX-ie albo nawet LX-ie to kosztuje majątek?
    potem zawsze można opchnąć.... jeśli nawet za mniej to i tak się opłaca,
    poza tym może się okazać że żona potrzebuje peceta do netu.... :-)

    Tomek

  • 22. Data: 2005-02-14 20:51:32
    Od: Express <e...@s...org>

    whatever wrote:

    > jejku, czy parę płyt na BX-ie albo nawet LX-ie to kosztuje majątek?
    > potem zawsze można opchnąć.... jeśli nawet za mniej to i tak się opłaca,
    > poza tym może się okazać że żona potrzebuje peceta do netu.... :-)

    Pewnie, że można tylko po co jak się znajdzie sponsora w postaci
    bogatego pracodawcy?
    Po za tym nie zawsze się ma warunki lokalowe na postawienie tych kilku
    PC. Osobiście wolę rozwiązanie pt. jedna mocarna, dobrze wypasiona w
    pamięć maszyna a na niej MS Virtual Server i Virtual PC(ty). Tak jakby
    bardziej kompaktowe. :)
    Ja np. potrzebowałem nie tak całkiem dawno laboratorium z 10-12 maszyn
    do nauki, testów i wdrożenia MS SMS2003

    EOT bo bardzo NTG. No chyba, że cały czas robimy wszystko w pracy ;)

    --
    Michał "Express" Sadowski
    http://krowa.org/?art=onas&ik=9

  • 23. Data: 2005-02-14 20:58:24
    Od: "Orange" <m...@p...onet.pl>

    Nie wiem na jakie profity możesz liczyć, ale myślę, że warto składać papiery do
    firm, które startują w przetargach (produkty dla sektora publicznego). W nich
    liczy się papier ze względu na pozycje w przetargach. Nie wiem, czy w jakiś
    sposób podwyższy to Twoje zarobki, ale w każdym razie podwyższy szansę dostania
    pracy.

  • 24. Data: 2005-02-14 22:05:31
    Od: <tester321(bez_tego)@tlen.pl>

    "Express" <e...@s...org> wrote in message

> [...]
    > do nauki, testów i wdrożenia MS SMS2003
    >
    > EOT bo bardzo NTG. No chyba, że cały czas robimy wszystko w pracy ;)

    Ale pitolicie chlopaki ...
    Jesli uwazacie ze mozna sie wszystkiego nauczyc na domowym laboratorium to
    sie mocno mylicie ...
    W domu nie masz zgraji debilnych uzytkownikow ktorzy tylko dlatego nie
    kalecza sie myszka bo nie ma ostrych krawedzi ...
    rok praktyki w duzej sieci daje wiecej niz kilka lat "laboratorium"
    no ale to moje prywatne zdanie
    a co do testow to czesto sie okazuje ze rzecz ktora robie w 15 sekund "po
    swojemu" mozna zrobic w 3 minuty wg zalecen M$ i co gorsza to jest jedynie
    sluszna odpowiedz na tescie
    :-)

    Pozdrawiam
    tester

    PS: jak juz sie tak chwalimy to MCP, MCSA, MCSA messaging, MCSE (W2K)
    :-P

  • 25. Data: 2005-02-14 22:13:05
    Od: <tester321(bez_tego)@tlen.pl>

    > A jakie znaja w UK ? MCAD / MCSE ? [ interesuja mnie tylko papiery MS]

    w zasadzie to chyba tylko MCP i MCSE ...
    coniektorzy jeszcze czasami MCDBA ale to juz rzadkosc

    Pozdrawiam
    tester

  • 26. Data: 2005-02-14 22:16:53
    Od: Express <e...@s...org>

    tester321(bez_tego)@tlen.pl wrote:

    > Jesli uwazacie ze mozna sie wszystkiego nauczyc na domowym laboratorium to
    > sie mocno mylicie ...

    A kto tak napisał? Można wiele, ale żywe środowisko z ludźmi jest o
    wiele ciekawsze.

> [...]
    > kalecza sie myszka bo nie ma ostrych krawedzi ...
    > rok praktyki w duzej sieci daje wiecej niz kilka lat "laboratorium"

    Rok na Help Desku, trzy lata jako admin (plus jeszcze 9 miesięcy jako
    WebMaster i 1,5 roku we wdrożeniu SAP R/3) w firmie na 1200 użytkowników
    i 15 lokalizacji rozsianych po kraju i 80 serwerów (od NT do 2003) może
    być? A te liczby o tylko w PL. AD. u mnie to 130 serwerów (niestety nie
    administruję tym).

    > a co do testow to czesto sie okazuje ze rzecz ktora robie w 15 sekund "po
    > swojemu" mozna zrobic w 3 minuty wg zalecen M$ i co gorsza to jest jedynie
    > sluszna odpowiedz na tescie

    Niestety to jest prawda i na tym wielu ludzi się wykłada na egzaminach.

    > PS: jak juz sie tak chwalimy to MCP, MCSA, MCSA messaging, MCSE (W2K)

    A ja nie mam żadnego zdanego egzaminu (nigdy nie podchodziłem) i na
    razie mi z tym dobrze.
    BTW. Po co pisać o MCP jak sie ma MSCA czy MCSE. Chyba, że to coś poza
    ścieżką :)

  • 27. Data: 2005-02-14 22:17:13
    Od: <tester321(bez_tego)@tlen.pl>

    > ile Waszym zdaniem powinien kosztowac taki certyfikat (przy
    ile kosztuje ?
    chlopie tego sie nie kupuje tak jak dyplomu magistra na bazarze ...

    > zalozeniu ze nie wliczamy w to zadnego przygotowania, tylko
    > koszt egzaminu na certyfikat), zeby mogl byc traktowany
    > przez pracodawce zatrudniajacego admina windowsow jako jedno
    > z obligatoryjnych wymagan - tzn. zeby czlowiek ktory posiada
    > odpowiednie umiejetnosci mogl bez problemu sobie certyfikat
    > zdac, a jednoczesnie zeby nie bylo tak, ze setki ludzi
    > probuja go zdac i jest zdawalnosc 10%; [...] a ile kosztuje??

    zdawalnosc egzaminow MCP jest wysoka poniewaz Ci ktorzy do nich podchodza
    solidnie sie do nich ucza ...
    a wymagania sa czasami naprawde wysokie, 90% poprawnych odpowiedzi zeby
    zaliczyc

    Pozdrawiam
    tester