PracaGrupypl.praca.dyskusje › Londyn - raj dla informatykow

  • 1. Data: 2004-08-15 12:59:17
    Temat: Londyn - raj dla informatykow
    Od: "Wieslaw Paslawski" <h...@o...pl>

    Witam!

    Jesli ktos lubi podrozowac, zna angielski i ma juz dosc pracy za tysiaka
    miesiecznie, moze smialo kupic bilet lotniczy do Londynu i powiedziec swemu
    pracodawcy zeby za taka kase pocalowal sie w dupe.

    Prawde powiedziawszy ja sam nie jestem jakims guru z informatyki, a normalna
    stala prace znalazlem juz po tygodniu. I to w pierwszej firmie do ktorej
    poszedlem. Rozeslanie CV na ofety pracy skutkuje telefonami od agencji
    posrednictwa i pracodwacow. Tutaj pracy w IT jest wiecej niz za najlepszych
    czasow w Warszawie. I obwiazuje taka zasada, ze jesli w Polsce byles w czyms
    dobry, to tutaj bedziesz gwiazda.

    Miesiac idzie spokjnie przezyc za 320 funtow (bez zaciskania pasa), reszte
    mozna odlozyc.

    Jak szukac pracy? Tak jak w Polsce, tylko trzeba mowic po angielsku. Najepiej
    zaczac jeszcze z Polski. Umowiec sie na spotakana z kilkoma firmami i
    przyjechac tutaj. Prawde powiedziwaszy odzew na CV z tutejszym adresem i
    tutejszym telefonem komorkowym jest nieporownywalnie wieszkszy niz z adresem i
    telefonem w Polsce.

    Powodzenia!

    Pozdrawiam

    Wieslaw Paslawski

  • 2. Data: 2004-08-15 14:31:38
    Temat: Re: Londyn - raj dla informatykow
    Od: "motto" <m...@w...pl>

    "Wieslaw Paslawski" <h...@o...pl> wrote in message
> [...]
    swemu
    > pracodawcy zeby za taka kase pocalowal sie w dupe.
    Wiem o tym wiem, niestety we Wrocławiu jeszcze kilka lat posiedzieć muszę.
    (przyszła żona studia kończy). Ja sobie zadzwoniłem tydzień temu tak z
    ciekawości, powiedziałem co potrafię (bez przerysowywania), pogadaliśmy
    troszkę i facet od ręki chciał mnie zatrudnić (mój angielski to "kali chcieć
    gorąca kochać dziewczyna"), a tu w Polsce nie raz się krzywili lub mówili że
    za mało umiem (kilka lat pracy szukałem). Polska to ogólnie chory kraj pod
    względem pracy, choć w końcu uśmiechnęło się do mnie szczęście i szef się
    zapytał na rozmowie, czy nie za mało na moje kwalifikacje oferuje... (jakby
    wiedział ile tysięcy km po Polsce zrobiłem w poszukiwaniu pracy, to by na
    pewno się nie pytał :P)

    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    http://www.mandrake.pl http://www.mandrake.int.pl

  • 3. Data: 2004-08-15 16:30:03
    Od: "John" <j...@s...com>

    Dzieki, powialo optymizmem :)

    pozdr. bach
    bach2k.republika.pl

  • 4. Data: 2004-08-15 16:41:24
    Od: "Toma" <t...@k...neostrada.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Paslawski" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Jesli ktos lubi podrozowac, zna angielski i ma juz dosc pracy za tysiaka

    > Powodzenia!
    > Pozdrawiam
    > Wieslaw Paslawski

    Witam,
    a mozesz napisac pare szczegolow? jak szukales pracy, moze jakies adresy?
    pozatym 320 funtow na miesiac?
    ale co w to wliczasz? bo samo mieszkanie jest drozsze?

    Pozdr

    Toma

  • 5. Data: 2004-08-15 16:43:46
    Od: "John" <j...@s...com>

    > a mozesz napisac pare szczegolow? jak szukales pracy, moze jakies adresy?
    > pozatym 320 funtow na miesiac?
    > ale co w to wliczasz? bo samo mieszkanie jest drozsze?

    no wlasnie to akorat, brzmi dosc nieprawdopodobnie
    (chyba ze wynajmujac pokoj u kogos, albo wspolnie z
    kims malutkie mieszkanie i jedzac zupki w proszku)

    pozdro. bach
    bach2k.republika.pl

  • 6. Data: 2004-08-15 17:26:49
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    Ty misiu pochwal sie ile zarabiasz i gdzie pracujesz, bo mam wrazenie, ze
    miales piekny sen i po prostu pierdolisz.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 7. Data: 2004-08-15 17:26:51
    Od: "marek" <m...@b...com>

    Użytkownik "John" <j...@s...com> napisał w wiadomości

    > no wlasnie to akorat, brzmi dosc nieprawdopodobnie
    > (chyba ze wynajmujac pokoj u kogos, albo wspolnie z
    > kims malutkie mieszkanie i jedzac zupki w proszku)

    dolaczam sie w watpliwosciach co do kosztow (320gbp za miesiac).
    jasne, mozna... trafic na tani pokoj, jesc oszczednie, do pracy chodzic
    piechota lub jezdzic rowerem.
    ale czasem sie nie da.
    przykladowe koszty _tygodniowe_
    mieszkanie (pokoj) 50 - 80 funtow (i wiecej)
    jedzenie - ok 20 (i wiecej)
    dojazd MPK ok 20 (i wiecej)
    wszelkie inne oplaty - jesli sa, np: oplaty za prad, gaz, telefon, komorke.
    (od 5 do 30 funtow)

    To powyzsze bez _jakichkolwiek_ wydatkow na "przyjemnosci" (dla kazdego cos
    innego :)

    ALE - nie chce przez to powiedziec, ze pracy nie ma. Nawet przy kosztach
    wlasnych ok 500 - 600 funtow miesiecznie, placa informatyka sie "oplaci" :))
    Zachecam wszystkich: przyjezdzajcie i wygryzcie Hindusow ;)

    marek

  • 8. Data: 2004-08-15 19:56:58
    Od: "wieslaw" <h...@o...pl>

    > Ty misiu pochwal sie ile zarabiasz i gdzie pracujesz, bo mam wrazenie, ze
    > miales piekny sen i po prostu XXXX>

    przyjechalem 19 lipca i w ciagu tygodnia dostalem prace jako sowtware support
    analist, chociaz bylem juz nastawiony na to ze bede zasuwal na zmywaku. zarobki
    nie sa rewelacyjne 13K rocznie, ale to przeciez dopiero pierwsza praca.
    rozgladam sie za czyms lepszym. z tego co widze przy moich umiejetnosciach
    realne sa dochody 18-20K roczne.

    Skad w tobie tyle niewiary?

    Wieslaw

  • 9. Data: 2004-08-15 21:22:12
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > nie sa rewelacyjne 13K rocznie, ale to przeciez dopiero pierwsza praca.

    Moze i pierwsza, ale w branzy IT. Policzmy: 13K rocznie to ok. 1083
    miesiecznie. Przy zastosowaniu polskiej normy godzinowej (176h
    miesiecznie) daje to 6,15 funta na godzine. Z tego co się orientuje to
    placa minimalna w UK wynosi 4,5 funta na godzine. A wiec rajem dla
    informatyka ma byc kraj, gdzie placa jej/jemu 35% wiecej od placy
    minimalnej? W Polsce (proporcjonalnie) to by bylo 1100 zl brutto.
    Ponadto, tak jak sie to juz przewijalo w poprzednich komentarzach, nie
    wierze, ze za 320 funtow mozna sie utrzymac przez miesiac.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 10. Data: 2004-08-16 04:33:19
    Od: "John" <j...@s...com>

    "Paweł O." <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Moze i pierwsza, ale w branzy IT. Policzmy: 13K rocznie to ok. 1083
    > miesiecznie.

    Czyli jednak okolo 7 tys zl. (a Wieslaw pisal na pl.biznes ze glownie
    zatrudnia sie
    o dzielo - BTW jaki spaci sie tam od takiej umowy podatek?), a przeciez to
    praca znaleziona w tydzien. Chociaz z tego co czytalem to absolwent IT
    zarabia
    tam okolo 24k (brutto), i na tyle liczylem w czasie pierwszych 2 lat. Mimo
    wszystko uwazam ze nie jest zle. Jesli Wieslaw podal brutto to wychodzi
    netto 876/mc przy normalnej umowie - 400 zostaje okolo 3 tys zl. mozna
    kupic niezlego kompa z jednej pensji, lcd 19" albo odlozyc na samochod,
    w kraju przy 1000zl to nie bylo by mozliwe.

    pozdro. bach
    bach2k.republika.pl