PracaGrupypl.praca.dyskusje › List motywacyjny

  • 1. Data: 2005-11-08 17:34:00
    Temat: List motywacyjny
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    witam szanownych grupowiczów
    byłam na rozmowie w sprawie pracy w biurze rachunkowym, gdzie szefowa poprosiła
    mnie o napisanie czegoś w rodzaju listu motywacyjnego.
    czym umotywować, jak zaargumentować chęć pracy w jej firmie?
    stosowanie sformułowań typu: "chcę, bo chcę", "potrzeguję pracy bo nie mam na
    chleb", raczej chyba nie zachęcą jej do zatrudnienia mojej osoby?
    czy najlepiej zaargumentować chęć podjęcia pracy w tego typu firmie?
    na co zwracają uwagę właściciele tego rodzaju firm? jakich predyspozycji
    oczekują od swoich pracowników?
    może jest na grupie osoba z HR i nakreśli profil?
    Liczę na waszą pomoc :)
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2005-11-08 18:03:20
    Temat: Re: List motywacyjny
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Iwona [8 Nov 2005 18:34:00 +0100]:

    > czym umotywować, jak zaargumentować chęć pracy w jej firmie?

    A przepraszam, dlaczego chcesz pracować akurat w tej firmie?

    > stosowanie sformułowań typu: "chcę, bo chcę", "potrzeguję
    > pracy bo nie mam na chleb", raczej chyba nie zachęcą jej
    > do zatrudnienia mojej osoby?

    Raczej nie. Rozumiem, że jest Ci dokładnie obojętne co robisz
    i dla kogo, byle płacili - tak...?

    Kira

  • 3. Data: 2005-11-08 18:13:52
    Od: vertret <v...@o...pl>

    Dnia 08-11-2005 o 18:34:00 Iwona <i...@p...onet.pl>
    napisał:

    > stosowanie sformułowań typu: "chcę, bo chcę", "potrzeguję pracy bo nie
    > mam na
    > chleb", raczej chyba nie zachęcą jej do zatrudnienia mojej osoby?

    "Nie manie" na chleb to jest twój problem a nie pracodawcy, więc musisz
    napisać jakie korzyści bedzie on mieć, gdy cie zatrudni.

    --
    vertret

  • 4. Data: 2005-11-08 18:18:54
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    wprawdzie do haeru mi bardzo daleko, ale spróbuje ci odpowiedzieć.

    potraktuj list motywacyjny jako "pieśń pochwalna mojej osoby w celu lepszego
    jutra waszej wspaniałej firmy"
    napisz, dlaczego chcesz tam pracować. skoro biuro rachunkowe, to jak mniemam
    jako księgowa bądź jej pomoc. lubisz liczby, mnożyć je dzielić i rozkładać
    na odpowiednie kupki. sprawdzać że bilans wszystkich kupek jest prawidłowy.
    kontrolować, żeby jakieś skróty z jednej kupki do drugiej się nie
    potworzyły. cos wymyślisz jak to ładniej w słowa ubrać :)
    a z kategorii ogólnych - napisz cos o sobie. że lubisz, wiesz, potrafisz,
    pogłębisz swoja wiedzę w jakims temacie. a swoją wiedzę popierasz np.
    dodatkowymi kursami xyz.
    podkreśl swoje mocne strony. poprzyj jakimis słowami, że bez ciebie zginą.
    że tylko ty i nikt inny.

    > stosowanie sformułowań typu: "chcę, bo chcę", "potrzeguję pracy bo nie mam
    > na chleb", raczej chyba nie zachęcą jej do zatrudnienia mojej osoby?
    na pewno nie. to nie są powody dlaczego by mieli cię zatrudnić. firma
    będzie ciebie chciała, jak pokażesz swoje mocne strony i one będa akurat
    firmie odpowiadać

    > czy najlepiej zaargumentować chęć podjęcia pracy w tego typu firmie?
    spójrz na to jako osoba przyjmująca do pracy. czytasz zdanie w LM "Chcę
    pracować w firmie typu biuro rachunkowe". to nie tak chyba powinno brzmieć.
    lepiej - IMHO - " jestem zainteresowana pracą w biurze rachunkowym,
    ponieważ ..." i wymienić swoje cechy które - wg ciebie - predysponują cię.

    > na co zwracają uwagę właściciele tego rodzaju firm? jakich predyspozycji
    > oczekują od swoich pracowników?
    no właśnie, jakich? osoba ma być bardziej sumienna i obowiazkowa czy też
    może struś pędziwiatr ? ma lubić pracę w biurze czy bardziej pracę
    wyjazdową? umieć wyszukiwac informacje samemu czy czekać aż ktoś przyniesie
    na tacy? deformując pytanie - jak bys była właścicielem biura rachunkowego
    na co byś zwróciła uwagę?

    a ty bądź sobą i staraj sie być precyzyjna w swojej wypowiedzi. nie lać wody
    tylko się wypowiadać na temat.

    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2005-11-09 09:01:34
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Liczę na waszą pomoc :)

    Jedną z podstawowych spraw, na która IMO powinnas położyć nacisk, to pokazać
    w tym liście, jakie korzyści możesz przynieść firmie swoją pracą.

    pzdr
    Tomek

  • 6. Data: 2005-11-09 10:19:55
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Raczej nie. Rozumiem, że jest Ci dokładnie obojętne co robisz
    > i dla kogo, byle płacili - tak...?

    Po co od razu tak ostro?
    Przecież nie wszystkie zawody i etaty wymagają powołania i zamiłowania
    do tego co się wykonuje - to byłoby idealne ale nie zawsze tak jest.
    Inaczej mielibyśmy samych prawników, lekarzy i informatyków. Kto w tym
    układzie stałby na kasie w Biedronce lub tankował gaz na stacjach LPG?
    Wielu ludzi w każdym kraju pracuje TYLKO dlatego bo płacą. To jest
    oczywiste i powszechne, nie rozumiem zdziwienia.

    Było ogłoszenie, autorka postu szuka pracy to wysłała papiery. Zapewne
    nigdy nie pracowała w tego typu biurze i nie wie na co zwrócić uwagę w
    LM. Na razie Jej motywacją jest wynagrodzenie. Trudno o inną w sytuacji
    gdy nie ma się pracy.
    Pozdrawiam,
    jerry

  • 7. Data: 2005-11-09 15:06:07
    Od: Michał <m...@s...net>

    jerry wrote:

> [...]
    > Inaczej mielibyśmy samych prawników, lekarzy i informatyków. Kto w tym
    > układzie stałby na kasie w Biedronce lub tankował gaz na stacjach LPG?

    true.

    pozdrawiam,
    --
    mgl