PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lewe listy

  • 111. Data: 2006-12-26 10:42:53
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 25 Dec 2006 02:32:21 +0100, Jotte <t...@w...pl>
    w <emn9n5$4uh$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości <1...@h...googlegroups.c
    om>
    > w...@g...com w...@g...com pisze:
    [ ... ]
    > Nakreśliłeś obraz obraz wyidealizowany, IMO wręcz utopijny. W takim

    Ja tak mam.

    > przypadku odpowiedź jest bardzo prosta - da ci to samo co np. ubezpieczenie
    > mieszkania. Może ci się nie włamią, sąsiad nie zaleje i tylko stracisz
    > składkę.
    > A jak się jednak włamią albo sąsiad jednak zaleje?

    Znaczy się stanie się _co_?

    > Niemniej nie ma obowiązku ubezpieczania chaty i nie ma obowiązku
    > przynależności do ZZ.
    > Najprosciej ująć to tak - przynależność do ZZ da ci nieco większe szanse w
    > przypadku, gdybyś się jednak co do pracodawcy pomylił.
    > Nie chodzi tu przecież tylko o "spadanie", lecz o wiele innych aspektów
    > mogących być przedmiotem sporu z pracodawcą.

    Opisz kilka.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 112. Data: 2006-12-26 14:19:18
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 25 Dec 2006 02:37:15 +0100, Jotte <t...@w...pl>
    w <emna0a$4uh$2@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości <1...@f...googlegroups.co
    m>

    > Nie jest zbyt wątpliwa. Trudno nie widzieć, że ZUS jest niewydolny. Trudno
    > nie widzieć także, że istotna poprawa tej wydolności ma mgliste szanse
    > powodzenia. Dlatego obojętne kto rządzi, prowadzi jedynie działania na
    > podtrzymanie życia, nie na wyleczenie. Chodzi tylko o to, żeby pacjent nie
    > zmarł na ich dyżurze.

    Próby były: OFE, ale zostały spieprzone.

    > Dura lex, sed lex ;)))
    > A dlaczego studiowałeś (zakładam, że to robiłeś), kiedy inni już pracowali i
    > płacili podatki i składki?

    Aby w ciągu kilku lat po studiach zapłacić większe podatki i składki, niż ci
    inni, którzy pracowali i płacili podatki i składki w czasie, gdy ja
    studiowałem.
    I w dość krótkim czasie gościu po studiach odprowadza do budżetu więcej,
    niż taki bez studiów.
    Lektura struktury wpływów do budżetu a PIT jest ciekawa i rozwiewa mit o
    rządzących masach pracujących.

    > Kurdę, nie ma być równo! Ma być słusznie i sprawiedliwie. To nie znaczy po
    > równo.

    No to co dokładnie znaczy słusznie i sprawiedliwie?

    > Mam czasem chęć zrobić takim "urawniłowczykom" dobrze. I wszystkim buty w
    > równym rozmiarze 40. I pensje takie same - po 899,10. I w ogóle - czas
    > życia też po równo. Powiedzmy 70 lat. Nie dożyłeś - toś frajer, było dożyć.
    > Dożyłeś i chcesz życ dalej - nic z tego, eutanazja, powyżej 70-ki ż1ycie
    > nie przysługuje.

    Reductio ad absurdum.
    A jakieś rzeczowe argumenty?

    > Nie. Nie sugeruję także, że walczyli o bezrobocie.
    > A wcześniejsze emerytury w niektórych zawodach były już wtedy od dawna; nie
    > trzeba było o nie walczyć.

    Nazwijmy rzecz po imieniu: oni walczyli o Socjalizm.
    Wystarczy sobie przeczytać postulaty.
    O wcześniejsze emerytury też walczyli - postulat numer 14.

    > A ja polecam nieco bardziej finezyjne rozumienie czytanego tekstu. Uczyniłem
    > tę figurę celowo, ale nie mogę za każdym razem gdy nie walę łopatologicznie
    > dołączać instrukcji rozumienia.

    Może powinieneś. Chociaż wtedy drastycznie spadłyby możliwości
    interpretacji twoich tekstów.
    Ogólnie jednoznaczność to dobra rzecz.

    > A ja ponawiam apel o większą wnikliwość i zastanowienie przy czytaniu
    > cudzych wypowiedzi. Nie wszystko musi być powiedziane jak krowie na rowie.
    > Czy musi??

    Musi, oszczędza to wielu nieporozumień.

    [ ... ]
    > Szybko się zniechęcasz. Przegranie bitwy nie oznacza przegrania wojny.

    Wojny o co?
    Fabryka softu, tania, bo w Polsce.
    Robi się w niej związek zawodowy, który wymusza wzrost wynagrodzeń.
    Fabryka robi się nie tak tania.
    Zamówienia z zagranicy idą do innej taniej fabryki.
    Fabryka nie ma zamówień i likwiduje stanowiska pracy.
    Kurtyna.

    Na szczęście w fabrykach softu płacą wystarczająco dobrze, żeby związki
    nieszczególnie miały co tam szukać.

    [ ... ]
    > Albo musisz zmiatać, albo przegrać i być sfrustrowanym, albo wygrać i
    > również być sfrustrowanym.
    > Tak stawiając sprawę masz w rzeczywistości tylko jedno wyjście - spadać, bo
    > podjęcie walki bez względu na jej wynik bedzie niepożądaną frustracją.

    To się nazywa głosowanie nogami.

    > A jak już uciekniesz, to pewnie się sfrustrujesz, że nie podjąłeś walki.

    Brednia, idzie się do lepszej pracy, gdzie na wejściu ma się to, o co u
    poprzedniego trzebaby się zarzynać.
    Po co, skoro gdzieś indziej mozna mieć to taniej?

    A ci co nie mogą, to powinni pójść na studia, a nie pracować i płacić
    podatki i składki, to by teraz mogli.

    > Strajk dotyczący wypłaty zaległych pensji po wyczerpaniu procedur jest
    > legalny.

    Lepiej pójść do sądu i ściągać przez nakaz zapłaty.

    > Czego?

    Bucowatości?

    > Raczej domagam się precyzyjnego formułowania myśli.

    Oooo. Niesamowite, bo kilkanaście wersów wyżej, zastanawiasz się, czy
    trzeba je formułować jednoznacznie.
    Cóż za metamorfoza.

    Podsumowując:
    - chwyt demagogiczny pod tytułem 'kto ci zapłacił za studia'
    - reductio ad absurdum bez jednoczesnego merytorycznego odniesienia się
    do kwestii srównania praw górników i pracowników bez prawa do
    wcześniejszej emerytury
    - demagogiczne wypowiadanie się o związku który ponoć obalił komunizm
    bazujące na nieznajomości tematu, bądź wypowiadającego, bądź
    dyskutantów
    - występy pod publiczkę sugerujące głębię tekstu i nieumiejętnośc
    czytającego
    - wewnętrzna sprzeczność wypowiedzi, w tym przypadku piszący domagał się
    jednocznaczności, podczas gdy w poprzednim punkcie narzekał, że jego
    niejednoznaczna wypowiedź zostałą odczytana nie tak, jak chciał

    Niezły dorobek.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 113. Data: 2006-12-28 08:58:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości <1...@i...googlegroups.c
    om>

    > Na przykład w jakich? I co to jest zaawansowany wiek?
    > Tak czy inaczej przeczysz sam sobie. Skoro pewnych zawodów nie da się lub
    > nie ma sensu wykonywać po przekroczeniu określonego wieku to wcześniejsze
    > nabycie uprawnień emerytalnych nie jest przywilejem, lecz po prostu
    > niezbędnym rozwiązaniem.

    Hmmm... Jesli tak uwazasz, to po prostu w tych zawodach powinna byc
    wyzsza placa i odkladane wyzsze pieniadze na fundusz emerytalnny. Nikomu
    nie bedzie przeszkadzac, jesli ktos pojdzie na emeryture w wieku 30 lat,
    jesli na ta emeryture sobie zapracowal!

    > Przywilejem to na upartego jest wcześniejszy o 5 lat wiek emerytalny dla
    > kobiet, które i tak mają dłuższą średnią życia i znacznie dłuższy czas
    > życia po przejściu na emeryturę.

    Przywilejem jest kazde niestandardowe przejscie na emeryture niezwiazane
    z iloscia odlozonych na nia pieniedzy.

> [...]
    > charakteru ich profesji. Oni chcą, żeby "uprzywilejowani" je utracili.
    > Przypominają mi oni dowcip o zajadłym chłopie, który modlił się codziennie
    > do boga: "panie boże ja jestem taki pobożny, ale taki biedny, a ten mój
    > sąsiad wredny jest bogaty, bo ma taką wspaniałą krowę, co mu setki litrów
    > mleka co miesiąc daje".
    > I tak bez przerwy.
    > Aż bozia, znudzony, odezwał sie do chłopa i mówi: "to co? chcesz taką samą
    > krowę?"
    > A chłop na to: "nie, panie boże, nie chcę, ale niech jemu zdechnie".

    Ja sadze, ze to nietrafione porownanie, takie mogloby byc, gdyby na ta
    emeryture byly odkladane wieksze pieniadze dla nich.

    > Nie żebym podejrzewał, że mnie doiłeś, ale - za czyje pieniądze pobierałeś
    > nauki w szkole?

    Pewnie w wiekszosci za pieniadze swoich rodzicow... Oni placa podatki,
    dodatkowo za swoje pieniadze poslali go na rozne kursy, lekcje dodatkowe
    ect, tak, by mogl posiadac odpowiednia wiedze.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 114. Data: 2006-12-28 11:54:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:en010p$hn5$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Hmmm... Jesli tak uwazasz, to po prostu w tych zawodach powinna byc wyzsza
    > placa i odkladane wyzsze pieniadze na fundusz emerytalnny.
    To jest jakieś rozwiązanie, ale na przyszłość. Odległą o co najmniej jedno
    pokolenie.

    > Nikomu nie bedzie przeszkadzac, jesli ktos pojdzie na emeryture w wieku 30
    > lat, jesli na ta emeryture sobie zapracowal!
    Nie pracujemy na swoje emerytury tylko na emerytury tych, którzy je obecnie
    pobierają (pomijam różne formy ubezpieczeń niezusowskich, bo to inna bajka).
    Ten system tak działa z założenia. Jak już pisałem odstąpienie od niego
    byłoby niezwykle trudne nawet gdyby funkcjonował prawidłowo, a przecież
    wiadomo jak z tym jest.

    > Przywilejem jest kazde niestandardowe przejscie na emeryture niezwiazane z
    > iloscia odlozonych na nia pieniedzy.
    Właściwie wyżej już wyjaśniłem, że nie ma żadnego "odkładania pieniędzy".
    Odłożyć to możesz w banku, ubezpieczyć się w 3 filarze czy cokolwiek jeszcze
    w tej materii jest na rynku. Dobrowolnie.
    W systemie, w któym uczestniczymy przymusowo niczego nie odłożysz (2 filar
    to kropla w morzu i też nie wiadomo co z nim będzie).

    > Ja sadze, ze to nietrafione porownanie
    A mnie się podoba. :)

    > Pewnie w wiekszosci za pieniadze swoich rodzicow... Oni placa podatki,
    Wątpię, w szkolnictwie finansowanym z budżetu państwa to się tak nie da
    zbilansować. Wysokość podatku nie zależy od ilości posiadanych dzieci
    (musiałby być tym wyższy im więcej dzieci rodzice posyłają do szkoły; a co
    jak ktoś bezrobotny?, sierota, albo półsierota?). Oczywiście pieniądze
    płacone przez rodziców w postaci podatków też w tym są, ale główne koszty
    państwowej edukacji ponoszą ci, którzy niej nie korzystają. Szkolnictwo to
    droga zabawa.

    > dodatkowo za swoje pieniadze poslali go na rozne kursy, lekcje dodatkowe
    > ect, tak, by mogl posiadac odpowiednia wiedze.
    To już zupełnie inna sprawa.

    Jotte

  • 115. Data: 2006-12-29 17:40:16
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-24 21:25, w...@g...com napisał(a):

    > Czy sugerujesz, że w 1980 walczyli o wcześniejsze od innych
    > emerytury?

    Oczywiście że walczyli. Zerknij sobie do postulatów Międzyzakładowego
    Komitetu Strajkowego.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 116. Data: 2006-12-29 19:31:57
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 29 Dec 2006 18:40:16 +0100, Mich@l <k...@t...cy>
    w <en3ju1$hq1$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Oczywiście że walczyli. Zerknij sobie do postulatów Międzyzakładowego
    > Komitetu Strajkowego.

    Od innych, jeżeli jako innych zdefiniujemy pracowników innych krajów.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 117. Data: 2007-05-30 20:04:54
    Od: b...@g...com (MirandaLee)

[...]
[...]