PracaGrupypl.praca.dyskusjeLewe listy › Re: Lewe listy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lewe listy
    Date: Thu, 28 Dec 2006 12:54:17 +0100
    <em841e$t6g$1@nemesis.news.tpi.pl> <em84gd$26tl$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <em8d4g$2c1f$1@news2.ipartners.pl> <em8g0b$dga$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <em8h0d$2e80$1@news2.ipartners.pl> <em8lgi$8a0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <em8ol3$2is7$1@news2.ipartners.pl> <em8rla$r95$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <em8t42$2lm5$1@news2.ipartners.pl> <em8urg$t53$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <em916h$91r$1@inews.gazeta.pl> <em9hmj$8ig$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@s...czesiu.lan>
    <em9kq9$ass$2@news.dialog.net.pl>
    <s...@s...czesiu.lan>
    <em9m41$bpi$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@i...googlegroups.com>
    <emjgo8$o6c$1@news.dialog.net.pl> <en010p$hn5$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:en010p$hn5$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Hmmm... Jesli tak uwazasz, to po prostu w tych zawodach powinna byc wyzsza
    > placa i odkladane wyzsze pieniadze na fundusz emerytalnny.
    To jest jakieś rozwiązanie, ale na przyszłość. Odległą o co najmniej jedno
    pokolenie.

    > Nikomu nie bedzie przeszkadzac, jesli ktos pojdzie na emeryture w wieku 30
    > lat, jesli na ta emeryture sobie zapracowal!
    Nie pracujemy na swoje emerytury tylko na emerytury tych, którzy je obecnie
    pobierają (pomijam różne formy ubezpieczeń niezusowskich, bo to inna bajka).
    Ten system tak działa z założenia. Jak już pisałem odstąpienie od niego
    byłoby niezwykle trudne nawet gdyby funkcjonował prawidłowo, a przecież
    wiadomo jak z tym jest.

    > Przywilejem jest kazde niestandardowe przejscie na emeryture niezwiazane z
    > iloscia odlozonych na nia pieniedzy.
    Właściwie wyżej już wyjaśniłem, że nie ma żadnego "odkładania pieniędzy".
    Odłożyć to możesz w banku, ubezpieczyć się w 3 filarze czy cokolwiek jeszcze
    w tej materii jest na rynku. Dobrowolnie.
    W systemie, w któym uczestniczymy przymusowo niczego nie odłożysz (2 filar
    to kropla w morzu i też nie wiadomo co z nim będzie).

    > Ja sadze, ze to nietrafione porownanie
    A mnie się podoba. :)

    > Pewnie w wiekszosci za pieniadze swoich rodzicow... Oni placa podatki,
    Wątpię, w szkolnictwie finansowanym z budżetu państwa to się tak nie da
    zbilansować. Wysokość podatku nie zależy od ilości posiadanych dzieci
    (musiałby być tym wyższy im więcej dzieci rodzice posyłają do szkoły; a co
    jak ktoś bezrobotny?, sierota, albo półsierota?). Oczywiście pieniądze
    płacone przez rodziców w postaci podatków też w tym są, ale główne koszty
    państwowej edukacji ponoszą ci, którzy niej nie korzystają. Szkolnictwo to
    droga zabawa.

    > dodatkowo za swoje pieniadze poslali go na rozne kursy, lekcje dodatkowe
    > ect, tak, by mogl posiadac odpowiednia wiedze.
    To już zupełnie inna sprawa.

    Jotte