PracaGrupypl.praca.dyskusjeLepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec? › Re: Lepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec?
    From: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec?
    Date: Wed, 03 Mar 2010 17:52:07 +0100

    Dnia 02-03-2010 o 15:41:02 jacem <j...@1...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
    > <j...@j...na.jurze> napisał w wiadomości

    > Z tym jest pewien problem.
    > W CV po prostu wymienić kilku najważniejszych twoich klientów, jak gdyby
    > nigdy nic, dla których wykonywałeś usługi.
    > I raczej nie powinni wnikać, że to nie etaty.

    Poniekad sie z Toba zgadzam, ale...
    Jak wpisywac okresy pracy? Bywa tak, ze u jednego klienta bywalo sie
    codziennie przez pol roku, a u innego raz na kilka mies. przez powiedzmy
    dwa lata.

    Przyjmijmy tez inny scenariusz, ze ktos prowadzil np. warsztat przez 5
    lat. Jakie miejsca pracy ma wpisac, skoro jego jedynym miejscem pracy byl
    jego warsztat? To samo np. ze sklepem, przedstawicielstwem itp Sa zawody,
    gdzie po prostu nie da sie wypisac klientow, bo byloby ich albo za duzo,
    albo wcale.

    No i co zrobic, jesli z jakis przyczyn, trzeba nadal prowadzic swoja dz.
    gosp.? Bywaja sytuacje, ze ktos dawniej zarabial "na swoim", ale obecnie
    ma juz tylko straty badz wychodzi na zero (nie wliczajac lekow na wrzody i
    nerwice ;-) ), lecz ze wzgl. na zobowiazania wobec klientow/podpisanych
    umow dlugoterminowych, musi przez jakis czas jeszcze prowadzic swoja dz.
    gosp. Przeciez predzej, czy pozniej trzeba bedzie pracodawcy powiedziec,
    ze takowa dz. gosp. sie prowadzi...

    > Osoba prowadząca D.G. to dla pracodawcy osoba:
    >
    > -mniej dyspozycyjna, szczególnie po godzinach
    Tu sie nie zgadzam, bo z wlasnego dosw. wiem, ze to wlasnie pracownicy
    etatowi byli mniej dyspozycyjni. Oni mieli tylko swoje 8h do odpracowania
    i pozniej ich nic nie obchodzilo, a jesli juz musieli zostac po godzinach,
    to dodatkowo zaplacic, badz w inny sposob to zrekompensowac. Ktos na umowe
    zlecenie(w zaleznosci od umowy), nie ma okreslonego limitu godzin. Bywa
    tak, ze jest sie "niewolnikiem" 7dni/tydz i 24h/dobe, bez platnych
    nadgodzin, a jedynie ze zryczaltowana miesieczna stawka.

    > -zbyt obrotna (mająca trochę oleju w głowie)
    Czyli to powinien byc argument ZA, bo przeciez potrzebny jest inteligentny
    pracownik, a nie koltun.

    > -asertywna
    Tu roznie bywa... Aczkolwiek cos w tym jest.

    > -niezależna (bo inne źródła dochodu)
    Mozna nie prowadzic dz. gosp. i miec dodatkowe dochody, chocby po
    godzinach pracy np. klasc plytki. Mozna prowadzic dz. gosp. i leciec na
    samych stratach.

    --
    SprzedamTO.pl