PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legalność oprogramowania

  • 1. Data: 2003-09-20 10:36:42
    Temat: Legalność oprogramowania
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Czy komputer kupiony z legalnym oprogramowaniem (dwa lata temu) mogę
    użytkować w założonej przeze mnie firmie (założona we wrześniu tego roku)?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-20 10:51:08
    Temat: Re: Legalność oprogramowania
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Przeczytaj Licence Agreeent, to chyba nie trudne.

    Na zdrowy rozsadek nie ma przeciwwskazan, ale moze firma postanowila, ze
    oprogramowanie jest tylko do uzytku domowego....

  • 3. Data: 2003-09-20 21:19:30
    Od: "Rafał" <t...@k...chip.pl>

> [...]
    > Czy komputer kupiony z legalnym oprogramowaniem (dwa lata temu) mogę
    > użytkować w założonej przeze mnie firmie (założona we wrześniu tego roku)?

    Oprogramowanie jest legalne z zakupionym komuterem - i na to musisz mieć
    dowód zakupu - oraz że kupiłeś w sklepie a nie od kolegi. Natomiast czy
    używasz tego w domu czy zawodowo to twoja sprawa.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-20 22:03:24
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał" <t...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowód zakupu - oraz że kupiłeś w sklepie a nie od kolegi. Natomiast czy
    > używasz tego w domu czy zawodowo to twoja sprawa.

    Zalezy jakie oprogramowanie.
    Przez 2 lata moglo na tym komputerze pojawic sie duzo programow, zwlaszcza z
    plytek przy gazetach i z sieci, ktore maja zaznaczone, ze sa bezplatne tylko
    dla uzytkownikow prywatnych i celow niekomercyjnych (taka podpucha, zeby
    ludzie po przyzwyczajeniu sie w domu nalegali w pracy na zakup).
    Jesli autor posta chce miec 100% pewnosci, ze jest legalny, to powinien
    zastosowac sie do rady jednego z przedpiscow i dokladnie przejrzec licencje,
    takze te w formie elektronicznej dolaczane do instalowanych programow.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 5. Data: 2003-09-21 18:35:15
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sun, 21 Sep 2003 00:03:24 +0200, "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    wrote:

    > dokladnie przejrzec licencje, takze te w formie elektronicznej
    > dolaczane do instalowanych programow.

    Tyle tylko ze te licencje sa w swietle naszego prawa g.... warte. Zeby licencja
    byla wazna musi byc zaakceptowana przez uzytkownika, a nasze prawo wymaga by
    akceptacja miala forme wlasnorecznego podpisu.

    Poniewaz przeczuwam wojne w tej sprawie, od razu zaznaczam ze dla mnie to EOT.
    Sleczal nad tym zespol kilku prawnikow w wydawnictwie prawniczym, jak
    zdecydowalo ono o wypuszczeniu publikacji elektronicznych i taki byl ich
    werdyky.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 6. Data: 2003-09-21 21:50:54
    Od: "Rafał" <t...@k...chip.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zalezy jakie oprogramowanie.

    Pewnie, ale pytanie było czy kupiony z legalnym .....a więc z zapłaconym
    oprogramowaniem.

    Rafał

  • 7. Data: 2003-09-21 21:57:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Pewnie, ale pytanie było czy kupiony z legalnym .....a więc z zapłaconym
    > oprogramowaniem.

    Jesli kupiony z nielegalnym, to z punktu widzenia prawa, i indywidualnie i w
    firmie jest to takie same przestepstwo. Nie ma zadnej roznicy.
    Z Microsoftem moga jeszcze byc problemy np w przypadku posiadania
    oprogramowania legalnego ale sprzedanego w promocjach "edukacyjnych". Byly
    to office dla uczniow i chyba rowniez studentow. Mozna zapomniec o typie
    licencji i zdziwic sie w przypadku kontroli. Teoretycznie posiadacz po
    zakonczeniu nauki w szkole powinien wykasowac pakiet.

  • 8. Data: 2003-09-22 06:00:48
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    wiadomości

    > Pewnie, ale pytanie było czy kupiony z legalnym .....a więc z zapłaconym

    Kupując komputer dopłaciłem wtedy chyba 400 zł za Windowsa 98.Dostałem
    licencję więc chyba wszystko OK.

  • 9. Data: 2003-09-22 06:26:40
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Kupując komputer dopłaciłem wtedy chyba 400 zł za Windowsa 98.Dostałem
    > licencję więc chyba wszystko OK.

    Naturalnie, ze OK.
    Trzymaj licencje razem z faktura i nosnikiem i masz pewnosc, ze mozesz spac
    spokojnie. Za ta kwote, to prawdopodobnie licencja OEM, wazna tylko z tym
    komputerem, dlatego kompletuj rachunki za kolejne przebudowy komputera, aby
    moc wykazac, ze caly czas to jest ten sam sprzet, najwyzej zmodernizowany.
    Ryzyko kontroli u ciebie jest minimalne, ale zdaza sie ze skontroluja
    jednoosobowa DG (skontrolowano tak znajomego rzemieslnika hydraulika po
    kontroli firmy w ktorej kupowal sprzet).
    Na samym Windows chyba nie bedziesz pracowal? Jesli masz dosyc duzo RAM, to
    mozesz instalowac Oppen Office dla edytora i arkusza kalkulacyjnego.