PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna firma

  • 1. Data: 2003-09-20 10:57:55
    Temat: własna firma
    Od: "---==[ MC ]==---" <m...@b...gda.pl>

    Witam

    Zajmuje się tworzeniem stron WWW, prezentacji, szkoleń itp. na zlecenie.
    Głównie we Flashu.

    Ostatnio zastanawiam się czy nie warto by było założyć jakąś działalność
    gospodarczej (serwis: hosting , webdesting).

    Czy ktoś się może orientuje, jakie są potrzebne formalności by założyć
    własną firmę i co najważniejsze, jakie są koszty założenia i prowadzenia
    tejże firmy?

    Czy warto prowadzić ja (przynajmniej na początku) samemu? Czy może wejść z
    kimś w spółkę? (Chodzi mi tu głównie o koszty, jakie się ponosi w obu
    przypadkach)

    Jestem studentem i zastanawiam się czy z tego powodu nie mógłbym liczyć na
    jakieś ulgi?

    Mam nadzieje, ze Ktoś przybliży mi temat.

    Będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Sebastian

  • 2. Data: 2003-09-20 11:33:06
    Temat: Re: własna firma
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ---==[ MC ]==--- wrote:
    > Jestem studentem i zastanawiam się czy z tego powodu nie mógłbym
    > liczyć na jakieś ulgi?

    Jak prowadzisz wlasna firme nie masz zadnych ulg.
    Koszty stale to co najmniej 650 zl/miesiac

  • 3. Data: 2003-09-20 12:57:36
    Od: Dexahs <d...@i...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Jak prowadzisz wlasna firme nie masz zadnych ulg.
    > Koszty stale to co najmniej 650 zl/miesiac
    Reasumując nie warto. Ten rodzaj usług opłaca się lepiej bez działalności.
    Jeżeli chcesz utrzymywać strony to za te 650 miesięcznie znajdziesz 10
    serwerów wirtualnych.
    --
    == Dexahs ==
    = gg 2892406 =

  • 4. Data: 2003-09-21 21:23:54
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Sat, 20 Sep 2003 12:57:55 +0200, gdy "---==[ MC ]==---"
    <m...@b...gda.pl> napisał:

    >Zajmuje się tworzeniem stron WWW, prezentacji, szkoleń itp. na zlecenie.
    >Głównie we Flashu.

    [...]
    >Czy warto prowadzić ja (przynajmniej na początku) samemu? Czy może wejść z
    >kimś w spółkę? (Chodzi mi tu głównie o koszty, jakie się ponosi w obu
    >przypadkach)

    Czy Flasha i inne programy masz legalne?

    Jeśli nie, dowiedz się jak to jest z indywidualną DG oraz odwiedzinami
    policji wespół z BSA. Słyszałem, że się zdarzały...

    Robert

  • 5. Data: 2003-09-23 14:42:10
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Panie Robercie czy Pan pochodzi z Łęcznej?

  • 6. Data: 2003-09-24 16:15:52
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Ostatnio zastanawiam się czy nie warto by było założyć jakąś działalność
    > gospodarczej (serwis: hosting , webdesting).

    Jak chcesz miec problemy to zakladaj... Co prawda w koszty mozesz dac np.
    samochod, internet, prad, itp. Ale czy to zrekompensuje ZUS comiesieczny??? A
    co gorsza jak sie trafi urzedas z US, ktory podwazy Ci cos w papierach...

    IMHO nad DG zawsze trzeba sie zastanowic. Nie jest to czarna magia (sam
    prowadzilem), ale nie zawsze warto wchodzic w te koszty. Rozwaz, czy da Ci cos
    fakturowanie VAT i inne rzeczy (koszty i jeszcze raz koszty, ktore mozna
    zaliczyc na koszty w papierach).

    Roland

    P. S. Jesli obroty masz duze i koszty okazalyby sie takze duze, to byc moze sie
    oplaci... Wowczas kup sobie ksiazke ,,ABC Smallbiznesu''