PracaGrupypl.praca.dyskusjeLegalne Oprogramowanie!!!! › Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    From: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    Date: Fri, 18 Oct 2002 09:38:37 +0200

    > Z tego co wiem można raz odsprzedać oprogramowanie, ale drugi raz już nie

    A to niby czemu? Jeżeli coś kupiłem legalnie, to zawsze mogę sprzedać. Czy
    jak kupiłeś używany telewizor czy samochód, to nie możesz go później nikomu
    sprzedać? Oprogramowanie to taki sam towar jak taki telewizor czy samochód.
    Nikt ci tego prawa nie odmówi. Nawet umowy licencyjne. Zwłaszcza, że
    większość z nich pisana jest po angielsku (dystrybutorzy nie zadają sobie
    nawet trudu ich przetłumaczenia), a każda umowa pod rygorem nieważności musi
    być zawarta w języku polskim i nie być w sprzeczności z obowiązującą
    wykładnią prawa. Na przykład wywieszenie w sklepie kartki z napisem "zwrotów
    nie przyjmujemy" nie zwalnia sprzedawcy z przyjmowania zwrotów, gdyż taki
    obowiązek nakłada na niego prawo handlowe/kodeks cywilny.

    Chyba że pisząc "raz odsprzedać oprogramowanie, ale drugi raz już nie"
    miałeś na myśli kopię tego oprogramowania, ale to już jest piractwo.
    Oryginalne nośniki wraz z np. świadectwem oryginalności czy licencją zawsze
    możesz sprzedać (z tym że nie możesz zostawiać sobie wtedy kopii tego
    oprogramowania).

    pzdr.
    SławekM