PracaGrupypl.praca.dyskusjeLegalne Oprogramowanie!!!! › Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
  • Data: 2002-10-21 06:23:57
    Temat: Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > powiadasz, ze zadne? to zrob eksperyment.
    > kup kasete DVD na przyklad (kupujesz - placisz - staje sie twoim
    > majatkiem, w mysl twojego myslenia) i skopiuj jej zawartosc na inna
    > kasete a nastepnie sprzedaj.
    > popros kogos, niech doniesie na policje i zobaczymy, jak to mozesz
    > dowolnie sobie dysponowac :)

    Oj, to nie to samo. Ja nie mówiłem o sprzedawaniu KOPII, bo to jest czyste
    piractwo. Jeżeli kupiłem np. oryginalny CD-ROM od producenta, to mogę go
    komuś odsprzedać kiedy przestanie mi być potrzebny (oczywiście ze wszystkimi
    dokumentami, co wiąże się oczywiście z tym, że nie mogę zostawić sobie kopii
    oprogramowania i dalej go używać). Na przykład likwiduję działalność
    gospodarczą - studio graficzne, a miałem np. kupionego Corela. Sprzedaję
    majątek firmy (którym jest też oprogramowanie) i cześć.

    > podobnie jest z oprogramowaniem.
    > nie ma znaczenia ze zaplaciles, bo jesli zainstalowales i
    > potwierdziles, ze zgadzasz sie na warunki licencji, to w mysl prawa
    > jesli je zlamiesz podlegasz karze.

    Nie. Każda umowa (licencyjna też) musi być zgodna z prawem nadrzędnym.
    Jeżeli jakaś licencja nie spełnia tego warunku, to jest po prostu nieważna i
    nieobowiązująca w zakresie sprzeczności.