PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto to jest informatyk?

  • 71. Data: 2005-05-12 09:35:41
    Temat: Re: Kto to jest informatyk?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 11:10:23 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > Re to: krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 10:06:16 +0200]:

    > Ale przeciez nas uwielbiacie, no nie? ;)

    Wybiorczo :)

    W uzupelnieniu jeszcze pare konkretow do podrasowanego wiekowo CV

    Sluzba wojskowa po szkole sredniej lub policealnej 2 lata (marynarka
    wojenna 3)
    Po studiach przeszkolenie roczne w SPR (zwalnianie z przyczyn technicznych
    zaczelo sie dopiero po 1989 roku - przedtem brali praktycznie wszystkich)

    podstawowka - 8 lat
    LO - 4
    Zasadnicza zawodowa - 2-3 lata
    Technikum na podbudowie zasadiczej 2-3 lata
    technikum po podstawowce - 5 lat
    policealne i pomaturalne - przewaznie 2 lata

    studia 5 lat (medycyna 6 lat)

    W razie czego sluze konsultacjami, sadze, ze Marek rowniez.

  • 72. Data: 2005-05-12 09:38:49
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

> [...]
    > się składa, że zdecydowana większość popularnych artystów tworzących dobrą
    > muzykę (czytaj: nie boys-bandy, umpa-umpa i inne takie) wykształcenie
    > muzyczne ma.
    >
    > Jeszcze raz podkreślę: nie uważam że jest to 100-procentowa reguła. Mój
    > poprzednik na obecnym stanowisku administrował sporym systemem i pisał
    > oprogramowanie do instrumentów w satelicie (i robił to wszystko
    > perfekcyjnie) będąc z wykształcenia... marynarzem :-) Ja zresztą też mam
    > 8 lat szkoły muzycznej i 5 lat technikum obróbki skrawaniem ;-)

    Zgadzam sie z kolega w całej rozciągłości :)

  • 73. Data: 2005-05-12 09:44:22
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: czarny [Thu, 12 May 2005 11:21:58 +0200]:

    > Dzis juz wystarczy mieć jedengo kompa i na nim zrobić
    > serwer i jednoczesnie koncowke.
    > Sa do tego programy.

    Tez mozna, zakladam jednak ze Marek bedzie wolal sie nie
    bawic z programami bo on sieciowiec jest zdaje sie. Wiec
    postawienie dwoch PC powinno dla niego wygodniejsze byc.

    > Nie tyle Novella, bo takiego systemu nie ma, tylko Netware
    > firmy Novell.

    A teraz to juz sie czepiasz, wiadomo przeciez o co chodzi
    i dosc popularnie sie toto mianem Novella okresla, mimo
    ze wiadomo ze Novell nie tylko Netware ma.

    > A wersja 3 to juz sredniowiecze

    Wiem :) Jak sie tym bawilam to byly lata '90 :>

    > Swoja droga jako admin zwiazany z tym systemem i jednoczesnie
    > milosnik Netware zastanawiam sie *gdzie* jest zapotrzebowanie
    > na ten system?

    Moge Ci pokazac gdzie w lubuskim. Ladne pare firm wbrew
    pozorom uzywa i bardzo sobie chwali. A szpecow od tego
    jak na razie niewielu jest.

    > Szukam z ciekawosci, w gazetach, na www w serwisach,
    > wszedzie cicho, wszedzie głucho...

    Nie no, sama ze dwa ogloszenia takie widzialam, wiec
    chyba nie az tak glucho i cicho.

    > Czasami tylko ktos potrzebuje do Netware ale to jest
    > ułamek % wsrod innych systemow.

    A to fakt. Co mnie swoja droga dziwi, ale to juz inna
    rozmowa i chyba nie na tutaj ;)

    > w kazdym systemie trzeba wiedziec co i jak i gdzie sie
    > robi. Bez urazy oczywiscie, ale majac *jakikolwiek*
    > system mozna niezle namieszac. To nie wina systemu.

    A nie no, zadne urazy, doskonale wiem przeciez ze to ja
    spapralam i nawet wiem co i w ktorym momencie :)))

    Kira

  • 74. Data: 2005-05-12 10:31:21
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Kira napisał(a):

    > Tez mozna, zakladam jednak ze Marek bedzie wolal sie nie
    > bawic z programami bo on sieciowiec jest zdaje sie. Wiec
    > postawienie dwoch PC powinno dla niego wygodniejsze byc.
    Rajt, tqak tylko zasugerowalem, ze da sie tez inaczej.
    Taniej. I w warunkach domowych.

    > A teraz to juz sie czepiasz, wiadomo przeciez o co chodzi
    > i dosc popularnie sie toto mianem Novella okresla, mimo
    > ze wiadomo ze Novell nie tylko Netware ma.

    Przynaje, czepilem sie :). Troche dla zartu a troche dlatego, ze
    jakos tak nie moge przebolec, ze mowi sie potocznie "administracja
    novellem" ale nikt nie mowi "administracja microsoftem"

    > Moge Ci pokazac gdzie w lubuskim. Ladne pare firm wbrew
    > pozorom uzywa i bardzo sobie chwali.

    Zechcesz wskazac palcem? Bede wdzieczny.

    >A szpecow od tego
    > jak na razie niewielu jest.

    Ciezko mi sie w tym temacie wypowiadac, choc jestem ciekaw, czy tak
    jest faktycznie. Mysle ze w ciem,no moge stwierdzic niewiele sie mylac,
    ze wiecej jest specjalistow od okienek, ale mimo tego niszy
    dla netware'owcow nie ma.

    > Nie no, sama ze dwa ogloszenia takie widzialam, wiec
    > chyba nie az tak glucho i cicho.

    Ale sama przyznasz, ze 2 ogloszenia na cala mase innych
    (mowily tylko o sektorze IT), to prawie nic. Sledze to
    od 2 lat. Ale nie szukalem *wszedzie*- wiec pewnie tez mi cos umknelo.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 75. Data: 2005-05-12 10:31:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 11:35:41 +0200]:

    > W uzupelnieniu jeszcze pare konkretow do podrasowanego wiekowo CV
    >
    > Sluzba wojskowa po szkole sredniej lub policealnej 2 lata (marynarka
    > wojenna 3)

    Nie sadze, zeby mi ktos uwierzyl ze w marynarce wojennej bylam ;)

> [...]
    > policealne i pomaturalne - przewaznie 2 lata
    >
    > studia 5 lat (medycyna 6 lat)
    >
    > W razie czego sluze konsultacjami, sadze, ze Marek rowniez.

    To powyzej to jeszcze moja kadencja, szajba z latami nauki
    to sie dopiero niedawno porobila. Do ewentualnych konsultacji
    mam pod reka wlasnego ojca tez ;) Znaczy pod telefonem, bo
    olal ten kraj juz dosc dawno temu i w PL sporadycznie jest.

    Kira

  • 76. Data: 2005-05-12 10:35:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Thu, 12 May 2005 09:24:07 +0000 (UTC)]:

    > Staram sie np. zachować spokój i kulturę nawet, gdy
    > robią wszystko na odwrót, a po przerwie na kawę trzeba
    > je od nowa uczyć zawodu - za to mnie lubią :)

    Pamietam jak kiedys probowalam przestawic sposob myslenia
    Pani z ksiegowosci, ktora byla w 100% pewna, ze trzeba dane
    na dyskietkach przenosic mimo, ze od ladnych paru tygodni
    dzialala juz sobie spokojnie siec lokalna...

    Czasami mozna lekkiego fiola dostac ;)

    A kumpel kiedys mi sie zwierzal tak: instruowal userow jak
    nalezy sie logowac i po parunastu juz mu sie odruch wyrobil
    -- "tam takie okienko wyskakuje, to w pierwszym od gory
    trzeba..." itp. Jak w koncu jeden mu powiedzial "WIEM co
    to login i haslo, starczy mi je podac" to chlopak prawie sie
    ze szczescia poplakal... ;)

    Kira

  • 77. Data: 2005-05-12 10:52:32
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-05-12, czarny <m...@f...art.plum> wrote:
    > jakos tak nie moge przebolec, ze mowi sie potocznie "administracja
    > novellem" ale nikt nie mowi "administracja microsoftem"

    Ale mówi się "administracja sunami" albo wręcz "sunem" :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 78. Data: 2005-05-12 10:53:58
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 12:31:25 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > Nie sadze, zeby mi ktos uwierzyl ze w marynarce wojennej bylam

    Nie wiem jak testujesz. Czecs dokumentow mozesz podsylac jako kobieta,
    czesc jako mezczyzna i sprawdzac stopien nasilenia meskiego szowinizmu :)

  • 79. Data: 2005-05-12 10:54:43
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 12:35:29 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > "WIEM co
    > to login i haslo, starczy mi je podac" to chlopak prawie sie
    > ze szczescia poplakal...

    Znam ten bol.....

  • 80. Data: 2005-05-12 10:54:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Thu, 12 May 2005 03:40:03 +0000 (UTC)]:

    > Strzał chybiony - PUDŁO!!!
    > Tego co napisałem powyżej nie pisze się w LM zwłaszcza,
    > że standardowo ma mieć najwyżej stronę.

    Zieeef... A probowales zaczac od np. "Mam serdecznie dosyc
    wpychania mnie w stereotypy PRLu i szukam firmy, w ktorej
    sie porzadnie pracuje"? ;) Znaczy ciut ogledniej ale w ten
    desen mniej wiecej.

    Glupie? Moze. Niestandardowe? Na pewno. Skuteczne? Nie wiem,
    ale ja tam bym sprawdzila skoro nic innego nie skutkuje.

    > Owszem piszę ogólnikowo w LM o sukcesach osiąganych pod
    > presją zadań i czasu. O wieloletnim doświadczeniu w pracy
    > z ludźmi, sprzętem, sieciami i systemami, ale ile można
    > zmieścić na jednej stronie.

    Ale wcale nie trzeba miescic. Ja kombinujac jak tu pisac
    te LMy ktore ostatnio wysylam robie cos takiego:
    - Znalazlam Was tu i tu
    - Podobacie mi sie bo to i tamto
    - Ja mam tamto i siamto ktore bedzie Wam przydatne tu i tam
    do tego i owego
    - CV mowi samo za siebie
    - Na reszte pytan chetnie odpowiem

    Jak na razie jakies 90% odpowiedzi. Gdybym faktycznie tej
    pracy szukala z takimi kwalifikacjami jakie tam wymieniam,
    to tak na oko ze 3 tygodnie by mi to zajelo.

    Krotko, zwiezle i wywolac zainteresowanie. Reszte zostaw
    na rozmowe, po co wypracowania pisac.

    > Nawet najgorszy absolwent stoi w kolejce po pracę przede
    > mną, bo ma połowę mojego wieku, a pracodawca może teraz
    > bez przeszkód realizować swoją wizję świata bez fobii i
    > ryzyka rekrutacyjnego.

    Oczywiscie ze moze. I bedzie. Na tym polega prowadzenie
    firmy przeciez -- ona ma zarabiac, a nie byc spolecznie
    pozyteczna i ratowac ludzi przed bieda.

    To Ty czegos chcesz od tej firmy -- wiec od reki jej pokaz
    co na Tobie zyskuje. Mnie tak na prawde nie za bardzo przy
    okazji podan interesuja powiesci fantastyczne na temat
    potencjalnego pracownika. Wole dostac kilkulinijkowy tekst
    ale taki, z ktorego jasno wynika czemu akurat on.

    Kira