PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto to jest informatyk?

  • 101. Data: 2005-05-12 12:22:52
    Temat: Re: Kto to jest informatyk?
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 14:22:38 +0200]:

    > Napisz dzien-dwa wczesniej na maila to sie umowimy :)
    > Z checia pogadam.

    No to sie odezwe. Nie planuje tak daleko bo juz w zeszlym
    tygodniu mialam byc we wtorek, a bylam dopiero w sobote
    bo na miejscu pare rzeczy mi w miedzyczasie wyskoczylo...

    Ale Ty kombinujesz gdzie daja dobra kawe ;>

    Kira

  • 102. Data: 2005-05-12 12:23:40
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Kira napisał(a):

    moge prosić o adres e-mail na priv?
    na ten z grupy nie dochodza e-maile.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 103. Data: 2005-05-12 12:26:42
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Idz na rozmowe z duza paka pampersow i zapewniaj rekrutera, ze nie masz i
    > nie planujesz dzieci.

    Dooooooooobre :)! Rzekłbym nawet MOCARNE!!!

    > Z drugim tematem, to zapewniam cie, ze na rozmowy kwalifikacyjne sie nie
    > nachodzisz, o ile nie poslesz CV Bile Geatsa

    Też tak uważam.
    Z moim średnim technicznym (technik elektryk specjalność masz.i urządz.
    elektr.) + 25 lat praktyki w informatyce jako serwisant, helpdesk,
    operator mainframe, programista i admin + 1 strona CV kursów + 1,5 strony
    pracodawców, obowiązków i osiągnięć + pół strony znajomości systemów
    i aplikacji, mam jedną rozmowę na rok - w stolicy kraju kwitnącego ziemniaka.

    Marek

  • 104. Data: 2005-05-12 12:28:35
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 14:13:04 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > Ciekawi mnie, czy samym
    > "wygadaniem" mozna sie tam dostac bez wiekszych problemow,
    > mimo ze w kolejce kilkaset osob a kwalifikacje srednie na jeza.

    Jesli nie sa nastawieni na studentke na umowezlecenie, lub kogos z
    programow "my ci damy staz to juz nie potzrebujesz pieniedzy", to jako
    osoba obyta biznesowo (doswiadczenia w rozmowach) i niespieta rozmowa
    napewno masz duzo wieksze szanse niz jakajacy sie osobnik wpatrujacy sie
    jamniczym wzrokiem w oczy rekrutujacego.:)

  • 105. Data: 2005-05-12 12:30:16
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 14:32:42 +0200]:

    > Na Wojska Polskiego w poblizu Empiku :)

    Jak bedzie niedobra to bedzie na Ciebie ;) No to uznaje
    ze jestesmy umowieni i konczymy ten prywatny czat ;)

    Kira

  • 106. Data: 2005-05-12 12:31:54
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 14:28:35 +0200]:

> [...]
    > masz duzo wieksze szanse niz jakajacy sie osobnik
    > wpatrujacy sie jamniczym wzrokiem w oczy rekrutujacego.:)

    No wlasnie dokladnie o to mi idzie. Bo umiejetnosc
    rozmawiania, negocjacji czy zwykla pewnosc siebie to
    mozna nabyc we wlasnym zakresie niewielkim nakladem
    srodkow przeciez. Wiec mnie intryguje czy faktycznie
    jest tak ze pracy nie ma i koniec, czy ci ludzie sie
    po prostu nie od tej strony za to zabieraja?

    Jak obstawiasz?

    Kira

  • 107. Data: 2005-05-12 12:32:42
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 108. Data: 2005-05-12 12:36:09
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 14:30:16 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > Re to: Krzysztofsf [Thu, 12 May 2005 14:32:42 +0200]:

    > Jak bedzie niedobra to bedzie na Ciebie ;) No to uznaje
    > ze jestesmy umowieni i konczymy ten prywatny czat ;)
    >

    > Kira

    "Nazywam sie Tomek i tez mam 12 lat" ;)
    Ok, czekam na maila

  • 109. Data: 2005-05-12 12:40:26
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 14:31:54 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > Wiec mnie intryguje czy faktycznie
    > jest tak ze pracy nie ma i koniec, czy ci ludzie sie
    > po prostu nie od tej strony za to zabieraja?
    > Jak obstawiasz?

    Zakladasz, ze zatrudnia na 1 etat wiecej osob, bo wszyscy dwustu tacy
    fajni, czy ze jednak dalej wybiora najlepsza osobe z 200 (akurat Ciebie) a
    pozostale 199 odejdzie z kwitkiem?

    Jesli ilosc miejsc do obsadzenia jest ograniczona, to moze sie jedynie
    zmieniac sklad grupy odrzuconych a nie ich liczba.

  • 110. Data: 2005-05-12 12:51:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Thu, 12 May 2005 11:52:59 +0000 (UTC)]:

    > Hmm. No tak łopatologicznie jeszcze potencjalnych pracodawców
    > nie potraktowałem :)), ale kto wie - podoba mi się to nietypowe
    > podejście do problemu.

    A to sprobuj kiedys, a noz widelec...

    U mnie tam wszyscy nietypowi od reki maja pare punktow
    do przodu zawsze, defaultowo. Charakter tez istotny jest.

    > Tak mniej więcej piszę, a doradcy zwodowi nie znaleźli błędów
    > i niedoróbek. Skutek jest mizerny - jedna rozmowa wstępna rocznie.

    Wiesz, ja o doradcach zawodowych ze sredniej i nizszej
    polki to mam dosc dobrze wyrobione zdanie i ono sie nie
    nadaje do publicznej prezentacji.

    Za duzo Mlodych Gniewnych po takich doradcach do mnie
    trafialo, uraz juz mam. Czasami mam wrazenie, ze jak
    jeszcze raz przeczytam "jestem mlody, kreatywny, pelen
    zapalu do pracy i nie boje sie wyzwan" to zaczne albo
    krzyczec, albo wrecz wyskocze przez okno ;)

    > No tu widać potrzebę istnienia sektora państwowego.

    Nie mowie ze nie. Ale my tu o prywaciarzach ;) Chociaz
    tak na marginesie, to wymienione przez Ciebie moglyby
    przynosic dochod. Kwestia organizacji.

    > Ja uważam, że to ty wiesz jaką korzyść chcesz mieć
    > z pracownika. Podajesz w ogłoszeniu stanowisko,
    > wymagania i z grubsza zakres obowiązków.

    I przychodzi mi kilkadziesiat niemal identycznych podan,
    z ktorych wybierac mam chyba metoda losowania bo nie wiem
    jak inaczej skoro wszyscy zerzneli z jednego szablonu. Tak,
    wlasnie zrobionego przez tych p...rzemilych doradcow...

    Dlatego jak sie ktorys wybije, to moze byc calkowicie
    pewien ze to wlasnie jego zaprosze do pogadania. Reszta
    w tym momencie zaczyna tworzyc szare, malo ciekawe tlo.

    > Nie uważasz mam nadzieję, że to ja mam pisać wprost w LM
    > dlaczego ja, i dlaczego oraz jaką będziesz mieć korzyść
    > ze mnie.

    Tak, dokladnie to wlasnie uwazam. Zobacz: podan przychodzi
    mi np. 80. Z tego w wiekszosci doswiadczenie i wiedza bedzie
    sila rzeczy sie pokrywala. Ja nie mam czasu ani, nie kryje,
    ochoty, siadac nad kazdym i tworzyc do niego historii plus
    charakterystyki danego czlowieka. On siebie zna lepiej, wiec
    to od niego oczekuje ze mi powie:
    - Czemu jest lepszy od pozostalych 79?
    - Dlaczego chce u mnie pracowac?
    - Co z jego umiejetnosci bedzie tu najbardziej przydatne?

    Jak potrafi to jest z gory do przodu. Jak nie, to moze
    liczyc na to, ze akurat pozostalych 79 tez nie potrafi
    wiec moze mu sie smerfnie. I moze sie smerfnie...

    > Ja piszę co umiem i co robiłem, a ty sprawdzasz czy pasuję
    > do twojej koncepcji i twoich wizji.

    Do mojej koncepcji i wizji pasuja ludzie, ktorzy wiedza
    co maja takiego czego ja potrzebuje ;) I ktorzy rozmawiaja
    ze mna konkretnie: potrzebujesz XYZ? Ja mam XZY, ale wiem
    jak to na XYZ przelozyc a tamto tez mi sie w zakresie ABC
    mocno przyda. To kiedy pogadamy? ;)

    > To ty masz wywnioskować z papierów i ew. rozmowy czy to
    > ja czy jeszcze nie ja.

    Widzisz, problem w tym, ze mi sie nie bedzie chcialo skoro
    mam n-nastu takich, nad ktorymi nie musze sobie glowy lamac
    bo oni jasno i klarownie mi mowia kto oni sa i co takiego
    maja czego ja chce.

    Kira