PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszt pracy informatyka/administratora

  • 11. Data: 2004-09-28 21:22:15
    Temat: Re: Koszt pracy informatyka/administratora
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" napisał w wiadomości :

    > Już widzę, jak ktoś "ałtsorsuje" administrowanie siecią składającą się z 10
    > pecetów i serwera linuksowego firmie MSP - a od tego się przecież zaczął
    > wątek.

    Skrot MSP oznacza "male i srednie przedsiebiorstwa". Outsourcing polega na
    przeniesieniu zadan z zakresu informatyki na firme zewnetrzna(w skrocie) (czyli
    to o czym jest ten watek) (nie obraz sie za te uwagi, ale po przeczytaniu twojej
    odpowiedzi wolalem to wyjasnic).
    Nie wiem dlaczego tak zaatakowales to, co pisze o firmach IT. Dla mnie osobiscie
    "psucie rynku" nie jest tylko zanizaniem cen, ale rowniez jest to powstawanie
    kolejnych firm, w ktorych umiejetnosci "lidera zespolu" koncza sie na
    prawidlowym zainstalowaniu Windowsa. Wydaje mi sie, ze to bledny kierunek i
    jednoczesnie potwierdzenie tezy "Spiewac, kazdy moze ...", z ktora
    "niekoniecznie" sie zgadzam.

    Wybacz , ale nie bede opisywal tu zjawiska "tworzenie wlasnych produktow jako
    utwierdzenie firmy na rynku" bo autentycznie mi sie nie chce. Napisales ze
    "ałtsorowanie" sieci 10 kompoterow nie jest oplacalne dla firmy - no coz
    musielibysmy tu policzyc koszty i wyszloby, ze jest to dobry interes (wybacz nie
    bede tego tu robil bo nie o to chodzi). Dla mnie jest to juz EOT, ale wierze, ze
    kiedys podejscie do krajowych firm IT bedzie lepsze ( a posiadanie wlasnych
    produktow (nie chodzi o pisanie aplikacji przez adminow afkorz) nie bedzie czyms
    dziwnym na naszym rynku)

    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2004-09-28 22:18:22
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" napisał w wiadomości :

    > Kupiłbyś program FK od _administratora_??? Masz świadomość nakładów pracy
    > i wiedzy jakie są potrzebne żeby napisać i uaktualniać program FK?

    Jeszcze raz zaznaczam, ze chodzilo mi o MSP. Ani przez moment nie sugeruje
    pisania oprogramowania przez adminow.

    > Już widzę te setki profesjonalnych administratorów piszących własne
    > bogofiltry czy spamassassiny, albo security firewalle for windows...

    Jeszcze raz zaznaczam, ze chodzilo mi o MSP. Ani przez moment nie sugeruje
    pisania oprogramowania przez adminow.

    > Co za merytoryczny argument...

    Tak, to prawda tu sie nie "popisalem", przepraszam.

    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-09-28 22:22:59
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    > Rozmawiaj tylko z profesjonalistami (poznasz ich po tym, ze posiadaja wlasne
    > (stworzone przez siebie) produkty )

    Chodzilo mi o kontekst : "Rozmawiaj tylko z profesjonalnymi firmami ..."

    Sorki za niescislosci i powstale z tego tytulu zamieszanie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-09-29 08:25:23
    Od: p...@p...onet.pl

    > Chodzilo mi o kontekst :  "Rozmawiaj tylko z profesjonalnymi firmami ..."
    >
    > Sorki za niescislosci i powstale z tego tytulu zamieszanie.
    >
    > Pozdrawiam

    Na papierze to się wszystko opłaca. W praktyce bywa różnie. Nie które zakłady
    pracy, szpitale lub szkoły dla oszczędności biorą początkujących informatyków
    lub kogoś innego. Dyrektorzy nie chcą słychać, że mało placą. Pracujesz lub nie
    i w...duch. Na to miejsce jest 3ech lub więcej chętnych. Od kolegi wiem, że
    pracował w państwowej firmie za 680 zł po odtrąceniu podatku. Nawet zakład nie
    płacił za ubezpieczenie jakiekolwiek.
    Co do programowania to przesada bo co napisze, program dpruwnujący programą
    symantek. To śmieszne.

  • 15. Data: 2004-09-29 08:46:34
    Od: cherokee <c...@a...able.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > program dpruwnujący programą
    > symantek.

    A to w jakim języku:)?

    pozdr

    cherokee

  • 16. Data: 2004-09-29 09:07:32
    Od: p...@p...onet.pl

    > A to w jakim języku:)?
    >
    > pozdr
    >
    > cherokee

    Fakt pomyliłem się. Jednak rozumiesz co ogólnie piszę?

  • 17. Data: 2004-09-29 10:32:05
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

    [...]

    > Co do programowania to przesada bo co napisze,
    > program dpruwnujący programą symantek. To śmieszne.

    No fakt... tak upierdliwe i zasobożerne programy to faktycznie
    ciężko napisać... ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    http://42.pl/ppo/ - interfejs do wysyłania ogłoszeń na ppo

  • 18. Data: 2004-09-29 21:54:38
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, SCrypt <> wrote:
    > Skrot MSP oznacza "male i srednie przedsiebiorstwa".
    Oops, wstyd. Wczoraj chyba zaćmiony byłem. Wszystko przez zmęczenie
    i remont. Nie wiem czemu mi wyszło, że to będzie duży integrator :)

    > Outsourcing polega na przeniesieniu zadan z zakresu informatyki na firme
    > zewnetrzna(w skrocie) (czyli to o czym jest ten watek) (nie obraz sie za
    To akurat wiem, ale biorąc pod uwagę mój wczorajszy stan rozumiem przyczyny :)

> [...]
    > prawidlowym zainstalowaniu Windowsa. Wydaje mi sie, ze to bledny kierunek i
    > jednoczesnie potwierdzenie tezy "Spiewac, kazdy moze ...", z ktora
    Racja. Ale jakby nie o to bijemy pianę ;)
    O ile jestem w stanie sobie wobrazić firmę świadczącą usługi dla MSP
    mającą w profilu działalności zarówno produkcję software'u jak
    i administrowanie systemem klienta, to - pomijając renomę firmy - jakość
    jednej usługi ma się nijak do jakości drugiej. That's my point.

> [...]
    > musielibysmy tu policzyc koszty i wyszloby, ze jest to dobry interes
    > (wybacz nie bede tego tu robil bo nie o to chodzi).
    No well, nie znam aktualnych stawek na rynku. Ktoś na początku wątku rzucił
    stawkę 100PLN/h. Zakładając obecność człowieka w firmie 10h w miesiącu daje
    to sumę 1k montly. Chciałbym, żeby mnie ktoś zatrudnił na kawałek etatu
    na takich warunkach. Firma płaciłaby za mnie ZUS, a ja[1], jako młody, obrotny
    administrator z doświadczeniem przygruchałbym sobie jeszcze paru takich
    klientów, którym bym wystawiał faktury VAT.
    Ale trochę zgubiłem zasadniczy wątek. Administrator sieci składającej się
    z 10 pecetów z windą i jednego z Linuksem w firmie typu, dajmy na to,
    lakiernia proszkowa nie dostałby więcej niż 1.5-2k/monthly na cały etat.
    Czyli 160h miesięcznie. Przy pół etatu schodzimy do 1k/montly za 80h.
    Co daje 125PLN za 10h pracy. Czyli 8x mniej. To z punktu widzenia admina.
    Jeśli spojrzymy z punktu widzenia pracodawcy to trzeba ubruttowić, doliczyć
    ZUS, etc, co nieco zachwieje proporcje, niemniej jednak cały czas wychodzą
    one na niekorzyść outsourcingu. Dodajmy jeszcze, że tak naprawdę w firmie
    tego typu (well, piszę z autopsji) taki admin zajmuje się tylko pecetami,
    faksem i wkładaniem papieru do drukarki, za to musi być ciągle pod ręką.
    Za to jak trzeba coś pogrzebać w firewallu, to dzwoniło się do speca,
    który po standardowych, godzinowych stawkach (100PLN/h) ustawiał żądane
    zmiany w konfiguracji.

    Jeżeli jesteś w stanie podać mi inne wyliczenia, lub błędy w moich
    założeniach to bardzo proszę. Przypominam, że cały czas mówimy o firmie
    z 10-oma pecetami i chcemy mieć ogólnotechnicznego człowieka do ich
    obsługi, żeby p. Kasia z obsługi klienta mogła go zawołać i powiedzieć
    "a bo mi się tu nie drukuje".

    Większe poważanie miał programista, który pisał soft do obsługi firmy.
    Miał on do dyspozycji własny serwerek z przygotowaną konfiguracją.
    Za grzebanie w nim szef urywał głowę przy samej dupie. A ponieważ
    program specyficzny, to taniej wychodziło zatrudnić kumatego studenta
    na umowę o dzieło niż zatrudniać firmę do napisania tegoż. I wygodniej,
    niż kupować gotowy soft do obsługi magazynu/klienta z półki.

> [...]
    > firm IT bedzie lepsze ( a posiadanie wlasnych produktow (nie chodzi o
    > pisanie aplikacji przez adminow afkorz) nie bedzie czyms dziwnym na naszym
    Dopóki polski rynek IT będzie przywodził na myśl pewną dużą firmę, która
    na dwa duże projekty spieprzyła dwa, to wątpię... Ale to już temat na całkiem
    inną dyskuję, której nie chce mi się ciągnąć...

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] no well, uogólnione ja, niedawno trzydziecha stuknęła...
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.21

  • 19. Data: 2004-09-29 22:03:57
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 21:54:38 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

> [...]
    > z 10-oma pecetami i chcemy mieć ogólnotechnicznego człowieka do ich
    > obsługi, żeby p. Kasia z obsługi klienta mogła go zawołać i powiedzieć

    Obecnie w takich firmach to raczej cos takiego robi ktos majacy na codzien
    inne obowiazki, a firma zewnetzrna wzywana jest sporadycznie. Poziom
    techniczny poszedl do gory

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 20. Data: 2004-09-30 14:02:55
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

> [...]
    > na umowę o dzieło niż zatrudniać firmę do napisania tegoż. I wygodniej,
    > niż kupować gotowy soft do obsługi magazynu/klienta z półki.

    Nie wiem od czego mam zaczac ..., twoj sposob liczenia (myslenia o tym temacie)
    jest sposobem pracownika najemnego (to nie obraza afkorz) i rozumiem to. Rozmowa
    o kosztach pomiedzy pracownikiem (wnioskuje) a przedsiebiorca jest calkowicie
    pozbawiona sensu. Poprostu patrzymy na pewne problemy zupelnie inaczej. Ja
    kiedys tez przeliczalem ustalona miesieczna pensje pracownika najemnego netto na
    roboczogodziny i wydawalo mi sie, ze tak ma byc, po latach wiem jak bardzo sie
    mylilem. Proponuje pojsc na piwo z jakims kolega, ktory prowadzi wlasne
    przedsiebiorstwo i tam pogadac o sposobie liczenia kosztow i o temacie : " co
    lepsze : zatrudnianie pracownika czy miesieczna faktura vat ?"

    Konczac pozdrawiam i zycze powodzenia