PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszt pracy informatyka/administratora

  • 1. Data: 2004-09-28 18:59:36
    Temat: Koszt pracy informatyka/administratora
    Od: "slacky" <s...@p...onet.pl>

    Może ktoś orientuje się jakie są koszty godziny pracy informatyka/adminstratora
    sieci, ktory ma do opieki:
    1) serwer linux (poczta + filtrowanie spamu + antywir)
    2) serwer windows 2k (serwer plików + exchange)
    3) siec złożoną z 10 komputerów windows 2k

    Szukam kogoś do opieki nad taką siecią i ludzie którzy się pojawiają podają
    jakieś dziwne wysokie moim zdaniem stawki. Uzasadniając to że jak porównac
    Poznan, Warszawę i Kraków to w sumie w Krakowie jest i tak najtaniej bo 100 zł
    za rozpoczętą godzinę. Są jakieś oficjalne cenniki takich usług? Będę wdzięczy
    za informację osób które "siedzą" w temacie.

    pozdr
    slacky

  • 2. Data: 2004-09-28 19:38:43
    Temat: Re: Koszt pracy informatyka/administratora
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 28 Sep 2004 20:59:36 +0200, "slacky"
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >za rozpoczętą godzinę. Są jakieś oficjalne cenniki takich usług? Będę wdzięczy
    >za informację osób które "siedzą" w temacie.
    "Firmy" by braly mysle ze ok 150+VAT. A te 100 za godzine to
    brutto/netto/+VAT?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-09-28 19:54:28
    Od: "domin" <d...@p...pl>

    Witam

> [...]
    wdzięczy
    > za informację osób które "siedzą" w temacie.

    Jesli jest to faktura i prace ma wykonywac zewnetrzna firma to stawka w
    granicach 100 zl netto za rozpoczeta godzine jest OK. Jesli dla Ciebie jest
    to za duzo, to mozna by pomyslec o zatrudnieniu kogos np. na zlecenie albo
    na 1/4 etatu i chyba najlepiej kogos kto siedzi w temaci i np. szuka
    dodatkowego zajecia.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 4. Data: 2004-09-28 19:55:49
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    Użytkownik "slacky" napisał w wiadomości :

> [...]
    > za rozpoczętą godzinę. Są jakieś oficjalne cenniki takich usług? Będę wdzięczy
    > za informację osób które "siedzą" w temacie.

    Zlecajac outsourcing przy takiej ilosci komputerow twoj zysk polega na
    mozliwosci wspolpracy z naprawde doswiadczonymi informatykami przy nizszych
    kosztach niz placenie "studencinie" , ktory wykorzystuje twoja siec jak poligon
    doswiadczalny. Moim zdaniem twoje podejscie do tematu jest niedobre - nie
    ustalasz ceny za godzine raczej wazniejsza jest miesieczna stawka, ktora w
    podstawie moze wyniesc ok. 800 - 1200 zł netto przy twojej sieci (2 serwery + 10
    stacji). W takiej umowie ustala sie ilosc godzin pracy wliczonej (np. informatyk
    jest u ciebie w kazdy wtorek od 10 do 14), kiedy dokonuje napraw tygodniowych,
    sprawdzenie serwerow,konserwacji sprzetu itp ( w zaleznosci od oferty firmy).
    Liczac w ten sposob masz 4godz x 4 tyg = 16 godz. pracy miesiecznie co daje 800
    / 16 = 50 zl. godzina pracy. Kazda dodatkowa godzina wg. negocjacji od 30 do 50
    zl.
    Do tego wszystkiego masz miesieczna fakture vat, i przewaznie znizki na ich
    produkty.
    Rozmawiaj tylko z profesjonalistami (poznasz ich po tym, ze posiadaja wlasne
    (stworzone przez siebie) produkty )

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-09-28 20:09:33
    Od: "domin" <d...@p...pl>

    > Rozmawiaj tylko z profesjonalistami (poznasz ich po tym, ze posiadaja
    wlasne
    > (stworzone przez siebie) produkty )
    Cytynowe mleczko do czyszczenia komputerow i pojemnik na 50 CD z melodyjka

    Pozdrawiam
    Domin

  • 6. Data: 2004-09-28 20:20:15
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    Użytkownik "domin" napisał w wiadomości :

    > wlasne
    > Cytynowe mleczko do czyszczenia komputerow i pojemnik na 50 CD z melodyjka

    Przyklady szczegolnie dla ciebie :

    Wlasny firewall, wlasne programy fk, wlasne programy antyspamowe , wlasne
    systemy zabezpieczen ... itp

    Zrozumiales czy poprostu lubisz se "przycfaniakowac" ?

  • 7. Data: 2004-09-28 20:23:56
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, SCrypt <> wrote:
    > Rozmawiaj tylko z profesjonalistami (poznasz ich po tym, ze posiadaja wlasne
    > (stworzone przez siebie) produkty )
    Przepraszam, jakie stworzone przez siebie produkty mają profesjonalni
    administratorzy?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://42.pl/url/813 - uaktualniane: 2004.09.21

  • 8. Data: 2004-09-28 20:36:38
    Od: "SCrypt" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" napisał w wiadomości :

    > Przepraszam, jakie stworzone przez siebie produkty mają profesjonalni
    > administratorzy?

    Myslalem raczej o MSP ktore IT traktuja powaznie, a nie jak "ynteres" na 2
    sezony. To w takich firmach szybciej spotkasz profesjonalnych administratorow .
    Takie jest moje doswiadczenie.

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2004-09-28 20:45:00
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, SCrypt <> wrote:
    > Przyklady szczegolnie dla ciebie :
    > Wlasny firewall,
    OK.

    > wlasne programy fk,
    Kupiłbyś program FK od _administratora_??? Masz świadomość nakładów pracy
    i wiedzy jakie są potrzebne żeby napisać i uaktualniać program FK?

    > wlasne programy antyspamowe, wlasne systemy zabezpieczen ... itp
    Już widzę te setki profesjonalnych administratorów piszących własne
    bogofiltry czy spamassassiny, albo security firewalle for windows...

    > Zrozumiales czy poprostu lubisz se "przycfaniakowac" ?
    Co za merytoryczny argument...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.21

  • 10. Data: 2004-09-28 20:48:20
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, SCrypt <> wrote:
> [...]
    > sezony. To w takich firmach szybciej spotkasz profesjonalnych
    > administratorow . Takie jest moje doswiadczenie.
    Już widzę, jak ktoś "ałtsorsuje" administrowanie siecią składającą się z 10
    pecetów i serwera linuksowego firmie MSP - a od tego się przecież zaczął
    wątek.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --