PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrowersje w CV: Co jest gorsze › Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
  • Data: 2009-11-19 16:41:55
    Temat: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Od: Łukasz Lech <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    iso pisze:
    > Ja też znam wielu programistów i wszyscy normalni
    > ale ta sytuacja nie wydała mi się normalna.
    > Programiści jako grupa społeczna powinna być zainteresowana
    > wyeliminowaniem z życia pirackiego oprogramowania.
    > Stąd moje aluzje o rozdwojeniu jaźni, bo nie można świadomie
    > działać przeciwko swojemu interesowi.

    Prawda jest taka, że najważniejszym źródłem dochodów dla programistów w
    świecie IT są programy pisane na zlecenie i dostosowane do konkretnych
    potrzeb klienta oraz wdrożenia gotowych systemów, często na licencji
    Open Source. Na programach seryjnych owszem zarabiają największe
    pieniądze, ale właściciele firm.

    Taka luźna uwaga z własnego doświadczenia - cała masa firm oferuje małe
    programy biznesowe np do inwentaryzacji, za małe pieniądze. Mam
    wrażenie, że takie programy piszą głównie zatrudnieni na etat
    programiści w czasie, gdy firma ma mniej zleceń. Nie ma co robić a
    etatowcowi trzeba cały czas płacić, więc niech robi coś, co da jakiś
    drobny przypływ pieniężny, a przy okazji wypozycjonuje firmę.

    --
    Łukasz Lech
    http://home.elka.pw.edu.pl/~llech/