PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrola z PiP › Re: Kontrola z PiP
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kontrola z PiP
    Date: Fri, 16 Oct 2009 17:27:34 +0200

    W wiadomości news:hb8scg$7kf$1@inews.gazeta.pl Negatyw
    <n...@t...pl> pisze:

    > Zgłosiłem temat mojego niedoszłego (rzecz jasna nieuczciwego) pracodawcy
    > do PiP. No i miała miejsce kontrola. Kontrolujący inspektor nawet nie
    > zadzwonił do mnie ANI RAZU - by skonfrontować to co usłyszał z
    > RZECZYWISTOŚCIĄ. Zawsze w sporze biorą udział 2 strony i powinny się
    > wypowiedzieć. Inspektor podpisał się pod stekiem bzdur + pieczątka PiP
    > pod oficjalnym wynikiem kontroli w siedzibie pracodawcy. A jak mi się
    > nie podoba - zapraszają do Sądu Pracy. Podważam JAKOŚĆ i RZETELNOŚĆ
    > wykonania kontroli przez PiP i nie mam zamiaru włóczyć się po sądach.
> [...]
    To wszystko nie tak się robi.
    Po pierwsze zgłoszenia do PIPy powinieneś dokonać na początek anonimowo.
    Wprawdzie niby twoja tożsamość powinna pozostać do ich wiadomości, ale nie
    żyjmy złudzeniami.
    Po drugie sama PIPa to często za mało. Chyba, że uchybienia naprawdę
    ewidentne i nie do zatuszowania. Są jeszcze przecież US, UKS, NIK, Sanepid,
    media, itp. (zależy co to za pracodawca). Jak nalot, to dywanowy. :)
    Po trzecie dowody dobrze zbierać wcześniej, nie w ostatniej chwili. Nawet
    jeśli pozornie układy w pracy są tymczasem OK - bo to się szybko może
    zmienić, a wówczas będą jak znalazł.
    Do sądu pracy przeciwko pracodawcy możesz, rzecz jasna, pójść ale teraz to
    on ma jako ważki argument pozytywny wynik kontroli PIP.
    Ponowny wniosek do PIPy zawsze możesz złożyć, choć efekt łatwo przewidzieć.
    Zasady i prawda to bardzo ładne i cenne rzeczy, jednak walka o nie nie może
    przypominać szarży szwadronu ułanów na zagon pancerny.

    --
    Jotte