PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrola z PiP › Re: Kontrola z PiP
  • Data: 2009-10-17 12:28:48
    Temat: Re: Kontrola z PiP
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Negatyw" <n...@t...pl> napisał

    > Pracodawca twierdzi, że nie dostarczyłem świadectw pracy i orzeczenia
    > zdolności do pracy - a to nie jest PRAWDĄ.

    Twoje słowa przeciwko jego słowom. Każde tak samo warte.
    Dlaczego inspektor ma dać wiarę akurat Twoim zeznaniom?
    Nie jest zresztą w stanie, dlatego od takich sporów jest już sąd.

    > Uznał, na podstawie FAŁSZYWYCH informacji ze strony pracodawcy! To wg
    > Ciebie jest ok?

    Nie wiem, czy jest ok, bo nie znam sprawy.
    Jeśli uważasz, że pracodawca kłamie, to idź z tym do sądu. Inspektor nie
    jest od tego, by rozstrzygać spory.
    On może dowalić mandat tylko w sytuacji, gdy widzi wyraźne uchybienie, a tu
    najwyraźniej nie zobaczył (abstrahując od przyczyny).

    > Bo oficjalny wynik kontroli bazuje na FAŁSZYWYCH INFORMACJACH podanych
    > przez pracodawcę.

    Możliwe, ale to taka sama sytuacja, jak kradzież samochodu, gdy nie można
    jednoznacznie stwierdzić, że zrobił to jakiś konkretny człowiek. Ty to
    wiesz, bo np. widziałeś całą akcję, ale nie masz żadnych dowodów, a bez
    dowodów jesteś przegrany.
    Tutaj jest to samo. Jaki masz dowód na to, że przyniosłeś świadectwo do
    pracy? Pokwitował Ci to ktoś? Masz świadków? Jeśli nie, to wybacz, ale nikt
    nie będzie udupiał pracodawcy tylko dlatego, że Ty uważasz, że on kłamie.
    Samo stwierdzenie to za mało.

    > Moim zdaniem inspektor uległ lub zwyczajnie dał się nabrać. Nic dziwnego,
    > bo mój niedoszły pracodawca to super aktorka...
    > Moim zdaniem inspektor zlał temat i tyle.

    Jeśli brak wyraźnych dowodów na uchybienia, to nie tyle zlał, ile po prostu
    nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić, że pracodawca jest winien.