PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konto bankowe osoby bezrobotnej?

  • 1. Data: 2002-06-21 18:49:41
    Temat: Konto bankowe osoby bezrobotnej?
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Witam;
    niedawno mówiło się w TV o tym, że osoba która ma oszczędności w banku, nie
    będzie mogła być zarejestrowana jako bezrobotna(odsetki=przychody).
    Jak to się zakończyło?Tzn czy to już jest zatwierdzone?(bo nie jestem w
    temacie...).

    Czy obecnie osoba mająca oszczędności w banku może byś wykreślona z listy w
    Urzędzie Pracy?

    Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam, Marcin.

  • 2. Data: 2002-06-21 19:36:38
    Temat: Re: Konto bankowe osoby bezrobotnej?
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Karpiński napisał:
> [...]
    > temacie...).
    >
    > Czy obecnie osoba mająca oszczędności w banku może byś wykreślona z listy w

    Jeżeli tak się ma dziać, to czas najwyższy zostać bandytą; przynajmniej
    szacunek u ludzi będzie ;-)

    Dogbert

  • 3. Data: 2002-06-21 19:38:18
    Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM> napisał w
    wiadomości news:aevts8$pgv$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > temacie...).
    >
    > Czy obecnie osoba mająca oszczędności w banku może byś wykreślona z listy

    Nic o tym nie wiem co lepsze ... UP zadaja niekiedy aby bezrobotni [lub
    osoby z "pomostowym" ] zakladaly konta - usprawnia to proces przekazania
    swiadczenia... i umniejsza kolejki w UP ..:)

    Z drugiej strony aby wykazać że odsetki uzyskane = przychód znajdź mi
    formularz pit XX ?
    Jeśli ma być tak jak mówisz to w polu koszty uzyskania wpisujesz prowizje
    jakie bank zjada [nie licze mBanko-podobnych] i wychodzisz na zero lub ze
    strata --> mowie o samych wplywach typu zasilek dla bezrobotnych zasilek
    "rodzinny"

    Tak sobie tylko gdybam bo expertem zadnym nie jestem wiec poprawcie jesli
    sie myle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 4. Data: 2002-06-21 23:14:11
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Nic o tym nie wiem co lepsze ... UP zadaja niekiedy aby bezrobotni [lub
    > osoby z "pomostowym" ] zakladaly konta - usprawnia to proces przekazania
    > swiadczenia... i umniejsza kolejki w UP ..:)

    o! To jest sposob!
    1. Obowiazkowe zakladanie konta przez osoby ktore ubiegaja sie o zasilek
    2. W przypadku uzyskania przychodow z odsetek na koncie lukwidowany zostaje
    status bezrobotnego.

    I nagle bezrobocie w kraju spada do 0.01%. Kolejny sukces rzadu premiera
    Millera! :-D

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 5. Data: 2002-06-22 01:27:44
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    > niedawno mówiło się w TV o tym, że osoba która ma oszczędności w banku,
    nie
    > będzie mogła być zarejestrowana jako bezrobotna(odsetki=przychody).

    BZDURA
    Przychody nie maja mic wspolnego z mozliwoscia zarejestrowania jako
    bezrobotny
    Przychody maja jedynie zwiazek z prawem do zasilku i gdy sa wieksze nie
    polowa
    jakiejs tam sredniej to zasilku nie dostaniesz !

    TB

  • 6. Data: 2002-06-22 09:07:38
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Nic o tym nie wiem co lepsze ... UP zadaja niekiedy aby bezrobotni [lub
    > osoby z "pomostowym" ] zakladaly konta - usprawnia to proces przekazania
    > swiadczenia... i umniejsza kolejki w UP ..:)

    To są brednie, zasiłek bezrobotny może dostać tylko w gotówce, nie ma mowy o
    jakimkolwiek przelewie, nawet na właśne życzenie, nie mówiąc juz o
    zakładaniu rachunku. Sprawdzone osobiście.

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-06-22 17:36:23
    Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To są brednie, zasiłek bezrobotny może dostać tylko w gotówce, nie ma mowy
    > jakimkolwiek przelewie, nawet na właśne życzenie, nie mówiąc juz o
    > zakładaniu rachunku. Sprawdzone osobiście.

    TO muszę cię zmartwic ... poznanski UP ma umowe z PKO BP i wysyla tam
    okolo 75 % bezrobotnych .. tez sprawdzone osobiscie ale nie od
    strony bezrobotnego :))

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 8. Data: 2002-06-22 17:51:50
    Temat: Odp: Konto bankowe osoby bezrobotnej?
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

> [...]
    mowy o
    > jakimkolwiek przelewie, nawet na właśne życzenie, nie mówiąc juz o
    > zakładaniu rachunku. Sprawdzone osobiście.
    Witam
    Niestety - np. w Legnicy bezrobotni (konkretnie pomostowi) odsyłani są
    do banku i tu następuje problem... Otóż gdy płatność wypada na np. 1-go
    danego miesiąca - ci, którzy odbierają gotówkę, dostają kasę w
    terminie, natomiast posiadacze ROR-ów czekają niekiedy nawet 10-14 dni.
    Ponoć miało to (posiadanie konta) przyspieszyć. Tylko co???

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 9. Data: 2002-06-23 20:13:02
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

> [...]
    > jakimkolwiek przelewie, nawet na właśne życzenie, nie mówiąc juz o
    > zakładaniu rachunku. Sprawdzone osobiście.

    Przelewy są te ż gdy student dostaje z UP kasę za to że się uczy\(tak jest
    przynajmniej w moim regionie).Też umowa z PKO (co dziwne jak ktoś miał konto
    w innym banku to i tak musiał sobie założyć w PKO...).

  • 10. Data: 2002-06-24 02:49:21
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Urzędzie Pracy?
    >
    > Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam, Marcin.

    w urzedzie skarbowym mowia, ze jest to tzw. podatek ryczaltowy, ktory placi
    bank. wiec nie ma wplywu na dochody bezrobotnego i nie utracisz zasilku.