PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komu wreczyc wypowiedzenie

  • 11. Data: 2008-08-12 11:09:40
    Temat: Re: Komu wreczyc wypowiedzenie
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Agent Orange pisze:

    > To wszytko jest dobrze. Od 15.09 mam zaczac w nowej pracy a to jest
    > poniedzialek. Wiec koniec tego tygodnia jest dobry aby zlozyc wymowienie. Jak
    > zloze w poniedzialek (a wtedy ma byc szef) to bedzie za pozno aby skonczyc w
    > tej pracy przed 15.09.
    > Ponawiam pytanie: jak zlozyc wymowienie jesli nie ma szefa, ale tak aby miec
    > pewnosc ze zostalo doreczone/przyjete i jest w mocy.

    Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem... - 30 wrzesnia możesz być "wolny"...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2008-08-12 13:24:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7rnmh$f2r$1@inews.gazeta.pl Agent Orange
    <a...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > W ten czwartek chce wreczyc wypowiedzedzenie (z miesicznym okresem czasu),
    > jesli tak zrobie to plynnie zmienie prace bez dziur bez zatrudnienia.
    > Ale szef wraca dopiero w poniedzialek. Czy musze czekac z wypowiedzeniem
    > do poniedzialku? Czy po prostu moge polozc papier na biurku? Nikt z
    > pracownikow obecnych nie zostal wyznaczony do "szefowania" podczas
    > nieobecnosci. Nie ma sekretariatu ani kancelarii. Jak skutecznie wreczyc
    > wypowiedzenie?
    Właściwie już ci odpowiedziano ale wtrącę się i pozbieram to trochę.

    1. Okres wypowiedzenia zależy przede wszystkim od czasu pracy u danego
    pracodawcy, a nie od zapisów w umowie o pracę. Jednak umowa ta nie może
    zawierać zapisów mniej korzystnych dla pracownika niż przewiduje KP, za to
    może zawierać lepsze. Co to znaczy? Otóż linia orzecznicza wskazuje, że
    jeśli z okresu zatrudnienia wynika 2-tygodniowe wypowiedzenie to zapis o
    miesięcznym wypowiedzeniu jest korzystny. Ale jeśli z okresu zatrudnienia
    wynika wypowiedzenie 3-miesięczne to ten sam zapis jest nieważny (mniejsza
    teraz o ocenę słuszności takiej linii).

    2. Wypowiedzenie obejmujące miesiąc albo jego wielokrotność kończy się z
    ostatnim dniem miesiąca (w przypadku tygodnia albo wielokrotności - w
    sobotę). Złożysz wypowiedzenie teraz to dasz pracodawcy więcej czasu na
    kombinowanie co z tym zrobić (a może np. spróbować wrobić cię w
    dyscyplinarkę).

    3. Wypowiedzenie to oświadczenie woli. Czyli skuteczne jest wtedy, gdy
    adresat _mógł_ się z nim zapoznać. Dla ewentualnych celów dowodowych
    powinieneś mieć dowód kiedy to było. Obecność "szefa" nie jest konieczna. Do
    sekretariatu na księgę pism przychodzących i potwierdzenie na kopii. Albo
    poleconym za potwierdzeniem odbioru (tu weź pod uwagę poślizg poczty i
    okresy awizowania). W każdym razie zadbaj o jakiś dowód skutecznego złożenia
    oświadczenia bo możesz mieć kłopoty.

    4. Jeśli chcesz być "wolny" od 01.09.2008 to pracodawca musi dostać twoje
    wypowiedzenie najpóźniej 31.08.2008, a ty powinieneś móc to udowodnić.

    5. KP do ręki.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-08-12 13:33:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > 4. Jeśli chcesz być "wolny" od 01.09.2008 to pracodawca musi dostać
    > twoje wypowiedzenie najpóźniej 31.08.2008, a ty powinieneś móc to
    > udowodnić.

    Błąd!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-08-12 14:01:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7s3f1$22v$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Błąd!
    Fakt, walnąłem się, sorry (mogłeś od razu mnie poprawić).
    No to sam zrobię.
    Przy miesięcznym wypowiedzeniu wątkosprawca nie ma możliwości być wolny
    (stosując wypowiedzenie) 01.09.2008 ani też 15.09.2008.
    Dopiero 01.10.2008 jeśli pracodawca będzie się z wypowiedzeniem mógł
    zapoznać najpóźniej 31.08.2008.
    Tera dobrze? ;)

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-08-13 21:44:13
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

> [...]
    > nowej
    > firmie mam pracowac od 15.09.2008 i to bylby miesiac od daty zlozenia

    Nie mój drogi. To by było 30 dni. Miesiąc to styczeń, marzec itd. Miesięczny
    okres wypowiedzenia kończy się z ostatnim dniem miesiąca (kalendarzowego)
    następującego po miesiącu w którym zostało złożone wypowiedzenie.
    Podobnie jest z okresami liczonymi w tygodniach - tygodniach a nie okresach
    7-mio dniowych.
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2008-08-14 07:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:

    > Nie mój drogi. To by było 30 dni. Miesiąc to styczeń, marzec itd.

    30 dni to byłby miesiąc. Tutaj mówimy o pełnym miesiącu kalendarzowym
    tylko dlatego, że odrębny przepis tak stanowi. Gdyby tego zapisu nie
    było, miesięczny okres wypowiedzenia oznaczałby dokładnie miesiąc, bez
    dodatków.

    > Podobnie jest z okresami liczonymi w tygodniach - tygodniach a nie
    > okresach 7-mio dniowych.

    Analogicznie jw.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2012-07-12 17:47:22
    Od: j...@w...pl

    witam chcialam zapytać, jak dokladnie mam liczyc okres wypowiedzenia. chce dac
    wypowiedzenie 1 sierpnia <środa> i czy dwutygodniowy okres mija równo za 2 tyg czyli
    14 sierpnia??

  • 18. Data: 2012-07-12 17:54:33
    Od: j...@w...pl

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 17:47:22 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
    > witam chcialam zapytać, jak dokladnie mam liczyc okres wypowiedzenia. chce dac
    wypowiedzenie 1 sierpnia &lt;środa&gt; i czy dwutygodniowy okres mija równo za 2 tyg
    czyli 14 sierpnia??

  • 19. Data: 2012-07-12 19:53:43
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-07-12 17:47, j...@w...pl pisze:
    > witam chcialam zapytać, jak dokladnie mam liczyc okres wypowiedzenia. chce dac
    wypowiedzenie 1 sierpnia <środa> i czy dwutygodniowy okres mija równo za 2 tyg czyli
    14 sierpnia??

    Nie. Liczą się dwa pełne tygodnie od 1 soboty po złożeniu
    wypowiedzenia, czyli po 04.08.
    Jak wręczysz 1 sierpnia (lub w dniach od 30.07-03.08), tu okres
    wypowiedzenia upłynie dopiero 18 sierpnia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 20. Data: 2015-02-15 18:38:58
    Od: n...@g...com

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2008 12:12:33 UTC+2 użytkownik Agent Orange napisał:
> [...]
    > obecnych nie zostal wyznaczony do "szefowania" podczas nieobecnosci. Nie ma
    > sekretariatu ani kancelarii. Jak skutecznie wreczyc wypowiedzenie?

    Przełożonemu, czyli kierownikowi, szefowi, itp.
    Bodhi - http://praca-dam.netinvest.pl/